محلول فرمو کرزول چیست؟ سوالی است که قصد داریم در این مقاله به آن پاسخ بدهیم. این نوع محلول  یک ترکیب ضدعفونی کننده است که در دندانپزشکی استفاده می شود و یکی از محصولات دندانپزشکی است. جالب است که بدانید این محلول ضدعفونی کننده بسیار پرفروش است و سال ها است که در دندانپزشکی کاربرد دارد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل این محلول را مورد بررسی قرار دهیم.

معرفی محلول فرموکرزول

برای پاسخ سوال محلول فرمو کرزول چیست؟ لازم است که این محلول را به طور کامل معرفی کنیم. این محلول همانطور که گفته شد یک محلول ضدعفونی کننده است و برای درمان های اندو استفاده می شود. این محلول از قدرت ضدعفونی کنندگی بالای برخوردار است و نزدیک به ۸۰ سال است که در دندانپزشکی استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده این محلول شامل ۴۸درصد فرمالدئید، ۵/۴۸ درصد کروزول و ۳ درصد گلیسرین می باشد.

معرفی محلول فرموکرزول

کاربرد محلول فرموکرزول

در ادامه مقاله محلول فرمو کرزول چیست؟ بهتر است که کاربرد این محصول را مورد بررسی قرار دهیم. این محلول ضدعفونی کننده برای درمان های اندو استفاده می شود و برای بین بردن میکروارگانیسم های هوازی و بی هوازی داخل کانال ریشه کاربرد دارد. این نوع محلول برای پالپوتومی کودکان بسیار مناسب می باشد. در ادامه پالپوتومی را توضیح می دهیم. در واقع این محلول برای پالپوتومی وایتال دندان های شیری کودکان و به عنوان داروی داخل کانالی موقت در طی درمان ریشه هم مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول برای محافظت و استحکام پالپ دندان بسیار مناسب است  و با قدرت ضدعفونی کننده بالایی که دارد باعث از بین رفتن میکرو ارگانیسم های هوازی و بی هوازی در ریشه دندان هم می شود.

پالپوتومی چیست؟

پالپوتومی یکی از روش های دندانپزشکی است که برای نجات یک دندان عفونی از یک پالپ آلوده استفاده می شود. این روش در واقع برای عصب کشی دندان های شیری است به این دلیل که این روش برای کودکان کاربرد دارد به ویژه برای دندان های مولار از این روش استفاده می شود. به عبارتی نگهداری و درمان دندان های شیری تا زمانی که به صورت طبیعی بیافتد را پالپوتومی می گویند. در این روش علاوه  بر فرموکرزول از زیک اکساید اوژنول و هیدروکسید کلسیم هم استفاده می شود.

پالپوتومی چیست؟

درمان اندو چیست؟

در ادامه مقاله محلول فرمو کرزول چیست؟ بهتر است که درمان اندو را مورد بررسی قرار دهیم که این محلول در درمان اندو هم استفاده می شود، درمان های که بر روی ریشه دندان انجام می شود که شامل: عصب کشی، درمان مجدد ریشه، جراحی های اپیکو که باعث قطع کردن انتهای ریشه دندان می شود تمام این موارد را درمان ریشه یا به صورت عامیانه آندو گویند.

فرآیند انجام آندو چگونه است؟

در واقع آندو یا عصب کشی یکی از راه های درمانی است که درون دندان انجام می شود و زمانی که پالپ و بافت نرم داخل کانال دندان و مجرای ریشه ملتهب، آلوده و دچار آسیب زیادی شده می شود عصب کشی و درمان ریشه لازم است. انجام درمان عصب کشی شامل فرآیند های مختلف تخصصی است که نیاز به دقت فراوانی دارد و مراقبت های بعد از انجام آندو هم بسیار مهم می باشد.

روش پالپوتومی چگونه انجام می شود؟

در ابتدا دندانپزشک برای راحتی بیمار از بی حسی استفاده می کند و از آنجایی که کودک است و اگر کودک همکاری لازم را نکرد دندانپزشک می تواند از بیهوشی استفاده کند. برای آشنایی با روش های کنترل رفتار کودک در دندانپزشکی می توانید این مطلب را مطالعه کنید. در حین درمان به روش پالپوتومی دندانپزشک در ابتدا با استفاده از رابر بند دندان را از سایر قسمت های دهان جدا می کند. بعد از آن از ابزار مخصوص برای تمیز کردن قسمت پوسیده دندان استفاده می کند. بقیه بخش های باقی مانده دندان توسط دارو استرلیزه می شود. سپس با استفاده از مواد دندانپزشکی برای پر کردن باقی مانده دندان استفاده می کند. در این صورت بر روی دندان با تاجی با اندازه مناسب پوشانده می شود و به دندان متصل می شود.

مزیت های محلول فرمو کرزول

مزیت های محلول فرمو کرزول

  • محافظت و استحکام پالپ در دندان شیری
  • قدرت ضد‌عفونی‌کنندگی بالا
  • از بین برنده میکرو ارگانیسم‌های هوازی و بی‌هوازی در ریشه دندان
  • فرموکروزول در حجم ۱۰ میلی‌لیتر است

استفاده از محلول فرمو کرزول برای نجات دندان کودک

در واقع لازم است که بدانید دندان های شیری بسیار مهم هستند زیرا پایگاهی برای رشد صحیح دندان های دائمی هستند. پس اگر نشانه ای از پوسیدگی در دندان های شیری کودک خود شدید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید. روش پالپوتومی که در آن از محلول فرمو کرزول استفاده می شود یکی از روش های مهم برای درمان پوسیده دندان کودکان است و درست به مانند عصب کشی در بزرگسالان می باشد و دندانپزشک با نجات دندان شیری عمر آن را در دهان افزایش می دهد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با “محلول فرمو کرزول چیست؟” آشنا کنیم چرا که بر این باوریم در راستای توسعه ­ی خدمات دندانپزشکی سهیم هستیم. همچنین اگر شما متخصص گرامی به دنبال دریافت بهترین تجهیزات دندانپزشکی می­باشید، می­توانید از وبسایت دنتی دنتال اقدام به سفارش نموده و یک خرید عالی با پشتیبانی بی­نظیر را داشته باشید.