ارتودنسی یکی از بهترین شیوه ها برای زیبا سازی و فرم دهی دندان ها است. مانند هر کاری که برای انجام شدن به ابزار و تجهیزات نیاز دارد، این عمل نیز وسایل خاص خود را نیاز دارد. در این مطلب ضمن آشنایی بیشتر با ابزار ارتودنسی دندانپزشکی با کاربردهای هر یکی از آنان آشنا خواهیم شد. داشتن اطلاعات کافی از این ابزار، برای خرید آنها لازم است. میزان تقاضا در بازار فروش این ابزار و تجهیزات بسیار زیاد است. به همین جهت زمینه برای ورود وسایل بی کیفیت و تقلبی هم فراهم شده است. اگر می‌خواهید از شر دلالها و وسایل بی ارزش در امان باشید، تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

ابزار ارتودنسی دندانپزشکی

ابزار ارتودنسی پزشکی کدامند؟

ابزار ارتودنسی دندانپزشکی با توجه به نوع ارتودنسی و نحوه انجام آن ممکن است متفاوت باشد. برهی از این ابزار ثابت و برخی دیگر متحرک هستند. در این کار طیف گسترده ای از تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد تا همه چیز به خوبی انجام شود. درست مانند صعود به قله ای بلند که نیاز به تجهیزات و وسایل مخصوص دارد، این کار نیز برای نتیجه دهی بهتر به حداکثر امکانات نیاز دارد. ابتدا با یکی از اصلی ترین و مهم ترین تجهیزات ارتودنسی آشنا می‌شویم.

  • بریس و انواع آن

 بریس ها حلقه های اتصالی هستند که دندان ها را در زندان آهنی خود نگه می‌دارند. در واقع ابزار بریس تمام بار ارتودنسی را به دوش می‌کشد. کار و وظیفه‌ی بریس، اصلاح موقعیت دندان ها است. این ابزار دور تا دور دندان را محاصره می‌کند و به ما اجازه می‌دهد دندان ها را به جهت های دلخواه حرکت دهیم. درست مانند یک زندانبان حرفه ای. این تجهیزات مانند سیم ها و باندهایی هستند که بر روی دندان های آسیای بزرگ سوار می‌شوند. سپس به وسیله ابزاری به نام براکت به دیگر دندان ها اتصال پیدا می‌کند. براکت ها به وسیله چسب قوی و مخصوصی به دندان‌ها چسبیده می‌شوند. این چسب باعث می‌شود که اتصالات بریس تا آخر طول درمان باقی بماند.

جنس بریس غالبا فلزی و از استیل ضد زنگ است. این سیم باریک و فنری دور تا دور دندان قرار می‌گیرد. البته با توجه به نوع ارتودنسی، نوع بریس هم متفاوت است. در کنار بریس های فلزی، بریس های سرامیکی وجود دارد که با نام بریس شفاف دیمون شناخته می‌شود. این نوع از بریس ها ظاهر جذابتری دارند و دیگر مانند بریس فلزی ظاهر خشنی ندارند و تقریبا پنهان هستند. البته باید توجه داشت این نوع از بریس بسیار شکننده و آسیب پذیر است.

در ابزار ارتودنسی دندانپزشکی از لینگوال هم استفاده می‌شود. بریس لینگوال نوعی از بریس است برای افرادی که دوست ندارند حلقه ها و سیم های ارتودنسی در دهان آنها معلوم باشد. این بریس ها در پشت دندان قرار می‌گیرند و تقریبا دیده نمی‌شوند. اما بدی هایی نیز دارند. این بریس ها بزرگتر هستند، پس عادت کردن به آنها سخت و عذاب آور است. همچنین قیمت بیشتری نسبت به بریس های دیگر دارد. اما در نتیجه مشابه انواع دیگر عمل می‌کند.

 

بریس، ابزار ارتودنسی
  • آرک های دندانی

یکی از انواع ابزار ارتودنسی دندانپزشکی آرک ها هستند. در اغلب موارد زمانی که پزشک قصد اتصال بریس ها را دارد، فضای کافی بین دندان ها وجود دارد. برای ایجاد این فضا از ابزاری به نام آرک استفاده می‌شود. آرک نوعی سیم است که از دندان های آسیای بزرگ به دندان های جلویی اتصال پیدا می‌کند. با آرک اصلاح اوربایت به راحتی امکان پذیر است. اوربایت عملی است که در آن تداخل بیش از حد عمودی دندان های جلو را کنترل و اصلاح می‌کنند.

