خرید تجهیزات دندانپزشکی از موضوعات مهمی است که برای کلینیک‌های دندانپزشکی بسیار مهم و ضروری است. همانطور که گفته شد وسایل دندانپزشکی یکی از موضوعات مهم و اساسی برای کلینیک ها محسوب می شود. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با ابزار های مهم در دندانپزشکی آشنا شوید و همچنین یکی از فروشگاه‌های آنلاین دارای قیمت مناسب در این حوزه هم به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید تجهیزات دندانپزشکی با قیمت مناسب

معرفی تجهیزات دندانپزشکی

  • آینه دندانپزشکی
    این ابزار جز تجهیزات دندانپزشکی است که بسیار مهم و کاربردی می‌باشد. این وسیله به مانند یک آینه کوچک با دسته فلزی است. آینه دندانپزشکی به دندانپزشک اجازه می دهد تا داخل دهان بیمار را به طور کامل معاینه و مشاهده کند. با استفاده از این ابزار دندانپزشک بدون دخالت دست می تواند زبان بیمار را جا به جا کند. به طور کلی دارای کاربرد های زیر است:
  1. تاباندن نور به سطح مورد نیاز
  2. استغفار بافت های نرم
  3. دید غیر مستقیم به دندانپزشکی

آینه دندانپزشکی

  • سوند دندانپزشکی
    در ادامه مقاله خرید تجهیزات دندانپزشکی قصد معرفی سوند دندانپزشکی را داریم که بسیار کاربردی می باشد. از این وسیله برای معاینه دندان ها و پیدا کردن پوسیدگی های دندان استفاده می شود. این وسیله برای سلامت و سختی سطح دندان ها هم کاربرد دارد.                                                                                                    
  • فورسپس
    فورسپس از ابزار مهم در دندانپزشکی است که به صورت انبردست می باشد و برای گرفتن و نگه داشتن اشیا مورد استفاده قرار می گیرد. در زمانی که جراحی های عمیق نیاز می باشد این وسیله مورد استفاده قرار می گیرد برای استریل کردن آن هم باید در درمان بالا اتوکلاو را انجام دهید.

فورسپس         

  • کندانسور
    یکی از ابزار های ترمیم آمالگام به نام کندانسور است که در دندانپزشکی استفاده می شود. کندانسور برای فشردن و متراکم کردن ماده ترمیمی کاربرد دارد. این ابزار در انواع و سایز های متفاوتی موجود است.                                                        
  • دستگاه ساکشن
    یکی از ابزارهای مهم در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی جز اولویت‌ها می‌باشد، دستگاه ساکشن است.این ابزار برای تخلیه هر آنچه در دهان می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه ساکشن  مانند جاروبرقی عمل می کند به این معنی که ، تمام مایعات داخل دهان بیمار را در هنگام درمان خالی می کند. قدرت مکندگی این دستگاه وابسته به نوع درمان است و برای هر درمانی متفاوت می باشد.       

دستگاه ساکشن                                                                                   

  • دریل دندانپزشکی
    دریل دندانپزشکی یکی از مهم ترین تجهیزات دندانپزشکی محسوب می شود . مسلما در دندانپزشکی این ابزار را دیده اید. سرعت این وسیله ۲۵۰ دور در دقیقه می باشد. همچنین لازم به نگرانی نمی باشد زیرا قبل از استفاده از این ابزار از بی حسی استفاده می شود. 
  • الواتور پریوست
    از وسایل مخصوص جراحی که در دندانپزشکی استفاده می شود، الواتور پریوست نامیده می شود. جنس این وسیله ، فلز است و مشابه قلم های ترمیمی می باشد که دارای دو سر است . یک سر آن نوک تیز و یک سر آن پهن است. استفاده از این وسیله در زمانی است که لثه توسط بیستوری برش داده می شود سپس با استفاده از الواتور پریوست می توان لبه های لثه را از روی استخوان جدا کرد.                                                                                  
  • تجهیزات اندو
    از تجهیزات اندوداتیکس در دندانپزشکی با هدف دقت بالا و صرفه جویی در زمان استفاده می گردد. برند و شرکت های گوناگونی اقدام به تولید این نوع تجهیزات می کنند.. به همین دلیل در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی باید بر اساس کیفیت و بودجه مورد نظر خود خرید کرده ودقت زیادی کنید.         

