معرفی، کاربرد و خرید ابزار دندانپزشکی اطفال

ابزار دندانپزشکی اطفال یکی از موضوعات مهمی است که در این مقاله قصد داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم. دندانپزشکان اطفال باید تخصص های لازم را برای مراقبت و درمان دندان ای کودکان داشته باشند. در واقع یکی از اهداف اصلی دندانپزشکان این است که مراحل درمان را برای کودکان ساده تر و راحت تر کنند تا کودکان ترسی از دندانپزشکی نداشته باشند. در ادامه به معرفی این تجهیزات خواهیم پرداخت. اگر شما نیز قصد خرید تجهیزات دندانپزشکی  کودکان را دارید با دنتی دنتال همراه شوید.

ابزار دندانپزشکی اطفال

 

چه نوع درمان های برای کودکان انجام می شود؟

قبل از بررسی و معرفی ابزار دندانپزشکی کودکان قصد داریم تا مراحل درمان را بررسی کنیم :

  • درمان بهداشت دهان نوزاد که شامل خطر پوسیدگی دندان مادر و کودک می باشد.
  • استفاده از تمیز کننده مخصوص به مانند فلوراید و توصیه‌های لازم مربوط به تغذیه و رژیم غذایی
  • مشاوره  لازم در زمینه مراقبت از دهان و دندان نوزادان
  • درمان برای صاف کردن دندانها و اصلاح دندان های نامناسب
  • ترمیم حفره های ناقص دندان
  • تشخیص بیمای و شرایط دندان برای جلوگیری از بیماری هایی مانند دیابت، نقص نادرزادی قلب، آسم، تب یونجه و اختلالات بیش فعالی
  • درمان بیماری های لثه از جمله زخمها، فرنولاهای کوتاه، مخاط و بیماری‌ها پریودنتال کدواکن
  • جلوگیری از آسیب های دندان مانند شکستگی یا جابجا شدن دندان‌ها

 

چه نوع درمان های برای کودکان انجام می شود؟

 

معرفی وسایل دندانپزشکی اطفال

  • تابوره

در ادامه مقاله معرفی ابزار دندانپزشکی اطفال، قصد داریم تا صندلی تابوره که صندلی‌های چرخدار بدون تکیه هستند. تابوره برای نشستن جراح، کمک جراح، متخصصین بیهوشی در اتاق عمل و همچنین در دندانپزشکی کودکان کاربرد دارد و در اندازه‌های مختلف تولید می شود. از ویژگی های دیگر این وسیله تنظیم ارتفاع می باشد.

  • یونیت دندانپزشکی

یونیت یکی از پیشرفته ترین صندلی های در دنیا می باشد که در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد . از مزیت های یونیت دندانپزشکی زیبایی وطراحی خاص ، فناوری روز دنیا و امکانات گوناگون آن همچنین قیمت مناسب دستگاه باعث محبوبیت و استفاده فراوان آن شده است. این نوع صندلی ها از طراحی و زیبایی های مخصوص کودکان هم برخوردار می باشند که باعث می شود تا کودکان جذب دندانپزشکی شوند.

یونیت دندانپزشکی

  • آینه دندانپزشکی

این ابزار هم جز ابزار دندانپزشکی کودکان است که بسیار مهم و کاربردی می باشد.  این وسیله به مانند یک آینه کوچک دارای دسته فلزی است. این ابزار به دندانپزشک اجازه می دهد تا  داخل دهان کودک را به طور کامل معاینه و مشاهده کند. با استفاده از این ابزار دندانپزشک بدون استفاده از دست های خود می تواند زبان کودک را جا به جا کند.

  • دستگاه ساکشن

دستگاه ساکشن جز ابزار دندانپزشکی اطفال محسوب می شود .این ابزار برای تخلیه هر آنچه در دهان می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه درست به مانند جاروبرقی عمل می کند به این معنی که ، تمام مایعات داخل دهان بیمار را در هنگام درمان خالی می کند. قدرت مکندگی این دستگاه به نوع درمان بستگی دارد و برای هر درمانی متفاوت می باشد.

