خرید لایت کیور در دندانپزشکی موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. در واقع لایت کیور جز ابزار پرکاربرد و ضروری دندانپزشکی محسوب می شود. این ابزار برای پر کردن دندان کاربرد دارد و تاثیر مستقیمی در کیفیت درمان شما دارد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا شما را با این ابزار کاربردی و نحوه خرید آن بیشتر آشنا کنیم.

معرفی لایت کیور

قبل از خرید لایت کیور بهتر است که با این دستگاه کاربردی آشنا شویم.  Light cure یا نور سرد در دندانپزشکی برای سفت کردن کامپوزیت ها کاربرد دارد و به طور کلی در پر کردن دندان استفاده می شود. باتوجه به کاربرد مهم این ابزار در دندانپزشکی  باید در خرید آن به نکات ویژه ای توجه داشته باشید. در گذشته دندانپزشکان از لایت کیور های هالوژنی استفاده می کردند که وظیفه کیور کردن مواد دندانپزشکی را برعهده داشتند. این ابزار دارای مشکلاتی همچون پر سر و صدا، داغ بودن که نیاز به فن خنک کننده داشتند، اندازه بزرگ و وزن زیادی داشتند و همچنین سیم های زیادی داشتند که بسیار دست و پا گیر بود و دندانپزشک را محدود می کردند. برای برطرف کردن موارد و مشکلات لایت کیور هالوژنی، مدل LED وارد بازار شد و امروزه لایت کیورهای هالوژنی کاملا منسوخ شده اند.

راهنمای خرید لایت کیور

 

کاربرد لایت کیور در دندانپزشکی

 لایت کیور از جمله ابزار مهم و کاربردی در دندانپزشکی است . برای پر کردن دندان از روش های مختلفی استفاده می شود که یکی از این روش ها، کامپوزیت می باشد. مواد کامپوزیت به شکل خمیری و نرم هستند و برای خشک شدن نیاز به زمان دارند به همین دلیل دندانپزشکان برای تسریع خشک شدن این مواد از دستگاه لایت کیور استفاده می کنند. این نکته را بیماران بدانند که اشعه ای که از این ابزار ساطع می شود هیچ خطری ندارد اما نگاه کردن دائم بدون عینک به نور برای دندانپزشک و کادر درمان مناسب نمی باشد و به مرور زمان مشکلات دید به وجود می آورد. برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است که دندانپزشک و کادر درمان از عینک مخصوص استفاده کنند.

 

معرفی لایت کیور

 

نکات مهم در خرید لایت کیور

  • توان خروجی

از نکات مهم و قابل توجه در خرید لایت کیور، توان خروجی آن می باشد. به طور معمول لایت کیورها دارای توان خروجی بیشتر از ۱۰۰۰mw/cm2 که این اندازه توان خروجی باعث می شود تا  Curing به خوبی انجام شود. در واقع اگر توان خروجی بیشتر باشد باعث می شود تا زمان curing کمتر شود. همچنین باید توجه نمود که curing light هایی که از توان خروجی بالایی برخوردار هستند عمق بیشتری را هم cure می کنند. یکی از نکات مورد توجه برای استفاده از این ابزار توجه به توان خروجی است زیرا زمان و توان بیش از حد باعث آسیب رساندن دندان ها می شود.

  • طول موج خروجی

مواد کامپوزیت از Photoinitiator های گوناگونی استفاده می شود.با توجه به این موضوع طول موج های متفاوتی لازم می باشد که بتوان با عمق درست پروسه curing را انجام داد. با توجه به این توضیحات متوجه خواهیم شد که طول موج در لایت کیور مهم است. لایت کیور هایی که دارای لامپ هالوژنی هستند طیف گسترده ای از طول موج را دارند  و به همین دلیل برای مواد بیشتری می توان از این مدل لایت کیور استفاده کرد. درمقابل آنها مدل‌هایی که از نوع LED هستند طول موج های محدودتری دارند. طول موج های LED Light Cure ۴۰۰ تا ۵۰۰ نانومتر است.

