نحوه استفاده از باندینگ نسل ششم کلیرفیل کوراری

بررسی باندینگ نسل ششم کلیرفیل کوراری

باندینگ نسل ششم کلیرفیل کوراری امروزه از کاربرد و مزیت های بالایی برخوردار است و جز تجهیزات دندانپزشکی محبوب می باشد. در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل باندینگ نسل ششم را بررسی کنیم و نحوه استفاده از آن را توضیح دهیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

برای ترمیم کردن دندان ها در دندانپزشکی نیاز به ابزارآلات پزشکی می باشد و بدون ابزار ترمیم دندان مقدور نمی باشد. در واقع امروزه با پیشرفت تکنولوژی دندانپزشکان تلاش می کنند که از کشیدن دندان جلوگیری کنند و به ترمیم دندان بپردازند. با توجه به این مورد دندانپزشک برای برداشتن پوسیدگی دندان و پر کردن آن در ابتدا باید پوسیدگی دندان را بردارد و سپس با مواد خاص ناحیه برداشته شده را پر کند. با انجام دادن این مراحل دندانپزشک از از خرابی و شیوع پوسیدگی در دیگر دندان ها جلوگیری می کند. در نتیجه یکی از تجهیزات دندانپزشکی باندینگ نسل ششم می باشد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

بررسی باندینگ نسل ششم کلیرفیل کوراری

همانطور که از نامش پیداست این محصول از نسل ششم باندینگ لاینر می باشد. از ویژگی های آن قدرت و استحکام بالای باند می باشد و استفاده از آن راحت و آسان است. این محصول باعث آزادسازی فلوراید می شود و بدون ایجاد حساسیت است. به صورت سلف اچ است بدین معنی که بدون نیاز به اچ و شستشو می باشد. همچنین باندینگ نسل ششم دارای مونومر MDP می باشد.

وجود مونومر MDP-10 در هر دو جز پرایمر و باند، باعث برقراری باند شیمیایی و همچنین باعث دوام بهتر باند می شود و این موضوع باعث می گردد باندینگ به عاج متصل شود. البته باید به این موضوع دقت کرد که وجود مونومر MDP-10 در باتل باندینگ، لایه پلیمریزه نشده سطح این باندینگ حالت اسیدی خواهد داشت. به همین دلیل استفاده از آن به تنهایی همراه با مواد دوال کیور یا سلف کیور توصیه نمی شود.

نکته دیگری که در استفاده باندینگ نسل ششم باید دقت کنید این است که این باندینگ کاملا لایت کیور است و قابلیت استفاده به صورت دوال کیور یا همراه با DCA شرکت کوراری را ندارد. پس از باندینگ همراه با سمان های رزینی یا کامپوزیت های کوربیلدآپ سلف کیور نمی توان استفاده کرد

کاربرد باندینگ نسل ششم کلیرفیل کوراری

  • قابل استفاده برای تمام کامپوزیت های لایت کیور
  • برای سیل کردن توبول های عاجی قبل از تحویل اینله و آنله (فلزی یا سرامیکی)
  • قابل استفاده برای حساسیت های تحلیل لثه
  • ترمیم پرسلن شکسته
  • قابل ترکیب با سایلن پرسلن

مراحل انجام باندینگ نسل ششم کلیرفیل کوراری

در واقع انجام باندینگ نسل ششم کار سخت و پیچیده ایی نمی باشد و به راحتی قابل انجام است تنها دارای چند مرحله اصلی می باشد که باید توسط دندانپزشک رعایت شود. اولین مرحله، استفاده از اسید اچ می باشد که این مرحله برای تمیزی دندان ها می باشد تا بتوان باند های با کیفیتی بر روی آن اعمال کرد. در مرحله دوم و پس از انجام اسید اچ از باندینگ های دندانپزشکی استفاده می شود و دندانپزشک با کمک لایت کیور آن ها را محکم می کند. در مرحله سوم از کار، با استفاده از کامپوزیت و سپس برای بار دوم لایت کیور معایب دندان های شما برطرف می شود و دندان های شما به راحتی ترمیم می گردد.

 

قدرت باندینگ نسل ششم کلیرفیل کوراری

در واقع یکی از نکاتی که باعث تفاوت باندینگ های نسل مختلف می شود، قدرت آن ها است به این دلیل که هر باندینگی دارای قدرت متفاوتی است. باندینگ نسل ششم دارای قدرت بین ۲۰ تا ۲۸ مگاپاسکال می باشد که کمی بالاتر از باندینگ نسل هفتم می باشد.

باندینگ نسل ششم کلیرفیل کوراری در یخچال نگهداری کنیم؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که باندینگ را در کجا باید نگهداری کنید؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که بهتر است در یخچال نگهداری شود تا طول عمر آن بیشتر شود اما به این نکته توجه داشته باشید که قبل از استفاده حتما زودتر از یخچال خارج شود تا به دمای محیط برسد.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با “نحوه استفاده از باندینگ نسل ششم کلیرفیل کوراری” آشنا کنیم چرا که بر این باوریم در راستای توسعه ­ی خدمات دندانپزشکی سهیم هستیم همچنین اگر شما متخصص گرامی به دنبال دریافت بهترین تجهیزات دندانپزشکی می­باشید، می­توانید از وبسایت دنتی دنتال اقدام به سفارش نموده و یک خرید عالی با پشتیبانی بی­نظیر را داشته باشید.

دیدگاه‌های نوشته

×

WhatsApp Chat

چطور می توانم کمکتان کنم ؟

×