زمانی که مراحل کامپوزیت دندان به اتمام می‌رسد، برای این که بتوانید نتیجه مطلوبی دریافت کنید نیاز به پرداخت و پولیش دندان دارید. یک متخصص مجرب با استفاده از ابزارهای مخصوص می‌تواند کانتورینگ دندان را به شکل مناسب انجام دهد. نگهداری صحیح دندان پس از ترمیم باعث افزایش طول عمر ترمیم انجام شده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد راهنمای انجام پرداخت و پولیش دندان مطالب جالب توجهی را برای شما به اشتراک بگذاریم. در صورتی که می‌خواهید در زمینه پولیش دندان بیشتر بدانید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

پولیش دندان چیست و چه کاربردی دارد

سلامت دهان و دندان به تنهایی می‌تواند باعث حفظ زیبایی چهره افراد شود. بسیاری از کسانی که به دلایل مختلف از ترمیم دندان استفاده می‌کنند، نیاز به این کار دارند تا ضمن داشتن ظاهری زیباتر، سلامت دندان‌های ترمیم شده را حفظ نمایند. در صورتی که فینیشینگ و پولیش دندان پس از اتمام ترمیم صورت نگیرد باعث ایجاد مشکلات مختلف نظیر التهاب لثه، سایش و پوسیدگی دندان و غیره می‌شود.

ابزارهایی مختلفی جهت پرداخت و پولیش دندان وجود دارد که نقش هر کدام در حفظ سلامت دندان قابل توجه است. اگر بخواهید از سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنید بهتر است در زمان مورد نیاز به یک پزشک مجرب مراجعه کنید.

پولیش دندان چه زمانی انجام می‌شود

یکی از سوالات مهم متقاضیان کامپوزیت دندان این است که انجام پرداخت و پولیش دندان چه زمانی صورت می‌گیرد. باید توجه داشته باشید که این کار به عنوان آخرین مرحله کامپوزیت دندان است که باعث شکل دهی صحیح دندان‌ها می‌شود. مرحله پرداخت و پولیش دندان به ۴ دسته مختلف تقسیم بندی می‌شود که از جمله آن می‌توان به شکل دهی جزئیات، اصلاح جزئیات ماکرو، اصلاح جزئیات میکرو و درخشندگی نهایی اشاره کرد.

پولیش دندان چه زمانی انجام می‌شود

هر کدام از مراحل بیان شده می‌تواند برای شکل دهی نهایی دندان‌ها بسیار حیاتی باشد. پزشک متخصص با بررسی شکل و خطوط زاویه دندان‌های بیمار می‌تواند دندان را پولیش دهد . دندان‌ها اگر با توجه به فرم لبخند شکل بگیرند می‌توانند زیبایی چهره را تا حدود زیادی افزایش دهند. متقاضیان پس از دریافت و انجام این کار می‌توانند با مراقبت‌های توصیه شده، کیفیت و ماندگاری کامپوزیت دندان‌ را افزایش دهند.

ابزارهای مورد نیاز برای پرداخت و پولیش دندان

همان‌طور که بیان شد ابزارهای متعددی زیادی برای پرداخت و پولیش دندان وجود دارند که هر کدام می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در تثبیت ترمیم صورت گرفته داشته باشند. از مهم‌ترین ابزارهای مورد استفاده دندانپزشکان در این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مته دندانپزشکی

از مته دندانپزشکی می‌توان برای حفاری سوراخ دندان و ترمیم بخش‌های داخلی دندان استفاده کرد. این وسیله با چرخش خود قادر است تا سطح بخش‌های ترمیم شده را صاف نماید. مته دندانپزشکی دارای شکل، طرح و جنس‌های مختلف است که با توجه به نیاز دندانپزشک قابل خریداری است.

فرز کارباید

دندانپزشک‌ برای این که بتواند سرعت ترمیم و کامپوزیت دندان را افزایش دهد باید از ابزار فرز کارباید استفاده نماید. این ابزار به دلیل این که مقاوم به دمای بالاست می‌تواند در بخش‌های مختلف مورد استفاده دندانپزشک قرار بگیرد.

فرزهای الماسی

در این ابزار در بخش بالایی آن، ذرات ریزی و سختی تعبیه شده‌ است که به صورت زاویه و نوک‌دار بوده و برای برش قسمت‌های سخت دندان نظیر مینای دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که یک دندانپزشک بخواهد بخش‌های داخلی دندان را برش بزند از این دستگاه استفاده می‌نماید. اندازه ذرات قرار گرفته بر روی فرزهای الماسی چیزی حدود ۸ تا ۵۰ میکرون است.

راهنمای انجام پولیش دندان

 

سنگ‌های فینیشینگ

یکی دیگر از ابزارهای انجام پرداخت و پولیش دندان، سنگ‌های فینیشینگ هستند که برای کانتورینگ و حداکثر سایش در بخش‌های داخلی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابزار پونیت‌

از این ابزار می‌توان برای پولیشینگ و انجام برخی از کارهای کانتورینگ استفاده کرد. ابزار پونیت در شکل و تیغ‌های مختلف قابل تهیه کردن است و با توجه به نیاز دندانپزشک مورد استفاده قرار می‌گیرد. ذرات استفاده شده در این ابزار به صورت معمول از جنس اکسید آلومینیوم، کاربید سیلیکون و الماس است.

خمیر پولیشینگ

خمیر پولیشینگ به صورت معمول برای پولیش دندان پس از انجام کامپوزیت کاربردی است. در اکثر مواقع این خمیر از اکسید آلومینیوم ساخته شده است که دارای کیفیت قابل قبول است.

پولیش دندان

جمع بندی

یکی از موضوعات مهم در زمینه کامپوزیت دندان، میزان درخشنگی و ماندگاری دندان است. یک پزشک متخصص با داشتن تجربه فراوان می‌تواند در مرحله نهایی انجام پرداخت و پولیش دندان را انجام دهد. ۴ مرحله اصلی برای پولیش دندان وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته شده است. پزشک متخصص با استفاده از ابزارهای بیان شده در این مقاله می‌تواند درخشندگی دندان را به بهترین شکل انجام دهد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با  انجام پرداخت و پولیش دندان  آشنا کنیم چراکه بر این باوریم در راستای توسعه ی خدمات دندانپزشکی سهیم هستیم. همچنین اگر شما متخصص گرامی به دنبال دریافت بهترین تجهیزات دندانپزشکی میباشید، میتوانید از وبسایت دنتی دنتال اقدام به سفارش نموده و یک خرید عالی با پشتیبانی بی نظیر را داشته باشید.