 

طول موج خروجی

  • مد های برنامه ریزی شده

استفاده از ابزار به دندانپزشک بستگی دارد. برخی از دندانپزشک ها از خروجی و توان کم استفاده می کنند و به تدریج آن را افزایش می دهند اما برخی از داندانپزشک ها هم با توان کم ادامه می دهند این پروسه را و افزایش توان نخواهند داشت.

  • زاویه سری لایت کیور

یکی دیگر از مهم ترین نکات در خرید لایت کیور، نور light cure  است. در این ابزار نور به صورت عمودی به دندان های شما تابیده می شود.  در واقه مهم است که این تابش عمودی نور LED Light Cure بر روی دندان های آسیاب که در انتها دهان قرار دارد به خوبی تابیده شود.  با توجه به این موضوع استفاده از سرهای مختلف لایت کیور که دارای زاویه های مختلف هستند باعث می شود تا کار به خوبی انجام شود.  این نکته باعث می شود تا کیور کردن دندان بهتر شود.

 

  • طریقه طراحی و ارگونومی لایت کیور

نحوه قرار گرفتن لایت کیور در دست و نحوه کار با آن از عوامل بسیار تاثیرگذار در خرید این ابزار است. استفاده راحت و جایگذاری مناسب دکمه ها در لایت کیور باعث می شود تا دندانپزشک از این ابزار راحت تر استفاده کند.

طریقه طراحی و ارگونومی لایت کیور

  • طول عمر باتری

ظرفیت باتری از نکات مهم در خرید لایت کیور است. توجه داشته باشید که طول عمر باتری باید به صورتی باشد که در طول یک روز دندانپزشک نیاز به شارژ مجدد آن نداشته باشد. درصورت استفاده زیاد از لایت کیور توجه داشته باشید که قابلیت استفاده با سیم می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

خرید لایت کیور و سایر تجهیزات دندانپزشکی از دنتی دنتال

شرکت تجهیزات دندانپزشکی دنتی دنتال ، ارائه دهنده تجهیزات مطب دندانپزشکی اورجینال در خدمت شماست. فروشگاه آنلاین محصولات دندانپزشکی و پزشکی دنتی دنتال جز قدیمی‌ترین فروشگاه های آنلاین با بیش از یک دهه تجربه است. این مجموعه دارای ویژگی های  پرداخت در محل، ۷ روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌ بودن کالا است و توانسته  به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران در این حوزه تبدیل گردد. در این وبسایت تمامی محصولات به صورت کاملا اوریجینال و با اصالت کامل را می توانید مشاهده کنید. برای خرید لایت کیور و سایر تجهیزات دندانپزشکی می‌توانید به فروشگاه آنلاین ما  مراجعه نمایید. 

محصولات مرتبط


لایت کیور قلمی ارتودنسی Led-H Ortho

لایت کیور قلمی ارتودنسی Led-H Ortho

۳,۹۵۰,۰۰۰ تومان


لاستیک رابردم

لاستیک رابردم

۲۹۰,۰۰۰ تومان


اپکس لوکیتور Ai-Pex

اپکس لوکیتور Ai-Pex

۱۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان


برس مسواکی 3 عددی

برس مسواکی ۳ عددی

۲۰,۰۰۰ تومان


خمیر دندان سفید کننده وایت اسمایل

خمیر دندان سفید کننده وایت اسمایل

۱۶۵,۰۰۰ تومان


رابر استاپ

رابر استاپ

۴۸,۰۰۰ تومان


سمان رزینی دوال کیور 5 میل

سمان رزینی دوال کیور ۵ میل

۵۵۰,۰۰۰ تومان


پودر استخوان مینرال

پودر استخوان مینرال ۱۰۰۰-۵۰۰ میکرون


پودر استخوان مینرال

پودر استخوان مینرال ۱۰۰۰-۱۵۰میکرون


پودر استخوان مینرال

پودر استخوان مینرال ۲۰۰۰-۱۵۰ میکرون