شاید تا به حال بارها برای شما پیش آمده باشد، پس از شنیدن نام لاتکس از خود بپرسید، دستکش لاتکس چیست؟ حتی ممکن است این محصول را بشناسید. و حتی در مواقع مختلف از آن استفاده کرده باشید. اما مانند بسیاری از مسائل مختلف در زندگی، هنوز هم مفهوم دقیق آن را بلد نباشید. در واقع نگران نباشید این تنها مشکل شما نیست. مفهوم دستکش‌های لاتکس برای بسیاری از افراد ناشناخته است. در صورتی که مصرف این محصول روز به روز در حال افزایش است. به همین جهت قصد داریم در این مطلب، آشنایی مفیدی با این محصول داشته باشید. همچنین می‌خواهیم بیشتر از ویژگی ها و موارد کاربرد این محصول صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

دستکش لاتکس

با دستکش لاتکس آشنا شوید

در سالهای اخیر، پرسش دستکش لاتکس چیست و چه تفاوتی با دستکش های دیگر دارد، رواج بیشتری پیدا کرده است. دلیل آن هم مشخص است. پس از بروز بیماری پاندمیک کووید ۱۹ زندگی انسان ها تغییر کرد. حالا دیگر محصولاتی که در گذشته استفاده های کمتری برای ما داشتند، بخش اصلی از وسایل روزمره ما شده اند. ماسک ها و دستکش‌های بهداشتی در این میان جایگاه ویژه ای پیدا کرده اند. پس از آنکه محققان اعلام کردند که دست زدن به محیط آلوده می‌تواند زمینه ابتلا به کرونا باشد، استفاده از دستکش شدت بیشتری گرفت.دستکش ها نیز تبدیل به بخشی از ارتش مقاومت در برابر ویروس شدند. بسیاری از افراد به تازگی با محصولاتی مانند دستکش لاتکس، دستکش نایلونی و… آشنا شدند.

لاتکس نوعی ماده اول اولیه لاستیکی-پلاستیکی است. لاتکس ابتدا در ۱۸۸۹ در بیمارستان جان هاپکینز ایالات متحده، توسط یک جراح متولد شد. این پزشک برای اولین بار از دستکش لاستیکی استفاده کرد. مقاومت این دستکش در برابر پارگی و سوراخ شدگی بسیار بیشتر از دستکش معمولی بود. همچنین به دلیل جنس لاستیکی، راحتی بیشتری در اختیار جراح می‌گذاشت. در همینجا بود که قصه‌ی دستکش‌هایی از جنس لاتکس شروع شد. رفته رفته این محصول پیشرفت کرد و نوآوری های خوبی در ساخت آن به وجود آمد.

انواع دستکش لاتکس

 

آشنایی با انواع دستکش لاتکس

پس از آنکه جراحان و پزشکان شروع به استفاده از این دستکش کردند، دستکش لاتکس چیست تبدیل به یک سوال عمومی شد. سوالی که هنوز هم برخی ها پاسخ آن را نمی‌دانند. مشخص است که این دستکش برای مصارف پزشکی تولید شده است. در واقع یکی از جزئی ترین اما مهمترین محصول در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی می‌باشد. در تولید تاریخ این دستکش ها پیشرفت های خوبی در ساخت و تولید داشته اند. به صورت کلی دو نوع دستکش با جنس لاتکس داریم:

  • پودری

تفاوت انواع دستکش لاتکس به نحوه تولید آنها بستگی دارد. در مدل پودری، به هنگام شکل گیری مواد اولیه، از مقداری پودر نشاسته و یا پودرهای مخصوص دیگر استفاده می‌کنند. این کار مزایای ویژه ای برای دستکش در پی خواهد داشت. در قدم اول، مقاومت بیشتری به سطح خارجی دستکش می‌بخشد. همچنین انعطاف و حالت کشسانی را ارتقا می‌دهد. و در آخر، از پوسیدگی پوست جلوگیری می‌کند.

  • غیر پودری

تولید دستکش غیر پودری لاتکس ، اولین مدل از این دستکش است. در این مدل تنها از لاستیک لاتکس که نوعی پلاستیک طبیعی است، برای تولید استفاده می‌شود. البته این محصول نسبت به دستکش‌های دیگر مانند نیتریل و… مقاومت بیشتری دارد. همچنین در برابر انواع آلودگی ها و ویروس ها نتایج موفقیت آمیزی از خود نشان داده است.

