سوند دندانپزشکی چیست؟ سوالی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم. در واقع در این مقاله قصد داریم تا سوند دندانپزشکی که یکی از ابزار های مهم دندانپزشکی می باشد را مورد بررسی قرار دهیم همچنین در این مقاله می خواهیم چندین ابزار مهم دندانپزشکی را به شما معرفی کنیم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

معرفی سوند دندانپزشکی

در ابتدا مطلب قصد داریم به این سوال که سوند دندانپزشکی چیست؟ پاسخ بدهیم. این ابزار جز ابزار کاربردی برای دندانپزشکی می باشد. این ابزار دندان های پوسیده را بررسی می کند و برای جرم گیری هم از این ابزار استفاده می شود. از دیگر کاربرد های سوند استفاده از آن در پر کردن لبه های دندان است.

معرفی سوند دندانپزشکی

کاربرد های سوند دندانپزشکی

  1. ترمیم لثه و دندان
  2. معاینه قسمت های مختلف دندان

استریل سوند های دندانپزشکی

این ابزار لازم است تا به صورت استریل شده و در پاکت های خاص بسته بندی شده و به صورت اختصاصی برای هر فرد مورد استفاده قرار گیرند. تا از انتقال کوچک ترین میکروب ها و عفونت ها و همچنین بیماری های مهمی به مانند ایدز و هپاتیت در افراد جلوگیری نمایند. اگر می خواهید درباره ملاحظات دندانپزشکان در مواجه با بیماران ایدز بدانید به شما توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه کنید.

معرفی چند ابزار مهم و کاربردی در دندانپزشکی

در ادامه مقاله سوند دندانپزشکی چیست؟ قصد داریم تا چند ابزار مهم و کاربردی و اصلی دندانپزشکی را به شما معرفی کنیم.

آینه دندانپزشکی

این ابزار کاربردی که بسیار مهم می باشد.  یک آینه کوچک می باشد که دسته فلزی دارد. کاربرد این ابزار به این صورت است که دندانپزشک می تواند داخل دهان بیمار را به طور کامل مشاهده کند. همچنین به کمک این وسیله دندانپزشک بدون دخالت دست می تواند زبان بیمار را جابه جا کند. به طور کلی کاربرد های این ابزار به صورت زیر است:

تاباندن نور به سطح مورد نیاز

استغفار بافت های نرم

دید غیر مستقیم به دندانپزشک

آینه دندانپزشکی

فورسپس

یکی دیگر از تجهیزات دندانپزشکی به نام فورسپس است که به صورت انبردست می باشد و برای گرفتن و نگه داشتن اشیا کاربرد دارد. از این ابزار زمانی استفاده می شود که ناحیه جراحی بسیار عمیق باشد. جنس این محصول از فولاد کربنی است و می توانید آن را با دمای بالا اتوکلاو و استریل کنید.

دستگاه ساکشن

در ادامه مقاله سوند دندانپزشکی چیست؟ قصد داریم تا دستگاه ساکشن را به شما معرفی کنیم. این دستگاه برای تخلیه هر آنچه در دهان می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. به طور خلاصه بگوییم، کاربرد این دستگاه به مانند جاروبرقی می باشد و آب و مایعات داخل دهان بیمار را در زمان معاینه خالی می کند. قدرت مکش در این دستگاه متفاوت است و بستگی به درمان دندان دارد.

دستگاه ساکشن

تجهیزات اندو

تجهیزات اندوداتیکس در دندانپزشکی به منظور بالا بردن دقت و صرف زمان کمتر برای درمان ریشه در دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد و بسیار کاربردی می باشد. شرکت های تولیدی و برند های مختلفی تجهیزات اندو را تولید می کند. باید بر اساس کیفیت و بودجه مورد نظر خرید تجهیزات خود را انجام دهید. برای خرید این ابزار باید دقت و توجه کافی داشته باشید.

معرفی بن فایل

ین فایل برای جراحی های افزایش طول تاج کاربرد دارد. از دیگر کاربرد های این ابزار صاف کردن زبری استخوان می باشد و برای برداشتن لج های استخوانی هم مورد استفاده قرار می گیرد. بن فایل جز ابزار های مهم و پر کاربرد در دندانپزشکی است. جنس آن استیل ضد زنگ است و حتی برای برداشتن استخوان نکروزه در سطوح اینترپروگزیمالی هم مناسب می باشد.

معرفی بن فایل

دریل دندانپزشکی

در ادامه مقاله سوند دندانپزشکی چیست؟ قصد داریم تا دریل دندانپزشکی را به شما معرفی کنیم.. این ابزار به عنوان یکی از ابزار های ترسناک در دندانپزشکی محسوب می شود و به طور حتم صدای آن را در دندانپزشکی شنیده ایید. این ابزار به طور معمول با سرعت ۲۵۰ دور در دقیقه می چرخد. قبل از انجام دریل از بی حسی استفاده می شود.

دریل دندانپزشکی

کلام آخر

شرکت تجهیزات دندانپزشکی دنتی دنتال ، عرضه کننده تجهیزات مطب دندانپزشکی اورجینال در خدمت شماست . فروشگاه آنلاین محصولات دندانپزشکی و پزشکی دنتی دنتال یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه های اینترنتی با بیش از یک دهه تجربه، با پایبندی به سه اصل، پرداخت در محل، ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا موفق شده تا به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل شود. به محض ورود به فروشگاه اینترنتی با دنیایی از کالا رو به رو می‌شوید. در این فروشگاه تمامی محصولات به صورت کاملا اوریجینال و با اصالت کامل ارائه می گردد و شما میتوانید با اطمینان کامل از ما خرید نمایید.