همانطور که همه ما میدانیم دندان ها نقش بسیار مهمی در زیبایی صورت دارند به همین دلیل باید بسیار مراقب دندان هایمان باشیم. خیلی از افراد برای پر کردن دندان هایشان به دندانپزشک مراجعه کرده که آن‌ها با مواد پر کننده دندان به ترمیم دندان‌ها می‌پردازند. خمیر پرکردن دندان یکی از موادی است که به تازگی تولید شده و برای پرکردن دندان ها کاربرد زیادی دارد و بسیار سریع تر و راحت تر از دیگر مواد پر کردن دندان است در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به طور کامل با این نوع خمیر در دندانپزشکی آشنا شوید.

خمیر پرکردن دندان چیست؟

انواع مواد پر کننده دندان

برای پر کردن دندان از مواد ترمیمی استفاده می شود اگر قصد دارید با انواع مواد دندانپزشکی آشنا شوید روی لینک کلیک کرده و به این مطلب مراجعه کنید.

چه زمانی به پر کردن دندان نیاز داریم؟

در واقع دندان ها از چهار لایه تشکیل شده اند که اسید دهان می تواند به آن ها آسیب برساند. با از بین رفتن لایه های دندانی حفره هایی در دندان به وجود می آید. برخی از علائم وجود دارند که نشان دهنده این است که دندان شما در حال پوسیدگی و خراب شدن است. نشانه هایی از جمله: ایجاد لکه هایی با تغییر رنگ بر روی دندان، درد دندان هنگام غذا خوردن، درد دندان و حساسیت به مواد غذایی داغ یا سرد پوسیدگی و خرابی دندان را نشان می‌دهد. تمام این مواردی که نام برده شد با پر کردن دندان رفع شده و خمیر پرکردن دندان به راحتی به کمک شما می آید.

چه زمانی به خمیر پرکردن دندان احتیاج داریم؟

 

خمیر پرکردن دندان چیست؟

این نوع خمیر یا خمیر پانسمان موقت بعد از انجام درمان اندو به کار می رود. تمپ یا کویت ماده ایست موقت برای پانسمان نمودن حفره های ایجاد شده بر روی دندان ناشی از جریان ترمیم و عصب کشی و برای محافظت از منطقه پالپ و عاج و مینای دندان و یا کانال اندو شده در طول دوره درمان می باشد .این نوع خمیر ماده ای است با قوام خمیری که در اثر تماس با بزاق دهان سخت می شود. به همین دلیل برای ترمیم موقت حفره های دندان برای آماده سازی دندان از خمیر پرکردن دندان استفاده می شود. این ماده از گروه سیمان های زینک اکساید می باشد و به همین دلیل به صورت خمیری است و به عنوان پرکننده موقت دندان و پوشاندن کامل حفره دندان کاربرد دارد.

طریقه کار و عملکرد خمیر پرکردن دندان

هنگامی که خمیر پرکردن دندان درون حفره دندان قرار می‌گیرد با جذب آب سفت می‌شود و یا به عبارتی هیگروسکوپیک رخ می‌دهد و این نشان دهنده این است که این ماده وابسته به رطوبت است. به دنبال آن انبساط خطی زیادی ایجاد می‌کند. لازم است که بدانید این ماده انحلال پذیر است و به همین دلیل در مایع بافتی تجزیه می‌شود. این ماده اگر کیفیت خوب و بالایی داشته باشد باید از چسبندگی بالایی برخوردار باشد و در طول دوره درمان قسمت‌هایی از آن جدا نشود در پایان کار هم خارج کردن آن از حفره کار آسانی باشد. علاوه بر این داشتن طعم و مزه خوب از مزیت‌های یک تمپ خوب می باشد.

مزیت های خمیر پرکردن دندان

  • برای ترمیم های موقت،به ویژه ترمیم های تزریقی که انجام می‌شوند.
  • پر کردن و مهر و موم موقت دندان‌ها.
  • پر کردن موقت سایت های ایمپلنت
  • این ماده بدون اوژنول  بوده و حاوی فلوراید می‌باشد.

ویژگی‌های خمیر پرکردن دندان

ویژگی های خمیر پرکردن دندان

  • پیوستن به دنتین، کمی در طول تنظیم و گسترش می یابد.
  • به سرعت مهر و موم می‌شود.
  • بهبود خواص برای پر شدن موقت سریع.
  • دارای رطوبت فعال، در عرض ۲۵ دقیقه یا کمتر تنظیم می شود.
  • حاوی اکسید روی و سولفات کلسیم است.
  • سازگاری بسیار عالی دارد.
  • بسیار آسان می‌توان آن را حذف نمود.
  • برداشت راحت،بدون چسبندگی،بدون ایجاد ترک در دیواره دندان.
  • صرفه جویی در وقت.
  •  مواد بازسازی موقت.