  • دوربین داخل دهانی

این ابزار به این صورت است که شما به راحتی می توانید مراحل درمان دندان را مشاهده کنید. این دستگاه شامل دوربین فیلم‌برداری و عکس‌برداری کوچک است که در دو مدل بی سیم و با سیم است. کاربرد این ابزار فیلمبرداری از داخل دهان بیمار است و تصویر آن را بر روی مانیتور نمایش می دهد. با این وسیله می‌بینید که شما می توانید به راحتی وضعیت دندان های خود را قبل از ترمیم مشاهده کنید. دوربین داخل دهانی از ابزار های مناسبی است که شما را در جریان درمانتان قرار می دهد و تمام نقاط دهانتان را مشاهده کنید. همچنین این وسیله برای مادران و پدران کودکان که نگران سلامت دندان فرزندشان هستند بسیار کاربردی است و از این طریق می توانند مراحل درمان دندان کودکشان را مشاهده کنند.

  • انبرک دندانپزشکی

یکی از ابزار دندانپزشکی اطفال به نام انبرک است که نقش کاوشگر دندانپزشکی را کار می کند این ابزار برای پیدا کردن پوسیدگی‌های دندانی و بیماری‌های لثه استفاده می‌شود. این ابزار دارای یک دسته بلند با سری‌های تیز است که در انواع مختلف ضخامت  است و دندانپزشک با استفاده از آن قسمت های پوسیده دندانی را تشخیص می دهد. تراشیدن جرم و پلاک دندان‌ها از دیگر کاربرد های این ابزار است.

انبرک دندانپزشکی

  • پنس دندانپزشکی

این ابزار دندانپزشکی اطفال برای جابه جایی مواد و گاز درون دهان کاربرد دارد، پنس ها در مدل های ساده و سرکج می باشند که هرکدام هم دارای سایزبندی های متفاوتی هستند.

  • سری‌های HVE و LVE

یکی از دل سری ها می باشد که به دستگاه ساکشن متصل می شود و برای تخلیه مایعات و مواد از داخل دهان بیمار به دستگاه ساکشن وصل می‌شوند، HVE برای تخلیه حجم زیادی از مایع و مواد درون دندان در دندانپزشکی کاربرد دارد. این ابزار دارای دو مدل منحنی و مستقیم است.  LVE برای تخلیه در حجم کم مایعات مورد استفاده قرار می گیرد و دارای پلاستیک‌های یکبارمصرف است.

  • رول و باند های استریل دندانپزشکی

از دیگر ابزار دندانپزشکی اطفال، رول های دندانپزشکی است که دارای الیافی با قدرت بالا می باشد و قدرت جذب بسیار بالا مایعات را دارد. از این وسیله برای تمیز کردن دهان بیمار و همچنین برای تمیز کردن وسایل و تجهیزات دندانپزشکی هم استفاده می شود.

رول و باند های استریل دندانپزشکی

  • پروپ پریودنتال

این وسیله میزان عمق پاکت‌های لثه را نشان می‌دهد، این نشانه‌ها اندازه ۱ میلی‌متر، ۳ میلی‌متر و SRP می باشد.

  • سینی های مخصوص جراحی

این وسیله دندانپزشکی در اشکال گوناگونی طراحی شده است که هرکدام از این شکل ها برای درمان های مختلف در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد . این وسیله شامل سینی‌بهداشت ، سینی مخصوص درمان های دندان و سینی مخصوص جراحی است.

خرید ابزار دندانپزشکی اطفال از فروشگاه دنتی دنتال

در هنگام خرید این لوازم لازم است که از برند های معتبر و با کیفیت خرید خود را انجام دهید. استفاده از تجهیزات بهتر و به روز تر باعث راحتی و سرعت بالا کار دندانپزشک می شود  و نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد. مخصوصا که دندانپزشکان اطفال به هدف خود که راحت تر کردن پروسه درمان است، خواهند رسید. برای خرید ابزار دندانپزشکی اطفال فروشگاه آنلاین دنتی دنتال را معرفی می کنیم. در این وبسایت انواع تجهیزات و ابزار دندانپزشکی را به راحتی می توانید مشاهده کرده و انواع ابزار و مواد ترمیمی مهم در دندانپزشکی کودکان را در انواع برند های معروف خریداری کنید.  شما می توانید توضیحات و مشخصات محصولات را در ابتدا مطالعه کنید و سپس شرایط کلینیک خود را در نظر بگیرید و طبق آن تجهیزات لازم خود را خریداری کنید. خرید آنلاین بی دغدغه را با  دنتی دنتال  تجربه کنید.