آرسی پرپ دندانپزشکی یک ماده‌ی شیمیایی بوده که جهت آماده سازی، تمیز کردن و پاکسازی کانال ریشه دندان از آن استفاده می‌شود. این ماده باعث اکسید شدن هیپوکلریت سدیم ( ماده‌ای که برای شست وشوی کانال دندانی استفاده می‌شود) شده و با تولید حباب‌های اکسیژن باعث دبریدمان کانال خواهد شد. از طرفی دیگر باعث حذف انسداد ایجاد شده ناشی از کلسیفیکاسیون می‌شود و لایه‌ی اسمیر را حذف می‌کند و باعث باز شدن کانال خواهد شد.

  آرسی پرپ چیست؟

آرسی پرپ چیست؟

در دندانپزشکی آرسی پرپ با خواص اکسیداسیون و همچنین حذف کنندگی لایه های کلسیفیه شده در کانال دندانی باعث می شود یون ها و مواد غیر آلی موجود در کانال شلاته شوند و به راحتی آن را پاکسازی خواهد کرد. این ماده، یک لوبریکانت کننده ی عالی (ایجاد روان شدگی), شلاته کننده و نرم کننده ی دیواره های کانال دندانی حین انجام اقدامات اندورا دارا است.این ماده می تواند باعث جداسازی مواد و لایه های جوش خورده به دیواره ی کانال دندانی شده و از این طریق دیواره ی داخلی را تمیز و نرم خواهد کرد. از این ماده برای کانال هایی که به شدت باریک شده اند و یا دندان هایی که در خلف بوده و دسترسی به آنها دشوارتر و سخت‌تر است می توان بهره گرفت.

آرسی پرپ از چه موادی تشکیل شده است؟

همانطور که در بالا گفته شد آرسی پرپ یک ماده شیمیایی است. این ماده در دندانپزشکی دارای خاصیت لوبریکانتی  بوده و همچنین باعث می شود تا خطر شکستگی یا گیر کردن فایل ها در دندانپزشکی بسیار کاهش یابد. RC-Prep دارای خاصیت اکسیداسیون و علاوه بر این دارای خاصیت حذف کنندگی لایه های کلسیفیه شده در کانال دندانی را دارا می‌باشد. با استفاده از این ماده تمام یون ها و مواد غیر آلی در کانال شلاته شده و به راحتی آن را پاکسازی خواهد کرد.

اجزای آرسی پرپ

  • یک بطری ۱۰۰ ML
  • یک عدد سرنگ ۱CC
  • ۲ عدد سرنگ قابل تعویض
  • ابعاد: ۵۰*۱۱۵*۵۵
  • وزن: ۱۳۸ گرم

کاربرد آرسی پرپ

  • دارای خاصیت Lubricate و در نتیجه کاهش احتمال شکستن یا گیر کردن فایل ها داخل کانال
  • پاکسازی کانال ریشه و برداشتن لایه اسمیر
  • خارج کردن مواد غیر آلی توسط شلاته کردن
  • خارج کردن عالی لایه جوش خورده کانال های بسیار باریک در دندانهای خلفی
  • ایجاد تمیز ترین دیواره دنتینال Dentinal پس از خارج کردن لایه جوش خورده

کاربرد آرسی پرپ

بهترین روش برای حذف لایه اسمیر

بعد از استفاده از آرسی پرپ لازم است که به مدت یک دقیقه برای حذف بخش معدنی و بعد از آن شستشو با محلول ۱.۳ درصد هیپوکلریت سدیم انجام شود. توجه داشته باشید که زمان بیش از این باعث برداشته شدن بیش از حد Pretubular و Intratubular خواهد شد. لازم است که بدانید این ماده دندانپزشکی یک ماده مناسب برای پاکسازی ریشه در طول درمان ریشه است. این ماده دارای اکسید اوره و EDTA است. با توجه به این موضوع، اگر اکسید اوره با هیپوکلریت سدیم که ماده شستشو دهنده دهان است ترکیب شود واکنش می دهد و باعث ایجاد حباب های اکسیژن می شود. به همین دلیل باعث خروج دبری ها از کانال دندان می شود. همچنین وجود EDTA باعث حذف لایه اسمیر و کلسیفیه می شود. در نتیجه rc prep با خارج کردن مواد غیر آلی و یون های دو ظرفیتی از داخل کانال، آن را پاکسازی می‌کند. این ماده از دیگر خاصیت های که دارد، لوبریکانت یا روان کننده است که باعث راحتی حرکت فایل ها و دیگر ابزار اندو در کانال دندان می شود و باعث می شود تا احتمال گیر کردن این ابزار در کانال دندان کاهش یابد.