  • هدگیرها

در ابزار ارتودنسی هدگیرها نیز نقش مهمی دارند. در بسیاری از مواقع مشکل دندان ها فقط موقعیت آنها نیست بلکه زاویه فک هم باید اصلاح شود. برای اینکار از ابزاری به نام هدگیر استفاده می‌کنند. هدگیرها مانند هدفون دور گردن قرار می‌گیرند. وظیفه‌ی این ابزار تراز نگه داشتن فک به خصوص در زمان جویدن خوراکی ها است. هدگیر به وسیله یک تکیه گاه به پشت گردن نصب می‌شود. سپس از طریق یک لوله به دندان های آسیاب بزرگ متصل می‌شود.

یکی دیگر از انواع این ابزار، هدگیر کششی معکوس است. این ابزار باعث جلو آمدن و رشد فک بالایی می‌شود. با اینکار فک ها روی هم قرار می‌گیرند. جالب است بدانید اگر از این ابزار در زمان درستی استفاده شود، می‌تواند از جراحی ارتودنسی نیز جلوگیری کند.

  • فنر فور سوز

یکی از انواع ابزار ارتودنسی فنر فور سوز است. در برخی از بیماران مشاهده می‌شود که دندان های بالا بیش از حد معمول و انتظار جلو آمده اند. در این حالت نمی‌توان انتظار داشت که با روش های معمول ارتودنسی دندان ها را هماهنگ کرد. به همین جهت از ابزار فنر فور سوز استفاده می‌شود. اگر قصد خرید تجهیزات دندانپزشکی را دارید، این ابزار را فراموش نکنید. این فنر ابتدا به دندان های آسیای بزرگ و سپس به آرچ‌ وایر دندان‌های پایین متصل می‌شود. از ویژگی های این فنر می‌توان به عدم جابجایی و قدرت بسیار عالی آن برای اصلاح دندان اشاره کرد.

فنر فور سوز

 

دیگر ابزار ارتودنسی پزشکی

دنیای ابزار ارتودنسی دندانپزشکی بسیار متنوع و گسترده است. توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید هر کدام از تجهیزات مربوط به این حرفه را داشتید، با اطلاعات کامل این کار را انجام دهید. برخی دیگر از لوازم دندانپزشکی وجود دارند که شاید کمتر به چشم بیایند ولی بسیار مهم هستند. در ادامه برخی از آنها را به صورت خلاصه ذکر می‌کنیم.

  • باند
  • هوک
  • فنر مارپیچی
  • باکال تیوب
  • کش ارتودنسی
  • میخ های ارتودنسی
  • هریست
  • وسیع کننده کام
  • فیس ماسک
  • فیس ماسک کششی معکوس
  • نگهدارنده
  • پوزیشنر

خرید آنلاین  ابزار ارتودنسی دندانپزشکی 

بازار آنلاین در تمایی حوزه‌ها از جمله ابزار ارتودنسی به علت افزایش نیازها، بسیار داغ است. اما در همین بازار خطراتی در کمین نشسته است. وجود تجهیزات تقلبی و فروشندگان دست چندمی باعث بهم خوردن قیمت ها و کمیاب شدن محصولات مرغوب و اصل شده است. همانطور که می‌دانید وسایل پزشکی بسیار حساس هستند و به صورت مستقیم با سلامت افراد ارتباط دارند. در چنین حالتی چگونه می‌توان یک خرید آنلاین خوب و مطمئن داشت؟ جواب بسیار ساده است، باید فروشگاه اینترنتی معتبری را در این زمینه پیدا کنید. فروشنده ای که از نظر کیفیت و قیمت معتبر و مناسب باشد. به نظر شما در میان این حجم فراوان از فروشندگان لوازم دندانپزشکی، کدام یک بهتر است؟

 

خرید ابزار دندانپزشکی

فروشگاه آنلاین ابزار دندانپزشکی دنتی دنتال

اگر به دنبال بهترین ابزار ارتودنسی دندانپزشکی و محصولاتی از این قبیل هستید، بهتر است با فروشگاه دنتی دنتال،  یکی از فروشگاه‌های ارائه دهنده بهترین لوازم پزشکی در کشور آشنا شوید. دنتی دنتال با ارائه محصولات باکیفیت و اورجینال به صورت آنلاین و در هر ساعات از شبانه روز پاسخگوی مشتریان خواهد بود. برای خرید تجهیزات دندانپزشکی کافی است کیفیت و قیمت ها را مقایسه ها و خریدی هوشمندانه را تجربه کنید. هم اکنون می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه محصولات مورد نظر خود را در زمانی کوتاه سفارش داده و تحویل بگیرید.