در این مقاله قصد داریم تا بهترین برند آمالگام را به شما معرفی کنیم. در واقع آمالگام نوعی ماده ترمیمی به مانند فلز است که برای ترمیم دندان مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دندان شما دارای پوسیدگی سطحی باشد دندان پزشک به شما پیشنهاد پر کردن دندان را می دهد. در واقع برای درمان پوسیدگی دندان، دندانپزشک برخی از قسمت های پوسیدگی را بر میدارد و سپس سوراخ ایجاد شده را با استفاده از مواد دندانپزشکی پر می کند.

آمالگام چیست؟

قبل از این که درباره بهترین برند آمالگام صحبت کنیم بهتر است که این ماده دندانپزشکی را معرفی کنیم. آمالگام همانطور که گفته شد نوعی ماده ترمیمی که به مانند فلز است و متشکل از نقره، قلع،جیوه و مس است و این مواد به صورت آلیاژی هستند.

این ماده جز قدیمی ترین مواد برای پر کردن دندان به حساب می آید. از آنجایی که آمالگام نقره ای است به همین دلیل برای دندان های عقبی مورد استفاده قرار می گیرد. همینطور این ماده دندانپزشکی در مقایسه با کامپوزیت از مقاومت بالاتری برخوردار است و به همین دلیل برای دندان های عقبی که نیاز به جویدن زیادی دارند بسیار مناسب است. طول عمر آمالگام حدود ۱۲ سال است.

آمالگام چیست؟

مراحل پرکردن دندان با استفاده از بهترین برند آمالگام

برای ترمیم دندان با استفاده از بهترین برند آمالگام باید یک سری مراحل انجام شود. مرحله اول برای ترمیم دندان باید پوسیدگی دندان به طور کامل برداشته شود. بعد از تمیز شدن دندان از پوسیدگی وارد کانال ریشه می شویم. این قسمت هم باید از وجود هر آلودگی و میکروبی دور بماند و سپس توسط فایل ها فرم داده شود و سپس در پایان عصب کشی شود. در این قسمت دندان آماده پر کردن می باشد و این عمل توسط بهترین برند آمالگام انجام می شود.

ویژگی و تاریخچه آمالگام

از آنجایی که قصد داریم بهترین برند آمالگام را معرفی کنیم لازم است که بیشتر با آن آشنا شویم. این ماده خیلی سریع سفت می شود و دندانپزشک باید به این ویژگی دقت کند. رنگ این ماده نقره ای و بر روی دندان به رنگ نقره ای می باشد. لازم است که بدانید آمالگام اولین ماده ترمیمی به صورت مستقیم برای دندان می باشد و صد و پنجاه سال پیش در آمریکا وجود داشت. سپس این ماده تحت مطالعات و تحقیقات قرار گرفت و سودمندی و فایده آن به عنوان ماده ترمیمی مستقیم دندان تایید شد.

مزایا و معایب بهترین برند آمالگام

مزایا و معایب بهترین برند آمالگام

مزیت

  • مهمترین مزیت آن دوام بالا است
  • آمالگام قدرت و استحکام بالایی دارد و به راحتی فشارهای شدید فک را تحمل می کند. از این رو برای دندانهای عقبی که فشار زیادی را باید متحمل شوند، گزینه مناسبی است.
  • هزینه پرکردن دندان با آمالگام ارزان‌تر از همه روش‌های دیگر است.

معایب

  • رنگ نقره ای که متفاوت با رنگ طبیعی دندان است
  • برای پر کردن دندان با آمالگام باید بخش بیشتری از دندان تراشیده شود یعنی کمی از دندان سالم هم تراشیده می شود تا فضای کافی برای قرارگیری مواد پر کننده باقی بماند.
  • گاهی اوقات مواد پر کننده آمالگام ممکن است باعث تغییر رنگ بقیه ساختار دندان به رنگ مایل به خاکستری شود.

بررسی بهترین برند آمالگام

به طور کلی بهترین برند آمالگام از کیفیت بالایی برخوردار است و باعث می شود دندان پوسیده شما به خوبی ترمیم شود. البته خیلی از افراد علاقمند به ترمیم دندان با آمالگام نیستند در حالی که آمالگام برای پر کردن دندان کاملا اقتصادی است اگر قصد دارید با دیگر مواد دندانپزشکی برای پر کردن دندان آشنا شوید به این مطلب مراجعه کنید.

بهترین برند آمالگام می توانیم به آمالگام های کپسولی که دارای نقره هستند اشاره کنیم. این نوع مواد دندانپزشکی به صرفه هستند و از استحکام و فشار بالایی برخوردار می باشند در نتیجه استفاده از آن ها در ترمیم دندان باعث کاهش ریسک شکستن دندان ترمیمی شما می شود. برای انتخاب بهترین برند آمالگام بهتر است که با دندانپزشک خود مشورت کنید.

مضرات ترمیم دندان با آمالگام

مضرات ترمیم دندان با آمالگام

انجمن دندانپزشکی آمریکا به این نتیجه رسیده است که ترمیم دندان با آمالگام هیچ ضرر و عوارضی ندارد و از لحاظ استحکام و مقاومت بسیار موثر می باشد. در نتیجه پر کردن دندان با استفاده از آمالگام هیچ ضرری برای فرد ندارد و برای دندان های پشتی بسیار مناسب می باشد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با “بهترین برند آمالگام” آشنا کنیم چرا که بر این باوریم در راستای توسعه ­ی خدمات دندانپزشکی سهیم هستیم همچنین اگر شما متخصص گرامی به دنبال دریافت بهترین تجهیزات دندانپزشکی می­باشید، می­توانید از وبسایت دنتی دنتال اقدام به سفارش نموده و یک خرید عالی با پشتیبانی بی­نظیر را داشته باشید