بهره مندی از تجهیزات حرفه ای و با کیفیت در روند درمانی دندانپزشکی اثر فوق العاده ای می گذارد که یکی از مهم ترین ابزارها در این حوزه، دوربین رادیوگرافی و سنسورهای داخل دهانی است. هر دو گزینه برای تشخیص مشکلات دهان و دندان استفاده می شود که دندانپزشکان با کمک آن می توانند تشخیص دقیق تری انجام دهند. اما این که بتوان تصمیم گرفت کدام دستگاه گزینه بهتری است و  بهترین تجهیزات را برای ارائه بهترین خدمات تهیه کرد، نیازمند داشتن راهنمای خرید دوربین رادیوگرافی است. جراحان دندانپزشک زمانی می توانند مشکلات دندان را به خوبی رفع کنند که در تشخیص آن دچار اشتباه نشوند و با داشتن تجهیزاتی مانند دوربین رادیوگرافی یا سنسور رادیولوژی تصویر باکیفیتی از ناحیه هدف بدست آورند. این دو ابزار با تولید اشعه ایکس، تصویری از داخل دهان را روی صفحه مانیتور به نمایش می گذارند که دندانپزشک با مشاهده آن به راحتی دلیل اصلی درد و ناراحتی بیمار را تشخیص می دهد.

 

خرید دوربین رادیوگرافی دندانپزشکی

 

راهنمای خرید دوربین رادیوگرافی دندانپزشکی و اهمیت استفاده از آن

چرا راهنمای انتخاب و خرید دوربین رادیوگرافی برای دندانپزشکان مسئله مهمی است؟ تشخیص دقیق مشکلات دندان که با چشم قابل مشاهده نیست، در حوزه دندانپزشکی بسیار اهمیت دارند. مشکلاتی همچون آبسه دندان، پوسیدگی، نقایص فک و دندان، بیماری های لثه و دیگر ناهنجاری تنها با کمک دستگاه ها و دوربین رادیولوژی امکان پذیر است. این راهکار به دو صورت داخل دهان و خارج دهانی انجام می شود و هر کدام از اشعه X برای تصویر برداری استفاده می کنند. با این تفاوت، یکی برای داخل دهان و دیگری برای خارج دهان طراحی شده است و هدف استفاده از هر کدام با دیگری فرق می کند.

برای مثال، از رادیوگرافی داخل دهان برای تشخیص پوسیدگی، مشاهده ریشه دندان، سلامت استخوان ها و وضعیت دندان های در حال رشد استفاده می کنند، در حالی که رادیوگرافی خارج دهان به منظور کسب اطلاعات گسترده تر ناحیه فک استفاده می شود و در زمینه ارتودنسی بسیار کاربرد دارد.

 

راهنمای انتخاب دوربین رادیوگرافی دندانپزشکی

 

نکات مهم انتخاب دوربین رادیوگرافی

این روزها با پیشرفت تکنولوژی، تحولات شگفتی در ساخت تجهیزات دندانپزشکی صورت گرفته که دندانپزشکان راحت تر بتوانند فرآیند تشخیص و درمان انواع بیماری های دهان و لثه را پیش ببرند. خرید دوربین رادیوگرافی نیز یکی از ابزارهای پرکاربرد در حوزه تشخیص و درمان بیماران است که کمک می کند تمام مشکلات و عوامل موثر بر دهان و دندان مشاهده شود و روند درمانی نیز با اطمینان بالا صورت گیرد.

پس بهتر است در کنار داشتن راهنمای خرید دوربین رادیوگرافی، با انواع آن آشنا شوید و بدانید حین خرید به کدام نکات  و ویژگی های مهم آن توجه داشته باشید:

  • دیگر گزینه های مهم هنگام خرید، روش انتقال اطلاعات است. برخی مدل ها از راه USB و برخی دیگر از طریق بلوتوث تصاویر را در اختیار دندانپزشکان قرار می دهند. نمونه های فسفرپلیت نیز یکی از پرطرفدارترین سنسورهای دیجیتالی هستند که بدون سیم کار می کند و قابلیت وایرلس آن ها باعث شده است کاربران استفاده راحت تری از آن را تجربه کنند.
  • ابعاد یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای خرید دوربین رادیوگرافی است که هر چه بزرگتر باشد، دسترسی به جزئیات بیشتر خواهد بود. برای مثال، دوربین های قدیمی دارای سایز ۲، با وسعت ۱.۱۰۰ میلی متر مربع کار می کنند که این قابلیت را می توانید در سنسورهای وایرلس سایز ۲، با وسعت دید حدود ۱.۰۸۰ میلی متر مربع مشاهده کنید.
  • یکی از مهم ترین فاکتور در راهنمای خرید و انتخاب دوربین رادیوگرافی، تکنولوژی عکس برداری است. هر کدام از دوربین ها براساس تکنولوژی متفاوت شامل CCD، PSP و CMOS طراحی می شود. هر کدام از این روش ها با تابش اشعه ایکس، تصویر مورد نیاز را ثبت و در آخر به دیجیتال تبدیل می کند، اما معمولا گزینه PSP برای تشخیص دقیق تر، انتخاب می شود.

