سفید کردن دندان یکی از محبوب ترین روش های دندانپزشکی زیبایی است که سریع، غیرتهاجمی و مقرون به صرفه برای تجربه لبخندی زیباتر ارائه می شود. افراد زیادی هستند که برای داشتن دندان های روشن تر و سفیدتر این روش را امتحان می کنند. اما آیا سفید کننده دندان اثربخش است یا خیر؟امروزه سفیدکننده های مختلفی وجود دارد که هر کدام در درجات متفاوتی دندان ها را چند سایه روشن می کنند، اما تاثیر چندانی روی درخشندگی و صدفی کردن دندان ندارند. برای آشنایی بیشتر با این روش ها و انتخاب روش دلخواه هایتان در این مطلب حتما همراه ما باشید.

سفید کردن دندان

سفید کننده دندان چیست؟

درمان های سفید کردن هم برای مردان و هم برای خانم ها جایگاه ویژه ای دارد، چه به صورت جلسات حرفه ای یک ساعته در مطب یا  کیت های سفید کننده خانگی، راه حل های فراوانی برای آن وجود دارد. با کمک این ایده می توانید سلامت و بهداشتن دندان ها را بهبود بخشید و علاوه برآن لبخندی زیباتر داشته باشید. زیرا هر چه روی رعایت نکات بهداشتی دندان و لثه تمرکز کنید، دندان هایتان از حالت کدر و زرد بودن به رنگ سفید متمایل می شود. البته فراموش نکنید انتخاب روش مناسب برای مشاهده نتیجه دلخواه اهمیت فراوانی دارد و افراد بسیاری هستند که بدلیل استفاده از روش های ارزان قیمت، آنطور که دلشان می خواهد دندان هایشان سفید نشده است.

سفید کننده دندان چیست

روش های سفید کردن دندان؛ از طبیعی تا حرفه ای

برای مشاهده بهترین نتیجه، همکاری خودتان اولویت دارد. در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، شاهد ناسالم بودن لثه ها و مشکلات دندان خواهید بود. از طرفی، داشتن رژیم غذایی مناسب روی رنگ دندان ها اثرگذار است. برای مثال، نوشیدن مداوم چای، قهوه و ادویه های غذایی موجب زردی و لکه های پر رنگ دندان ها می شود. همچنین مصرف برخی داروها مانند آنتی بیوتیک روی رنگ دندان ها تاثیر زیادی می گذارد.

پس در اولین قدم برای سفید کردن دندان، مسواک زدن مداوم بعد از هر وعده غذایی و نوشیدن نوشیدنی های قندی و حاوی رنگدانه است. حال نوبت استفاده از راهکارهای اثربخش است. به طور کلی روش ها به سه دسته تقسیم می شوند:

  • روش های خانگی که توسط دندانپزشک معرفی شده است.
  • روش هایی که داخل مطب توسط دندانپزشک انجام می شود.
  • روش های پیشنهادی بدون نظارت دندانپزشک از داروخانه تهیه می شود یا به صورت طبیعی قابل ساخت است.

روش های مختلف سفید کردن دندان

انواع روش های پزشکی برای سفید کردن دندان

هنگام مراجعه به دندانپزشک روش های مختلفی به شما پیشنهاد می شود که با مشورت می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. از جمله رایج ترین روش ها می توانید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بلیچینگ؛ حذف کامل زردی ها

یکی از محبوب ترین روش های سفید کردن، بیلیچینگ دندان است که دندانپزشک با کمک متریال های اثربخشی مانند هیدروژن پراکسید یا کاربامید پروکساید که به عنوان مواد ترمیمی نیز شناخته می شوند، لکه های سطحی و زردی های روی دندان را از بین می برد و موجب روشن شدن چند درجه رنگ دندان می شود.

روش پزشکی سفید کردن دندان

  • جرم گیری؛ تمیز شدن عالی دندان ها

جرم گیری دندان یکی دیگر از روش های دندانپزشکی برای سفید شدن دندان هاست که دندانپزشک با معاینه اولیه تشخیص می دهند دندان ها نیاز به تمیز کردن اساسی دارند. این راهکار پلاک ها و تارتارهای روی دندان را از بین می برد و حتی امکان بالا بردن خط لثه و تمیز کردن زیر آن، با خرید ابزار دندانپزشکی مورد نیاز این روش وجود دارد. بیشتر مواقع جرم گیری با هدف درمان بیماری لثه و کاهش التهاب انجام می شود، اما روی تغییر رنگ دادن دندان نیز تاثیرگذار است.

  • کامپوزیت؛ زیبایی لبخند

خیلی ها از روش های سفید کردن دندان با مواد راضی نمی شوند و دوست دارند لبخندشان تغییر اساسی داشته باشد. کامپوزیت به عنوان روکش دندان روی دندان های جلویی قرار می گیرد و کمک می کند لبخندی سفید تر، زیباتر و درخشان را تجربه کنید.

کامپوزیت دندان

  • لیزر، سفیدی دندان ها در یک روز

با استفاده از لیزر، ژل سفید کننده دندان فعال می شود و اثر خود را روی دندان می گذارد. کسانی که تمایل دارند در یک روز دندان های خود را سفید کنند، لیزر بهترین راهکار است. طی این روش دندانپزشک با کمک تجهیزات دندانپزشکی ژل سفید کننده را روی دندان قرار می دهد و با اعمال لیزر مواد اثر گذاری خود را آغاز می کند.

