دستکش وینیل جز دستکش های یکبار مصرف پزشکی است که برخلاف لاتکس آلرژی زا نیست و جایگزین مناسبی برای دستکش های لاتکس می باشد. در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل دستکش وینیل را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با انوع دستکش های یکبار مصرف آشنا شوید.

معرفی دستکش وینیل

دستکش وینیل یکی از مدل های دستکش بهداشتی و یکبارمصرف می باشد. استفاده از این دستکش ها در صنعت پزشکی است. به طور کلی دستکش های یکبار مصرف در زمینه های صنعتی و کارخانه ها، استفاده های خانگی، آرایشگاه ها و استفاده های روزانه هم کاربرد دارد و با توجه به استفاده و کاربرد فراوان دستکش های یکبار مصرف، انواع مختلفی از آن ها تولید شده است که هر فردی متناسب با کار خود از آن بهره ببرد. دستکش وینیل هم یکی از این نوع دستکش های یکبار مصرف می باشد که در ادامه بیشتر آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

معرفی دستکش وینیل

کاربرد دستکش وینیل

دستکشهای وینیل در تمیزکاری، آشپزخانه، نقاشی، مونتاژ کاری، محیط آزمایشگاهی استفاده می شوند. علاوه بر این، این مدل دستکش ها در صنعت دندانپزشکی کاربرد دارد و  به دندانپزشکان پیشنهاد می شود در انجام قالب گیری های دندان پزشکی از این دستکش ها استفاده شود. زیرا سولفار موجود در دستکش های لاتکس مانع سفت شدن ماده  قالب گیری می گردد.

جنس دستکش وینیل

این نوع دستکش از یک ماده مصنوعی به نام پلی وینیل کلرات ساخته می شود. این نوع ماده مصنوعی در مقایسه با سایر مواد لازم برای تهیه انواع دیگری از دستکش ها، دارای هزینه ای کم تر و به صرفه تر می باشد. این دستکش دارای قابلیت کشسانی دارد و این قابلیت به دلیل وجود ماده مصنوعی که در آن استفاده شده است می باشد.

جنس دستکش وینیل

قابلیت های دستکش وینیل

یکی از قابلیت های مهم دستکش وینیل، کشسانی بالا است و این قابلیت در این مدل دستکش بیشتر از همه دستکش های موجود است. به همین دلیل است که یکی از محبوب ترین دستکش های موجود در بازار می باشد. از دیگر قابلیت های آن، آزاد بودن دستکش ها می باشد به این معنا که این نوع دستکش ها به مانند لاتکس فیت دست نمی شود و آزاد است. همچنین این مدل دستکش قابلیت لامسه چندانی را برای مخاطب ایجاد نمی کند. پس اگر در کار خود نیاز به ظرافت بالایی دارید این مدل دستکش برای شما مناسب نیست. این نوع دستکش، دارای ضخامت بیشتری نسبت به سایر دستکش ها بوده و همین مساله نیز سبب شده تا در آزمایشگاه ها و در هنگام استفاده با موادی مانند اسید ها، قلیا ها، و همچنین الکل ها مقاومت خوبی را از خود نشان دهد.

ویژگی های دستکش وینیل

  • هیچگونه لاتکسی در ساخت دستکش های وینیل بکار نرفته است.
  • نسبت به سایر دستکش های یکبار مصرف موجود، به طور کامل به دست نمی چسبد.
  • از قیمت بسیار پایینی برخوردار است.
  • استفاده از آنها در کوتاه مدت و در محیط هایی با ریسک پایین بسیار کاربردی است.
  • اغلب توصیه می شود از دستکش های وینیل در محیط های بی خطر استفاده کنید.
  • بسیار کم پودر بوده و از همین رو به راحتی در دست پوشیده می شود.

ویژگی های دستکش وینیل

انواع دستکش وینیل

به طور معمول این نوع دستکش ها در نوع بدون پودر تولید می شوند. در واقع به دلیل آزاد بودن آن ها نیاز به وجود پودر درون آن نمی باشد. این مدل دستکش ها در سایز های اسمال، مدیوم، و لارج تولید و عرضه بازار می گردد. باید در استفاده دستکش وینیل به این نکته توجه کنید که این مدل دستکش ها برای استفاده کوتاه مدت است و اگر قصد استفاده طولانی مدت را دارید باید دستکش خود را تعویض کنید. قیمت این مدل دستکش ها نیز به صرفه می باشد و به همین دلیل برای استفاده روزانه کاملا کاربردی است.

انواع دستکش یکبارمصرف

معرفی ویژگی دستکش لاتکس

  1. فیت شدن در دست
  2. حفظ سطح بالایی از حس لامسه
  3. قابل استفاده برای مدت طولانی، بدون ایجاد مشکل
  4. مناسب برای استفاده در محیط های با ریسک بالا مانند محیط های عفونی
  5. قیمت مناسب
  6. کم پودر، برای راحتی در پوشاندن دست
  7. بسیار منعطف و در عین حال محکم
  8. قابل تجزیه در محیط زیست

ویژگی عمومی دستکش نیتریل

  1. بدون لاتکس
  2. مقاومت بسیار بالا
  3. حفظ سطح بالایی از حس لامسه
  4. فیت شدن مناسب دست
  5. مناسب برای استفاده ی طولانی مدت
  6. مناسب برای محیط های با ریسک بالا مانند محیط های عفونی
  7. مقاوم در برابر بسیاری از مواد شیمیایی
  8. طول عمر بالا، حتی در صورت عدم استفاده
  9. ساخته شده در رنگ های آبی یا مشکی که موجب تشخیص سوراخ یا پاره شدگی میشود

خرید دستکش وینیل

همانطور که گفته شد امروزه استفاده از دستکش های یکبار مصرف در کار های روزانه در بین مردم رواج پیدا کرده است. به همین دلیل است که تولید انواع دستکش ها در بازار بسیار زیاد شده است و دستکش وینیل یکی از این مدل ها می باشد. تولید این نوع دستکش ها کاملا به صرفه و اقتصادی است و در کنار آن از قیمت مناسبی هم برخوردار است و شما برای خرید می توانید به انواع سایت های تجهیزات پزشکی و کالاهای پزشکی و دندانپزشکی به مانند دنتی دنتال مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با “دستکش وینیل چیست؟” آشنا کنیم چرا که بر این باوریم در راستای توسعه ­ی خدمات دندانپزشکی سهیم هستیم همچنین اگر شما متخصص گرامی به دنبال دریافت بهترین تجهیزات دندانپزشکی می­باشید، می­توانید از وبسایت دنتی دنتال اقدام به سفارش نموده و یک خرید عالی با پشتیبانی بی­نظیر را داشته باشید