 

نکات مهم انتخاب دوربین رادیوگرافی

 

راهنمای خرید سنسور رادیولوژی و کاربرد آن

در کنار بررسی راهنمای خرید دوربین رادیوگرافی، بد نیست با عملکرد سنسورهای داخلی دهانی نیز آشنا شوید. سنسورهای RVG در حوزه دندانپزشکی بسیار به چشم می خورد که تهیه تصاویر دندان با کمک رادیوگرافی دیجیتال برای اولین بار در سال ۱۹۸۷ انجام شد. این راهکار از نظر دندانپزشکان، ایده کم خطر و آسانی به حساب آمد و با کمک آن امکان عکس برداری از قسمت هایی که توسط دوربین های رادیولوژی کمی سخت است، وجود دارد. از دیگر ویژگی های فوق العاده سنسورها می توان به کاهش حدود ۷۰ درصد میزان اشعه ایکس اشاره کرد که برای افراد خاص مانند خانم های باردار این روش بسیار پیشنهاد می شود. معمولا سنسورها دارای اجزای مختلفی مانند حسگر، مانیتور و اجزای میکروکامپیوتری هستند که به راحتی داخل مطب قرار می گیرند.

با استفاده از سنسور رادیولوژی دیگر نیاز نیست بیمار برای مدت زمان طولانی منتظر بماند و روند درمانی آن به تعویق بیوفتد. همچنین امکان تصویر برداری رنگ آن نیز وجود دارد و به طور دقیق مشکلات موجود در ناحیه مورد نظر به نمایش گذاشته می شود.

 

راهنمای خرید سنسور رادیولوژی

 

نکات مهم انتخاب سنسور رادیولوژی

سنسور رادیولوژی داخل دهانی یکی از مدرن ترین تجهیزات دندانپزشکی است که این روزها جایگزین فیلم های اشعه ایکس شده است. با کمک این ابزار امکان مشاهده تصاویر به صورت فوری و بدون نیاز به فیلم وجود دارد که دندانپزشکان برای تشخیص راحت تر از آن استفاده می کنند. نحوه عملکرد سنسورها بدین گونه است که ابتدا سیستم تولید اشعه ایکس داخل دهان قرار می گیرد و سپس تصاویر ثبت شده روی صفحه مانیتور پردازش و ذخیره می شود.

از جمله نکاتی که باید در انتخاب سنسور RVG، در کنار راهنمای خرید دوربین رادیوگرافی در نظر بگیرید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس لایه سنتیلاتور سنسور بسیار اهمیت دارد و بهتر است از جنس آلیاژ CSI باشد. زیرا میزان اشعه ایکس را به حداقل می رساند.
  • سنسورهای داخلی دهانی از چندین لایه تشکیل می شوند که سنسورهای دارای ۵ لایه کیفیت و عملکرد بهتری دارند. توجه داشته باشید برای خرید این دستگاه، حتما از دو لایه فایبر اپتیک و آنتی شوک بهره مند باشد.
  • تراشه جامد یکی دیگر از ویژگی های این ابزار است که معمولا تراشه CMOS گزینه بهتری برای خرید شناخته می شود.
  • حضور لایه فایبر اپتیک باعث مهار کردن اشعه های تولید شده توسط لایه سنتیلاتور می شود و به ماندگاری برد الکترونیکی کمک می کند.
  • کار لایه آنتی شوک نیز افزایش دوام و استحکام سنسور است که به خوبی در برابر ضربات احتمالی مقاوم بماند.
  • حتما قبل از خرید دفترچه راهنمای سنسور را مطالعه و میزان لاین پر دستگاه را بررسی کنید.
  • از نحوه اتصال سنسور به کامپیوتر غافل نشوید.

 

نکات مهم انتخاب سنسور رادیولوژی

 

خرید آنلاین انواع  دوربین رادیوگرافی از دنتی دنتال

انتخاب فروشگاه معتبر و مطمئن یکی دیگر از نکات کلیدی در راهنمای خرید دوربین رادیوگرافی است؛ فروشگاهی که بتوان با کمک آن انتخاب دقیق تری را تجربه کند و کیفیت دوربین مطمئن بود، بدون تردید در حرفه ای بودن دندانپزشکان را همراهی می کند. اگر شما هم تصمیم دارید کلینیکی پیشرفته و با امکانات روز داشته باشید، بهتر است به دنبال فروشگاهی بگردید که تمام محصولات دندانپزشکی اصل و با کیفیت را از آن تهیه کنید و با خیال آسوده به درمان بیماران بپردازید.

یکی از بهترین و با سابقه ترین فروشگاه های سراسر کشور، فروشگاه آنلاین تجهیزات دندانپزشکی دنتی دنتال است که بهترین محصولات را در زمینه دندانپزشکی ارائه می دهد و برای خیال آسوده مخاطبین، ۷ روز مهلت تست در نظر گرفته است. پس تردید نکنید، با کمک دنتی دنتال شرایط مطمئنی را برای بیماران خود فراهم کنید!