  • لمینت؛ صدفی درخشان و خیره کننده

لمینت دندان به افرادی که دوست دارند دندان های هالیوودی داشته باشند و هنگام صحبت کردن یا لبخند زدن از جذابیت دندان هایشان لذت ببرند، پیشنهاد می شود. این راهکار، روکش نازکی است که روی دندان ها قرار می گیرد و امکان اجرای آن در رنگ های متنوع نیز وجود دارد. دوام و استحکام این روش نسبت به دیگر روش ها بسیار بالا است و در صورت رعایت نکات مراقبتی دندانپزشک حدود ۷ الی ۱۵ سال قابل استفاده است و زیبایی خود را حفظ می کند.

انواع روش های طبیعی سفیدکننده دندان

آیا تا به حال با کمک روش های طبیعی سفید کننده دندان ها را امتحان کرده اید؟ برخی روش های گیاهی بر رنگ دندان ها اثربخش است و می تواند تا حدودی موجب روشن شدن دندان ها شود:

  • جوش شیرین و پراکسید هیدروژن
  • زردچوبه
  • زغال چوب فعال
  • سرکه سیب
  • پوست پرتقال و نمک
  • نمک اپسوم
  • نمک و آبلیمو
  • آب لیمو و جوش شیرین
  • زنجبیل
  • ریحان مقدس

هر کدام از این روش ها همانند خمیر دندان روی دندان ها قرار می گیرد و با تکرار روزانه آن می توانید نتیجه مناسبی را مشاهده کنید. برخی گزینه ها مانند زنجبیل نیز خواص ضدالتهابی دارد و می تواند به حفظ سلامتی دهان و لثه کمک کند. همچنین سفید کردن دندان با نمک یکی از رایج ترین راه حل هست که خیلی سریع پلاک های روی دندان را از بین می برد و خاصیت ضدباکتریایی دارد.

 

روش های طبیعی سفیدکننده دندان

انواع روش های سفید کننده دندان در خانه

در موارد زیر به بررسی روش های خانگی برای سفیدی دندان می پردازیم:

  • خمیردندان ها سفید کننده، انتخاب خیلی ها

خیلی ها برای تمیز و زیبایی دندان هایشان از خمیردندان های موثر بر سفیدی استفاده می کنند. این مدل از خمیر دندان ها دارای مواد ساینده ملایم است که به براقیت دندان ها و حذف لکه ها کمک می کند، اما اگر به دنبال روش موثرتری هستید بهتر است از روش های دندانپزشکی استفاده کنید. روش های اجرای داخل مطب دندان ها را حدود دو الی هشت درجه روشن تر می کند.

 

سفید کردن دندان در خانه

  • نوارهای سفیدکننده، محبوب ترین راهکار

سفید کننده نواری دندان یکی از پرطرفدارترین روش هاست که به صورت بسته بندی تهیه می شود و با درصد کمتر متریال های بلیچینگ در اختیار مخاطب قرار می گیرد. معمولا نوارهای داخل بسته بندی از جنس پلاستیک هستند و بسیار نازک و انعطاف پذیر طراحی شده اند. نحوه استفاده از آن ها نیز به گونه ای است که طی مدت زمان مشخصی روی دندان ها قرار می گیرد، سپس دور انداخته می شود. بیشتر نوارهای سفید کننده در طول هفته حدود دو بار استفاده می شود.

دقت داشته باشید، در صورت مواجه شدن با حساسیت حین استفاده از نوار سفید کننده، با دندانپزشکتان مشورت کنید و از او در مورد عوارض پیش آمده سوال بپرسید، اما نوارهای پیشنهاد شده توسط دندانپزشکان کاملا ایمن هستند و قدرت پراکسید آن ها ناچیز است.

  • تری های سفید کننده، تجویزی

تری های سفید کننده همان قالب های پلاستیکی هستند که با ویژگی سفید کردن دندان ها طراحی می شود. معمولا این روش توسط دندانپزشک تجویز می شود، در حالی که می توانید آن داخل خانه امتحان کنید. تری ها دارای درصد بیشتری از مواد بلیچینگ هستند و با اثرگذاری بالاتری ارائه می شوند. قالب های دندانی نیز به صورت سفارشی ساخته می شوند و با کمک آن مواد بلیچینگ روی دندان ها بهتر قرار می گیرد.

 

تری های سفید کننده دندان

خرید انواع مواد سفید کننده دندان از فروشگاه آنلاین دنتی دنتال

فروشگاه آنلاین دنتی دنتال یکی از با تجربه ترین و حرفه ای ترین فروشگاه ها در زمینه لوازم و مواد دندانپزشکی است که امکان خرید مواد سفید کننده دندان را هم برای مخاطبین و هم برای دندانپزشکان محیا می سازد. این مجموعه تمام تلاش خود را برای ارائه بهترین متریال و ابزارها انجام می دهد و توانسته محبوب ترین برندها را معرفی کند. برای کسب اطمینان مشتریان نیز کیفیت محصولات خود را کاملا تضمین می کند.