آیا با کاربرد سیلر دندانپزشکی و انواع آن آشنا هستید؟ سیلر یکی از پرکاربردترین و خاص‌ترین مواد دندانپزشکی است که برای درمان ریشه و پر کردن آن استفاده می‌شود. حالت چسبندگی این ماده باعث می‌شود قسمت آسیب دیده بخوبی پر شود و دندان ظاهر طبیعی خود را حفظ کند. مهم‌تر از همه، این ماده به رنگ سفید طراحی شده است، به‌گونه‌ای که هیچ اثری از پر کردن و باقیماندن شیار روی دندان مشاهده نخواهد شد.

سازندگان این مواد همیشه توصیه می‌کنند هنگام استفاده سطوح دندان با کمک مواد تمیز کننده کاملاً تمیز شود و میزان ماندگاری آن به انجام مراقبت‌های روزانه از دندان‌ها بستگی دارد.

کاربرد سیلر دندانپزشکی دقیقاً چیست؟

این ماده پرکاربرد در آبچوره کردن دندان‌ها بسیار استفاده می‌شود. زمانی که گوتا پرکا به تنهایی قابل استفاده نیست، این ماده می‌تواند با کمک کانال‌ها، ریشه دندان را پر کند و مانع گسترش پوسیدگی بیشتر شود. اما فراموش نکنید که مشاهده بهترین نتیجه و عملکرد از این ماده به مهارت و تجربه دندانپزشکی و استفاده از ابزارهای دندانپزشکی بستگی دارد. اگر دندانپزشکی بخوبی نتواند از این ماده پرکاربرد دندانپزشکی استفاده کند، ممکن است سلامتی دندان‌ها به خطر بیافتد.

سیلر دندانپزشکی چیست

در موارد زیر کاربرد سیلر دندانپزشکی و انواع آن به‌طور کامل توضیح داده شده است:

  • سیلرها از مواد مفیدی مانند هیدروکسید کلسیم، رزین اپوکسی و… ساخته می‌شود که هیچ خطری برای محیط زیست ندارند.
  • امروزه این ماده پرکاربرد با ویژگی‌های فوق العاده مانند آب بندی بالا و استحکام ایده آل توجه بسیاری از دندان‌پزشکان را جلب کرده و توانسته کار آنها بسیار راحت‌تر کند.
  • سیلر نه تنها برای درمان ریشه بلکه برای بازسازی پا لپ عاج، ترمیم سوراخ‌های دندان و پوشش دهی پالت نیز قابل استفاده است.
  • با کمک این ماده دندانپزشکی بخوبی می‌تواند فرو رفتگی های دندان‌های مختلف را پر کرد و دوباره امکان استفاده از دندان‌ها را به ارمغان آورد.
  • مهم‌ترین کاربرد سیلر در دندانپزشکی، پر کردن فضای خالی بین دندان‌ها و مانع شدن در برابر ورود آب و مواد غذایی است. در نتیجه از ایجاد عفونت بخوبی جلوگیری می‌کند.

کاربرد سیلر دندانپزشکی

انواع سیلر دندانپزشکی و کاربرد آنها

در ادامه با کاربرد سیلر دندانپزشکی و انواع آن به صورت دقیق تر می پردازیم:

  • سیلر Meta؛ ساخته شده با بیس رزین

این مدل سیلر از رزین ساخته شده و دوستدار محیط زیست است. بنابراین برای بافت دندان و رفع پوسیدگی آن بهترین پیشنهاد است. نحوه استفاده از آن بسیار آسان است و هیچ لک و اثری از خود باقی نمی‌گذارد. از دیگر ویژگی‌های مهم آن می‌توان به قابلیت بالای آب بندی و مخلوط شدن راحت آن با دیگر مواد است.

  • سیلر مستردنت، یک پرکننده دائمی و منحصر به فرد

این نوع پرکننده یکی از بهترین پیشنهادها برای رفع مشکل پوسیدگی دندان است که ترکیب آن با پودر کمک می‌کند ویسکوزیته ایده آل براحتی تنظیم شود. حجم این ماده برای پر کردن کانال و رفع تمام درزها و سوراخ‌های ریز بسیار کاربردی است و به‌عنوان یک پرکننده دائمی شناخته می‌شود.

  • سیلر ماروچی، بیش بیوسرامیک

این مدل سیلر از جمله سیرهای غیر رزین بر پایه بیوسرامیک است که از ماده‌ای به نام پوزولان نیز ساخته می‌شود. ماده پوزولان جز ترکیبات بتن است که استحکام و مقاومت سیلر را تا حدودی بالا می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل مشاهده این ماده پرکننده امکان تزریق آن از طریق سرنگ است که براحتی داخل کانال ریشه منتقل می‌شود. مهم‌ترین کاربرد ماروچی نیز، امکان حرکت آن بخوبی داخل کانال ریشه است.

  • سیلر بتادنت

این ماده توسط دو شرکت بتادنت و ترادنت ساخته شده و دارای لیسانس شرکت آلمانی بتادنت است. از مزایای این ماده می توان به امکان استفاده از به همراه گوتاپرکا و یا به تنها اشاره کرد که بر پایه رزین طراحی شده است.

از نظر آب بندی و سیال بودن، این ماده از پیشنهادهای عالی است.

انواع سیلر

 

خرید سیلر و تجهیزات دندانپزشکی؛ دنتی دنتال فرصتی هیجان انگیز…

پر کردن دندان و ریشه آن با بهترین سیلر دندان پزشکی بسیار اهمیت دارد. زیرا کاربرد سیلر دندانپزشکی و انواع آن زمانی محقق می‌شود که از بهترین متریال ساخته شده باشد. متأسفانه برخی دندان‌پزشکان از مواد مرغوب و مناسبی برای خدمات دندانپزشکی استفاده نمی‌کنند و این موضوع باعث می‌شود مخاطبین را مجبور به اصلاح و ترمیم مجدد کنند. پس اگر دوست ندارید با این مشکل مواجه شوید، حتماً در انتخاب دندانپزشک خود نهایت دقت را داشته باشید، دندانپزشکی ایده آل است که در انتخاب مواد دندانپزشکی و انواع سیلر نهایت دقت را داشته باشد و از مجموعه‌های معتبر خریداری کند.

یکی از بهترین مراکز برای خرید تجهیزات دندانپزشکی و سیلر، فروشگاه دنتی دنتال است. دنتی دنتال بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه دندانپزشکی را ارائه می‌دهد و برای اثبات این موضوع ارائه ضمانت را اصل ترین فعالیت کاری خود قرار داده است. برای اطمینان بیشتر کافی است از صفحات محصولات این مجموعه دیدن کنید و نظرات و پیشنهادات دیگر کاربران را با دقت بخوانید.