 

مزایای استفاده از دستکش های جنس لاتکس چیست؟

بعد از آنکه با مفهوم دستکش لاتکس چیست آشنا شدیم، نوبت به بررسی مزایای آن رسیده است. چه ویژگی هایی در لاتکس وجود دارد که آن را از دیگران متمایز کرده است؟ چرا پس از شیوع گسترده کرونا خرید این دستکش ها نیز رواج پیدا کرد؟ برای دریافت پاسخ این سوال ها، ابتدا لازم است خواص و ویژگی های این دستکش را بررسی کنیم:

  • مقاومت بالا در برابر سوراخ شدگی و پارگی
  • ایمن در برابر ورود آلودگی و میکروب
  • عایق مناسب برای جلوگیری از برخورد پوست دست با اشیاء
  • ضخامت مناسب برای حفظ حساسیت لمسی
  • انعطاف پذیر و راحت برای انجام دادم فعالیت ها
  • تهیه شده از مواد اولیه طبیعی و تجزیه پذیر
  • مناسب برای انجام امور حساس مانند جراحی و دندانپزشکی
  • مقرون به صرفه و کم هزینه

البته هنگام خرید دستکش لاتکس باید به نکته ای مهم توجه کرد. اگر آلرژی پوستی دارید از محصولی استفاده کنید که ضد آلرژی ساخته شده است.

دستکش معاینه و پزشکی

لاکتس بهترین دستکش برای پزشکان

پزشکان و کارکنان بخش های بهداشتی، نیاز بسیار ضروری به دستکش بهداشتی دارند. استفاده از دستکش نه تنها برای سلامتی خودشان مهم است بلکه از بیماران هم محافظت می‌کند. به صورت کلی سه نوع دستکش بهداشتی و پزشکی وجود دارد:

  • وینیل
  • نیتریل
  • لاتکس

این محصولات را به راحتی می‌توان از ظاهرشان تشخیص داد. دستکش های نیتریل غالبا آبی رنگ هستند. دستکش وینیل مانند پلاستیک شفاف است. دستکش لاتکس هم رنگ سفید مات دارد. اما کدام یک از این دستکش ها برای مصارف پزشکی مناسب تر هستند؟ به صورت کلی، تمام این مدل ها در برابر آلودگی ها عایق هستند. اما دستکش هایی از جنس لاتکس طبیعی و غیر طبیعی یک سری تفاوت های ویژه دارند. شاید همین تفاوت ها بهترین پاسخ برای سوال دستکش لاتکس چیست می‌باشند.

لاتکس مقاوم بیشتری در برابر ورود میکروب ها و ویروس ها دارد. ذرات ویروس توانایی عبور از بافت بسیار درهم لاتکس را ندارند. همچنین یک ویژگی دیگری که باعث برتری لاتکس می‌شود، حساسیت لمسی آن است. در فعالیت هایی مانند جراحی، حساسیت لمسی و فعالیت آسان با انگشتان بسیار مهم است. لاتکس به نوعی طراحی شده است که کمترین ممانعت را داشته باشد. در واقع لاکتس در میان انواع دستکش پزشکی بهترین امتیاز را دارد.

موارد مصرف و کاربرد دیگر دستکش لاتکس

اگر چند سال پیش سوال می‌کردید که دستکش لاتکس چیست؟ قطعا به شما آدرس دستکش های جراحی و معاینه را می‌دادند. اما امروزه دایره‌ی استفاده از این محصولات گسترش پیدا کرده است. این محصول را می‌توان برای جلوگیری از آلوده شدن دستان با آلودگی های محیطی استفاده کرد. برای آشپزی کردن و تمیزکاری های خانگی نیز محصول مناسبی است. در واقع در هر فعالیتی که می‌خواهید از دست خود در برابر چیزی مراقبت کنید، لاتکس گزینه مناسبی است.

 

کاربرد دستکش latex

 

خرید دستکش لاتکس با بهترین قیمت از دنتی دنتال

قطعا بعد از رسیدن به پاسخ سوال دستکش لاتکس چیست، به دنبال خرید ارزان این محصول شگفت انگیز هستید. امروزه این دستکش مشتریان زیادی دارد. اگر فروشنده تجهیزات پزشکی هستید، باید مجموعه ای از دستکش لاتکس در دسترس داشته باشید.

این دستکش ها در بسته بندی های مختلف با تعداد گوناگون به فروش می‌رسند. با خرید عمده و مقرون به صرفه می‌توانید تعداد بیشتری از این محصول مهم را خریداری کنید. اگر به دنبال بهترین و ارزان ترین قیمت دستکش لاتکس هستید، ما به شما فروشگاه آنلاین  دنتی دنتال را معرفی می‌کنیم. در واقع می‌توانید با یک تیر دو نشان را هدف بگیرید. کیفیت عالی و قیمت مناسب را با هم در اختیار داشته باشید.