سمان رزینی سلف کیور چیست؟ موضوعی است که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم. در واقع سمان ها جز مهم ترین مواد دندانپزشکی محسوب می شوند. این ماده مهم از انواع مختلفی برخوردار است که هر کدام کاربرد مخصوص خودشان را دارند و هر نوع برای درمان ویژه ای کاربرد دارد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با این ماده دندانپزشکی کاربردی آشنا شوید.

سمان چیست؟

سمان دندانپزشکی ، مایعی غلیظی است و پس از این که بر روی محل مورد نظر اعمال شد به جامد شکننده تغییر شکل می دهد. به طور کلی سمان دندانپزشکی گروهی از مواد با طیف گسترده ای از کاربرد های دندانپزشکی و ارتودنسی می باشد. همانطور که گفته شد بیشترین کاربرد سمان ها در چسباندن روکش و بریج بر روی دندان های طبیعی، بازسازی موقت دندان ها، عایق بندی لوازم پروتز ثابت و… می باشد. برای پاسخ  این سوال که سمان رزینی سلف کیور چیست؟ باید بگوییم که این نوع از سمان یک مایعی غلیظ است که پس از اجرا بر روی سطح تغییر شکل به جامد شکننده می دهد. این ماده دارای ویژگی بیشترین استحکام فشاری و کششی است. از این نوع ماده برای پروتز های وابسته به ایمپلنت استفاده می شود در واقع پروتز های که احتمال برداشتن در آینده وجود نداشته باشد.  برای استفاده از سمان رزینی دقت داشته باشید که  اضافه های آن باید قبل از سخت شدن نهایی برداشته شود.

سمان چیست؟

معرفی انواع سمان دندانپزشکی

در ادامه مقاله سمان رزینی سلف کیور چیست؟ لازم است که با انواع سمان دندانپزشکی آشنا شوید.  مدل سمان های موجود است که برای پروتز ثابت استفاده می شود و  به عنوان سمان موقت کاربرد دارند، دقت داشته باشیدکه از سمان اصلی در زمان سمان پروتز نهایی در درمان های ایمپلنت استفاده می شود. دلیل آن هم به خاصیت سمان دندانپزشکی بر می گردد که پروتز راحت تر از دندان خارج می شود. به این نکته توجه داشته باشید که  این مدل سمان را نمی توانید برای درمان نهایی دندان استفاده کنید به این دلیل که احتمال شکست سمان وجود دارد و باعث پوسیدگی در دندان های طبیعی می گردد. اما این موضوع در  ایمپلنت ها وجود ندارد.  بیا توجه به این موضوع از این ماده می توان به  عنوان سمان اصلی در زمان های بلند مدت و میان مدت  برای پروتز ایمپلنت ها از آن استفاده کرد که در صورت ایجاد مشکل راحت تر بتوان پروتز را خارج کرد.
از دیگر انواع سمان دندانپزشکی  سمان های موقت یا بیس زینک اکساید اوژنول می باشد. همانطور که نتیجه گیری شد در ایمپلنت ها خطر پوسیدگی وجود ندارد و می توانیم از آن به عنوان سمان اصلی برای پروتز ایمپلنت ها استفاده کرد و در صورت ایجاد مشکل راحت تر می توان   افزوده شود، باعث(EBA) Ethoxy Benzoic Acid پروتز را خارج کرد. جالب است که بدانید اگر در ساختار
می شود تا استحکام سمان افزایش می یابد

ویژگی های سمان رزینی سلف کیور

  • قدرت باندینگ بسیار عالی
  • آزادسازی فلوراید مداوم
  • عدم بروز حساسیت ثانویهس
  • مقاوم در برابر رطوبت
  •  کراون های فلزی ، زیرکونیا ، PFMs و کودکان مناسب است

ویژگی های سمان رزینی سلف کیور

کاربرد سمان رزینی سلف کیور
  • کراون ها و بریج های پرسلین-فلز (PFM)
  • کراون های فلزی ، اینله و آنله
  • رستوریشن های سرامیک کور تقویت شده تمام زیرکونیا یا تمام آلومینیوم
  • بندهای ارتودنسیسلف
طریقه استفاده سمان رزینی سلف کیور

برای استفاده از این ماده  باید در ابتدا اسید را به مدت ۱۵ ثانیه بر روی دندان های بیمار توسط دندانپزشک مالیده شود. سپس رزین را به براکت زده و براکت را بر روی دندان قرار دهید. لازم است که این نکته را بدانید که این عوارض به وسیله یک پروب به آسانی از بین می رود. پس از گذشت بیست ثانیه لایت کیور شدن رزین به پخت می رسد و کار به پایان می رسد.

انواع سمان رزینی برای چسباندن دائمی

  1. رستوریشن کامپوزیتی
  2. پرسلن متال
  3. اینله و انله
  4. نهایی سازی کرون
  5. روکش و بریج
  6. ونیر
  7. پین و پست
  8. پروتزهای کاشت
  9. پست بریج

انواع سمان رزینی برای چسباندن دائمی

خرید تجهیزات دندانپزشکی از دنتی دنتال

شرکت تجهیزات دندانپزشکی دنتی دنتال، عرضه کننده تجهیزات مطب دندانپزشکی اورجینال و یکی از فروشگاه‌های آنلاین در حوزه تجهیزات دندانپزشکی با یک دهه تجربه است. از ویژگی این فروشگاه پرداخت در محل، قیمت مناسب و ارسال سفارشات در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. در این فروشگاه تمامی محصولات از برند های معروف و محبوب می باشد و کیفیت حرف اول را در مجموعه دنتی دنتال می زند. با دنتی دنتال می توانید یک خرید راحت و ایمن را تجربه کنید.

محصولات


سمان رزینی دوال کیور 5 میل

سمان رزینی دوال کیور ۵ میل

۵۵۰,۰۰۰ تومان


Resin Cement Dual Cure

سمان رزینی سلف اچ دوال کیور مستردنت

برای قیمت تماس بگیرید

سمان موقت زینک اکساید اژنول نیک درمان

۱۰۶,۲۵۰ تومان


سمان زینک فسفات Harvard

سمان زینک فسفات هاروارد

۳۵۰,۰۰۰ تومان


سمان پلی کربوکسیلات Harvard

سمان پلی کربوکسیلات هاروارد

۷۵۰,۰۰۰ تومان


Zinc Phosphate Cement

سمان زینک فسفات مستردنت

۲۰۰,۰۰۰ تومان۴۲۰,۰۰۰ تومان


Polycarboxylate Cement

سمان پلی کربوکسیلات مستردنت

۲۹۵,۰۰۰ تومان۴۹۵,۰۰۰ تومان


سمان رزینی دوال کیور پالپ دنت

سمان رزینی دوال کیور پالپ دنت

۹۸۰,۰۰۰ تومان


Metacem

سمان رزینی دوال کیور متا

برای قیمت تماس بگیرید


Metacem

سمان رزینی دوال کیور متا

برای قیمت تماس بگیرید