در این مقاله قصد داریم درباره انواع موتور ایمپلنت nsk صحبت کنیم. در واقع ایمپلنت همان پین های باریکی هستند که درون استخوان فک گذاشته می شود. این نوع موتور ها در دندانپزشکی بسیار استفاده می گردد و جز ابزار ضروری و کاربردی می باشد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با انواع موتور ایمپلنت nsk آشنا کنیم.

ایمپلنت چیست؟

در ابتدا بهتر است که بررسی کنیم که ایمپلنت چیست و چه کاربردی دارد؟ همانطور که گفته شد ایمپلنت پین های باریکی هستند که از جنس تیتانیوم سازگار ساخته شده است و درون استخوام فک قرار می گیرد. دندان های سالم شما امکان اتصال به این ایمپلنت ها را دارند و لازم است که بدانید حدود سه تا هفت ماه برای رشد و ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت زمان لازم می باشد.

درواقع ایمپلنت ها برای کسانی مناسب هستندکه یک یا چند دندان خود را بر اثر اتفاق از دست داده اند و برای جایگزینی دندان های از دست رفته می توانند از ایمپلنت استفاده کنند. ایمپلنت دندانی به این صورت است که به عنوان ریشه دندان درون استخوان فک قرار می گیرد و سپس تاج دندان بر روی آن به صورت کامل بازسازی می شود.

از مزیت های ایمپلنت دندانی این است که دیگر لازم نمی باشد که دندان های سالم تراشیده شود  و در نتیجه هیچ آسیبی به دندان های سالم وارد نمی شود. در واقع یکی از بهترین راه ها برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته ایمپلنت دندانی می باشد. به این دلیل که ظاهر آن کاملا طبیعی است و هیچ تفاوتی با دندان های طبیعی ندارد.

dental implant

موتور ایمپلنت nsk

موتور ایمپلنت nsk متعلق به یک شرکت ژاپنی است که در سال ۱۹۳۰فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت در ابتدا به تولید محصولات عمومی دندانپزشکی پرداخت. در سال ۱۹۵۳ اولین هندپیس تولیدی این برند وارد بازار شد و در سال ۱۹۷۹ شروع به صادرات موتور ایمپلنت nsk در سراسر دنیا کرد.

موتور ایمپلنت nsk

معرفی موتور ایمپلنت nsk مدل سرجیک

موتور ایمپلنت nsk surgic ap یکی از مدل های پایه موتور ایمپلنت nsk می باشد و دارای حداکثر تورک ۵۰N.CM  و حداکثر دور ۴۰۰۰۰RPM می باشد.

صفحه نمایش و رابط کاربری

این مدل موتور ایمپلنت nsk دارای صفحه نمایش سیاه و سفید بزرگی بوده که تمام اطلاعات لازم را به کاربر نمایش می دهد. این نوع صفحه نمایش به گونه ای طراحی شده است که کمترین بازتاب نور را دارد و در اتاق های پر نور هم کاملا قابل خواندن است.

هشت برنامه انتخابی

این مدل موتور ایمپلنت nsk دارای هشت برنامه قابل ویرایش است که می توانید میزان تورک،سرعت،جهت چرخش و میزان جریان آب را تنظیم کنید و ذخیره کنید. هر کدام از این هشت برنامه را می توان به راحتی حتی در حین انجام جراحی تغییر داد.

پمپ آب قدرتمند

این محصول دارای یک پمپ آب خارجی قوی می باشد که امکان خروج ۷۵ml/min را دارد. این پمپ به راحتی قابل جدا شدن است و در صورت خرابی به سادگی قابل تعویض است.

پدال ساده

از دیگر ویژگی های این مدل موتور ایمپلنت nsk یک پدال ساده است که وظیفه آن قطع و وصل کردن چرخش موتور می باشد.

آنگل ایمپلنت

آنگل ایمپلنتی که با موتور ایمپلنت به مشتری داده می شود دارای نسبت ۲۰:۱  می باشد. این نوع آنگل دارای بدنه ای از فولاد ضد زنگ می باشد و حداکثر تورک قابل تحمل آن ۸۰n.cm می باشد.

طول مدت جراحی ایمپلنت توسط موتور ایمپلنت nsk

طول مدت جراحی ایمپلنت توسط موتور ایمپلنت nsk

در واقع این یک زمان نسبی می باشد و در شرایط مختلف زندگی افراد می تواند متفاوت باشد. زمان به عوامل مختلفی وابسته است و به حدی می باشد که این مورد در فک بالا و پایین هم می تواند متفاوت باشد.به طور متوسط موفقیت ایمپلنت دندانی۹۴ درصد می باشد.

مشخصات فنی موتور ایمپلنت nsk

  • ساخت کشور ژاپن
  • با صفحه نمایش ال ای دی
  • قابلیت تنظیم گشتاور در ضریب های مختلف
  • امکان کنترل اتوماتیک سرعت و گشتاور
  • قابلیت کالیبراسیون خودکار فرکانس
  • دارای ۸ حافظه ی برنامه جهت تنظیم موتور ایمپلنت ان اس کی
  • قابلیت هشدار صوتی
  • دارای آنگل ایمپلنت پوش باتن
  • قابلیت اتصال کلیه آنگل های استاندارد به میکروموتور
  • با استاندارد CE/FDA/ISO

امکانات موتو ایمپلنت nsk

  • تنظیم سرعت چرخش از ۲۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دور دقیقه
  • با گشتاور قابل تنظیم از ۵ تا ۵۰ نیوتن بر سانتیمتر
  • دارای پدال چند منظوره با کنترل کامل
  • دارای ایرگیشن قابل تنظیم تا ۷۵ میلی لیتر بر دقیقه
  • دارای میکروموتور بدون ذغال فایبراپتیک با حداکثر ۴۰۰۰۰ دور در دقیقه
  • جهت آگاهی از مشکلات احتمالی در این دستگاه یک سیتم هوشدار صوتی نصب شده است.
  • میکروموتور این دستگاه امکان اتصال انواع آنگل های استاندارد را فراهم می کند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با “معرفی انواع موتور ایمپلنت nsk” آشنا کنیم چرا که بر این باوریم در راستای توسعه ­ی خدمات دندانپزشکی سهیم هستیم همچنین اگر شما متخصص گرامی به دنبال دریافت بهترین تجهیزات دندانپزشکی می­باشید، می­توانید از وبسایت دنتی دنتال اقدام به سفارش نموده و یک خرید عالی با پشتیبانی بی­نظیر را داشته باشید