تجهیزات اندو                                                

  • توربین دندانپزشکی
    توربین های دندانپزشکی جز ابزار های ماشینی در دندانپزشکی محسوب می شوند. توربین جز ابزاری است که دندانپزشک با استفاده از آن قسمت پوسیده دندان را برمیدارد. این روش مانع گسترش پوسیدگی در دندان ها می شود.
    این نوع تجهیزات دندانپزشکی را می توان جز اصلی یونیت یا صندلی دندانپزشکی دانست. از ابزار های چرخنده در دندانپزشکی محسوب می شود و دارای سرعت بالا است که در قسمت سر توربین را به حرکت در می آورد. توربین های دندانپزشکی به مانند مته های صنعتی عمل می کنند.                                                                                   
  • بن فایل
    بن فایل برای جراحی های افزایش طول تاج در دندانپزشکی استفاده می شود. صاف کردن زبری استخوان از دیگر کاربرد های این ابزار است و برای برداشتن لج های استخوانی هم مورد استفاده قرار می گیرد. بن فایل از وسایل و تجهیزات مهم در دندانپزشکی است که جنس آن استیل از نوع ضد زنگ می باشد و این ابزار برای برداشتن استخوان نکروزه در سطوح اینترپروگزیمالی کاربرد دارد.                                                                               
  • آنگل
    این ابزار هم برای ترمیم کردن در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع دندانپزشک برای برداشتن پوسیدگی دندان و پر کردن آن لازم است که پوسیدگی دندان را بردارد و سپس با مواد خاص ناحیه خالی شده از پوسیدگی را پر کند. با انجام دادن این مراحل دندانپزشک از از خرابی و شیوع پوسیدگی در دیگر دندان ها جلوگیری می کند که برای انجام این کار ها از آنگل استفاده می شود.                                                                    
  • فایل اندودنتیک
    فایل دندانپزشکی جز وسایلی است که در عصب کشی دندان مورد استفاده قرار می گیرد. از این وسیله برای تمیز کردن داخل کانال ریشه استفاده می شود. جنس این وسایل به طور معمول از استیل ضدزنگ یا نیکل تیتانیوم است. جالب است که بدانید این نوع ابزار ها بر اساس ضخامت نوک برنده شان شماره گذاری می شوند و شما می توانید شماره هر فایل را بر روی دسته آن مشاهده کنید. در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی لازم است که به شماره های موجود در فایل ها توجه داشته باشید و متناسب با نیاز خود خرید را انجام دهید.                                                       
  • کارور
    این نوع از وسیله در دندانپزشکی بعد از قرار دادن ماده ترمیمی در محل مورد نظر استفاده می شود و شکل و سطح آن توسط این وسیله مشابه دندان طبیعی فرم داده می شود. از رایج ترین کارور ها مورد استفاده از نوع لوزی است.   
  •    برنشیر
    از دیگر ابزار های مخصوص ترمیم دندان در دندانپزشکی، برنشیر نام دارد. که برای صاف کردن، پالیش، شکل دهی و پرداخت آمالگام قبل از سخت شدن مورد استفاده قرار می گیرد. برنشیر نوع توپی بیشترین کاربرد را دارد.                                                                                                                                                              
    نکات مهم در خرید تجهیزات دندانپزشکی
    در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی لازم است که دقت و توجه زیادی داشته باشید و با برند های معتبر و با کیفیت در این زمینه آشنا باشید. استفاده از تجهیزات بهتر و به روز تر باعث راحتی و سرعت بالا کار دندانپزشک می شود و نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد.
    برای خرید ابزار دندانپزشکی در ابتدا بهتر است که برای نصب و قرار دادن این تجهیزات هم برنامه ریزی داشته باشید و حتما به فضای کلینیک خود توجه لازم را داشته باشید. برای استفاده از ابزار های دندانپزشکی توجه داشته باشید که تمام کارکنان و دستیاران آموزش های لازم را دریافت کنند. خرید از یک فروشگاه معتبر هم موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.                                                                                      
    خرید تجهیزات دندانپزشکی در تهران با دنتی دنتال
    برای خرید تجهیزات دندانپزشکی در تهران و به طور کلی برای خرید آنلاین پلتفرم آنلاین دنتی دنتال را معرفی می کنیم که در این وبسایت انواع تجهیزات و ابزار دندانپزشکی را می توانید خریداری کنید. در این سایت شما به راحتی می توانید انواع ابزار و مواد ترمیمی مهم در دندانپزشکی را در انواع برند های معروف مشاهده کنید. در واقع شما در ابتدا می توانید توضیحات و مشخصات محصولات را مشاهده کنید و با توجه به شرایط کلینیک خود خرید خود را انجام دهید. خرید آنلاین راحت و بی دغدغه را با دنتی دنتال تجربه کنید.