مزیت های آرسی پرپ

  • مناسب برای تمیز کردن و پاکسازی کانال ریشه در طی درمان ریشه
  • ژل EDTA برای استفاده روی فایل
  • ژل EDTA با غلظت %۱۷
  • تمیز کننده و روان کننده کانال
  • آسان نمودن کار با فایل در کانال
  • شسته شدن آسان پس از اتمام کار

درمان ریشه با آرسی پرپ

درمان ریشه

همانطور که گفته شد RC-Prep برای درمان ریشه و پاکسازی کانال دندان در حین اندو و درمان ریشه کاربرد دارد. بهتر است که به طور خلاصه درمان ریشه را مورد بررسی قرار دهیم. درمان ریشه یکی از رایج ترین درمان های پالپ دندان می باشد. به این صورت است که دندان عفونی از قسمت تاج باز می شود تا به کانال ریشه داخل دندان دسترسی پیدا کند. سپس همه قسمت های عفونی تخلیه می شود و هنگامی که دندان پاکسازی می شود توسط آرسی پرپ کانال ریشه باز می شود و آن را به طور موقت با مواد دندانپزشکی پر می کنند. هنگامی که دندان بهبود پیدا کرد این پرشدگی موقت برداشته می شود و یک پرشدگی دائمی جایگزین می شود.  جراحی درمان مجدد اندودانتیک شامل برداشتن روکشی است که از دندان محافظت می کند و پر شدگی داخل دندان به گونه ای که دندانی که به درستی بهبود پیدا نکرده است یا مشکل جدیدی برای آن بوجود آمده است، بتواند مجدداً درمان و پر شود.

ویژگی ها آرسی پرپ

  • کرم آرسی پرپ ماده ای مناسب برای تمیز کردن و پاکسازی ریشه در طی درمان ریشه میباشد.
  • این ماده حاوی اکسید اوره و EDTA می‌باشد.
  • وجود اکسید اوره با هیپوکلریت سدیم واکنش پیدا می کند و حباب های اکسیژن تولید می کند و در نتیجه باعث خروج دبری ها از کانال میشود.
  • EDTA باعث حذف لایه اسمیر و انسداد کلسیفیه می شود. سپس  با خارج کردن مواد غیر آلی و یون های دو ظرفیتی از داخل کانال، آن را پاکسازی میکند.
  • این ماده یک لوبریکانت برای تسهیل در حرکت فایل و دیگر ابزار اندو در کانال بوده و مانع گیر کردن آنها به دیواره کانال و شکستن آنها می‌شود.

قیمت آرسی پرپ

قیمت آرسی پرپ:

این ماده دارای قابلیت‌های زیاد بوده و کارآمد است و یکی از وسایل ضروری برای خرید توسط دندانپزشکان است. شرایط اقتصادی جامعه به‌گونه‌ای رقم خورده که شاهد نواسان‌های قیمت به‌صورت روزانه هستیم. اما اگر بخواهیم با تخمین با شما صحبت کنیم، این ماده از ۱۰۰ هزار تومان شروع شده که شما می‌توانید آن را خریداری کنید. برای مشاهده قیمت و خرید آرسی پرپ با قیمت مناسب و سایر ابزار دندانپزشکی با ضمانت اصالت کالا از برترین برندها به فروشگاه آنلاین دنتی دنتال مراجعه کنید.

خرید آرسی پرپ از فروشگاه آنلاین دنتی دنتال:

استفاده از این ماده در هنگام درست کردن دندان‎‌ها یکی از حساس ترین اقدامات دندانپزشکی است و تهیه آن قبل از شروع درمان ضروری بوده و بدون آن انجام کارهای دندانپزشکی امکان‌پذیر نخواهدبود. دندانپزشکان حرفه‌ای در زمینه از بین بردن پوسیدگی دندان و درست کردن آن‌ها تمام تلاش خود را برای تهیه ابزار به کار می‌گیرند که بهترین خدمات را به بیمار ارائه دهند. برای رسیدن به چنین هدفی انتخاب فروشگاه معتبر و مطمئن بسیار اهمیت دارد؛ فروشگاهی که کیفیت مواد و ابزارهای دندانپزشکی را تضمین کرده و بهترین شرایط را برای خرید مخاطبین فراهم کند. میان فروشگاه‌های مختلف که در سراسر کشور وجود دارد، فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی دنتی دنتال یکی از با تجربه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین فروشگاه ها در زمینه دندانپزشکی بوده که از بهترین برندهای مطرح استفاده می‌کند و رضایت کامل مخاطبین را به‌دست آورده است. برای خرید آرسی پرپ با قیمت مناسب به این فروشگاه آنلاین مراجعه کنید.

محصولات آرسی پرپ


ژل نرم کننده کانال (اندوژل) 10میل نیک درمان

ژل نرم کننده کانال (اندوژل) ۱۰میل نیک درمان

۱۱۲,۵۰۰ تومان


آرسی پرپ دنفیل

آرسی پرپ ۱۸ گرمی

۴۴۹,۰۰۰ تومان


Prep-Rite RC

آرسی پرپ ۲۰ گرمی پالپ دنت

۱۶۵,۰۰۰ تومان۶۶۰,۰۰۰ تومان


RC Glide Prep

آرسی پرپ ۱۰ میل نیک درمان

۱۶۲,۰۰۰ تومان


آرسی پرپ مستردنت

آرسی پرپ ۱۲ گرم مسردنت

۳۳۴,۰۰۰ تومان


Morva Prep

آرسی پرپ ۱۰ میل مروابن

۱۷۸,۶۰۰ تومان


DiaPrep Plus

آرسی پرپ ۱۲ گرمی دیادنت

۱۶۵,۰۰۰ تومان


EDTA 30 میل

محلول ای دی تی ای ۳۰ میل نیک درمان

۷۲,۰۰۰ تومان