مطمئناً هنگام معاینه دندان، با ظروف استیل دندانپزشکی آشنا شدید. دندان‌پزشکان برای استفاده از ابزارهای مختلف دندانپزشکی از انواع ظروف استیل استفاده می‌کنند. بسیاری از ابزارهایی که برای تمیز کردن و مراقبت از دندان‌ها استفاده می‌شوند، مانند برش دهنده ها، آینه و… اکثرشان از جنس استیل هستند. سینی‌های دندانپزشکی، کاسه ها و دیگر ابزارها نیز براساس استانداردهای دندانپزشکی از استیل ساخته می‌شوند. زیرا یکی از بهترین متریال‌های برای استریل نگه‌داشتن فولاد ضدزنگ است که به‌دلیل دوام و ماندگاری بسیار پیشنهاد می‌شود.

در مقایسه محصولات دندانپزشکی پلاستیکی و محصولات ضدزنگ، ابزارها و ظروف استیل حرف اول را می‌زد و مزایای منحصر به فردی ارائه می‌دهد. در این مطلب با چند نمونه از ظرف‌های دندانپزشکی استیل آشنا می‌شوید و ویژگی‌های هر یک را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

رایجترین ظروف استیل دندانپزشکی 

دندانپزشکی یکی از اساسی‌ترین اقدامات در حوزه پزشکی است که برای اجرای با کیفیت خدمات نیاز به تجهیزات و ابزارهای خاصی دارد. امروزه از انواع ابزارها و تجهیزات منحصربه‌فرد برای ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات دندانپزشکی استفاده می‌شود که هر کدام کاربرد متنوعی دارند و از سوی متخصصین دندانپزشکی انتخاب می‌شوند. از جمله پرکاربردترین ابزارهای این حوزه می‌توان به ظروف استیل دندانپزشکی اشاره کرد که امکان اجرای خدمات دندانپزشکی را در پاکیزه‌ترین حالت محقق می‌سازد.

 

رایج‌ترین ظروف استیل دندانپزشکی 

  • دیش درب دار

دیش درب دار دندانپزشکی یکی از ابزارهای رایج در درمان‌های دندانپزشکی است که از جنس استیل ضدزنگ ساخته می‌شود. این ابزار قابلیت‌های مختلف دارد و دندان‌پزشکان از این ابزار به اشکال مختلف استفاده می‌کنند. برای مثال، با کمک این ابزار می‌توان ابزارهای آلوده شده را داخل اتوکلاو قرار داد و استریل کرد. همچنین در برخی مواقع ابزارهای مختلف مانند گاز، باند، قیچی و دیگر وسایل داخل آن قرار داده می‌شود و برای استفاده در کنار دیگر ابزارهای دندانپزشکی قرار می‌گیرد.

 

دیش درب دار دندانپزشکی

 

 

  • بیکس گاز؛ نگهدارنده گاز دندانپزشکی

بیکس گاز یکی دیگر از ظروف استیل دندانپزشکی است که برای استیل کردن گازهای پانسمان و شستشو استفاده می‌شود. این ابزار نه تنها در دندانپزشکی بلکه در مطب‌های دیگر مانند مطب پوست، کاشت مو و زنان پرطرفدار است. طراحی بیکس گاز به گونه است که تعویض پانسمان و شستشو زخم را بسیار راحت‌تر می‌کند.

 

  • سینی استیل؛ چیدمان ابزارها

سینی استیل دندانپزشکی برای در دسترس بودن ابزارها و مرتب‌سازی آنها استفاده می‌شود که به اشکال مختلف طراحی شده است. این ابزار دندانپزشکی در ابزارهای مختلف در بازار موجود و جنس آن از استیل ضدزنگ است.

سینی استیل دندانپزشکی

 

  • گالی پات؛ نگهدارنده ابزارهای ضدعفونی شده

گالی پات یک ظرف استیل کاسه‌ای است که در محیط‌های مختلف مانند دندانپزشکی، آزمایشگاه و بیمارستان استفاده می‌شود. این ابزار جهت نگهداری داروها، پنبه و پمادهای ضدعفونی شده کاربرد دارد و بدون درب است.گالی پات را نیز می‌توان در سایزهای مختلف تهیه کرد و داخل آن ابزارها و وسایل تمیز دندانپزشکی را قرار داد.

 

  • کیدنی

کیدنی یکی از متفاوت‌ترین ظروف استیل است که حالت خمیده دارد و مانند دیگر ظروف برای نگهداری ابزار و وسایل مورد نیاز استفاده می‌شود. این ظرف بدون درب است و از جنس استیل ضد زنگ ساخته می‌شود.

 

کیدنی دندانپزشکی

 

  • گیره فیلم؛ نگهدارنده عکس دندان

گیره فیلم برای نگهداری عکس‌های رادیوگرافی دندان استفاده می‌شود که در اشکال مختلف و طراحی‌های متفاوت ساخته شده است. هنگام ظهور عکس‌های رادیوگرافی زمان مشخصی لازم است که عکس‌ها داخل مایع ظهور قرار گیرند. طی این مرحله، فیلم‌ها و عکس‌ها با کمک گیره ثابت می‌مانند و کار ظهور عکس راحت‌تر می‌شود.

گیره فیلم دندانپزشکی

 

خرید ظروف استیل دندانپزشکی از دنتی دنتال؛ فرصتی استثنایی!

تهیه انواع تجهیزات و ظروف استیل دندانپزشکی  مورد نیاز یکی از اقدامات حیاتی برای ارائه خدمات دندانپزشکی و درمان‌های مختلف در این زمینه است. دندانپزشکانی که تصمیم دارند بهترین خدمات را ارائه دهند باید در خرید تجهیزات دندانپزشکی نهایت دقت را داشته باشند و برای استریل نگه‌داشتن آنها از بهترین ظروف استیل ضدزنگ استفاده کنند. تنها راهکار برای رسیدن به این هدف، پیدا کردن مرکز معتبر در زمینه فروش ابزار و تجهیزات دندانپزشکی است، مرکزی که کیفیت و اصالت را در محصولات خود تضمین کند و برای کسب رضایت مخاطبین حداکثر تلاش خود را به کار گیرد.

یکی از بهترین فروشگاه‌های تجهیزات دندانپزشکی، دنتی دنتال است که سال‌های بسیاری در این زمینه فعالیت دارد و بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات دندانپزشکی را ارائه می‌دهد. دنتی دنتال برای جلب توجه مخاطبین تمام محصولات خود را با ضمانت اصل بودن ارسال می‌کند و امکان بازگشت کالا در صورت عدم رضایت تا ۷ روز کاری وجود دارد. به همین دلیل، این مجموعه به عنوان یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی کشور شناخته شده است و طرفداران بی شماری دارد.