مراحل پر کردن دندان

اکنون که با خمیر پرکردن دندان آشنا شدید لازم است که با مراحل پر کردن دندان هم آشنا شوید.

مرحله اول:

در مرحله اول دندانپزشک بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند تا در حین درمان دردی احساس نشود. با دریل دندانپزشکی، دستگاه‌های هوا برش یا لیزر بخش‌های پوسیده دندان تراشیده می شوند. انتخاب نوع ابزار بستگی به دندانپزشک و همچنین راحتی بیمار دارد.

مرحله دوم:

در این مرحله دندانپزشک با میله مدرجی به نام پروب، مشخص می کند آیا همه بخشهای پوسیده برداشته شده اند یا نه. پس از برداشتن همه پوسیدگی‌های دندان، دندان تمیز می‌شود تا از هر گونه باکتری و ذرات خارجی پاکسازی شود و آماده پر کردن باشد.

مرحله سوم:

اگر پوسیدگی نزدیک به ریشه دندان باشد ممکن است ابتدا با یونومر شیشه یا رزین کامپوزیت لایه ای روی ریشه های دندان کشیده شود تا از آن بیشتر محافظت شود چرا که در داخل ریشه عصب قرار دارد و بسیار آسیب پذیر است.

مرحله چهارم:

در مرحله آخر که همه کارهای لازم انجام شد، مواد پر کننده دندان در حفره دندان قرار می گیرند و دندانپزشک دندان را پولیش می کند.

چند مرحله دیگر برای پر کننده های همرنگ دندان وجود دارد چرا که نحوه قرار دادن مواد روی دندان متفاوت است. رزین کامپوزیت را به صورت لایه به لایه داخل دندان قرار می دهند. هر لایه با تابش نور مخصوصی سخت می شود و سپس لایه بعدی روی آن قرار می گیرد و همینطور کار ادامه می یابد تا دندان پر شود. سپس مواد شکل دهی می شوند و مواد اضافی برداشته می شود و دندان پولیش می‌شود. اگر قصد دارید با بهترین مواد پرکردن دندان آشنا شوید به این مطلب مراجعه کنید.

خرید خمیر پرکردن دندان

قیمت خمیر پرکردن دندان

این ماده دارای قابلیت‌های زیاد و کارآمد بوده و یکی از مواد ضروری برای خرید توسط دندانپزشکان است. شرایط اقتصادی جامعه به‌گونه‌ای رقم خورده است که شاهد نواسان‌های قیمت به‌صورت روزانه هستیم. اما اگر بخواهیم با تخمین با شما صحبت کنیم، این ماده از ۵۰۰ هزار تومان شروع شده که شما می‌توانید آن را خریداری کنید. برای مشاهده قیمت و خرید خمیر پرکردن دندان با قیمت مناسب و سایر ابزار دندانپزشکی با ضمانت اصالت کالا از برترین برندها به فروشگاه دنتی دنتال مراجعه کنید.

خرید خمیر پرکردن دندان از فروشگاه آنلاین دنتی دنتال

پر کردن دندان و از بین بردن پوسیدگی‌های آن یکی از حساس ترین اقدامات دندانپزشکی بوده که به وسایل مخصوصی احتیاج دارد و تهیه آن قبل از شروع درمان ضروری است و بدون آن کارهایی مانند پر کردن دندان و از بین بردن پوسیدگی‌های دندان امکان‌پذیر نخواهد بود. دندانپزشکان حرفه‌ای در زمینه از بین بردن پوسیدگی دندان تمام تلاش خود را برای تهیه ابزار و مواد به کار می‌گیرند که بهترین خدمات را به بیمار ارائه دهند. برای رسیدن به چنین هدفی انتخاب فروشگاه معتبر و مطمئن بسیار اهمیت دارد؛ فروشگاهی که کیفیت مواد و ابزارهای دندانپزشکی را تضمین کرده و بهترین شرایط را برای خرید مخاطبین فراهم کند. میان فروشگاه‌های مختلف که در سراسر کشور وجود دارد، فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی دنتی دنتال یکی از با تجربه‌ترین و حرفه‌ای‌ترین فروشگاه ها در زمینه دندانپزشکی بوده که از بهترین برندهای مطرح استفاده می‌کند و رضایت کامل مخاطبین را به‌دست آورده است. برای خرید خمیر پرکردن دندان با قیمت مناسب به این فروشگاه آنلاین مراجعه کنید.

محصولات موجود در فروشگاه آنلاین دنتی دنتال 


آمالگام کریر Owfix

آمالگام کریر Owfix

۳۲,۰۰۰ تومان


Dibaloy Amalcap

آمالکپ دیبالوی ۵۰ عددی

۵۸۵,۰۰۰ تومان۹۸۰,۰۰۰ تومان


Cinalux

آمالکپ سینالوکس ۱۵۰ عددی


آمالکپ سپهر 50 عددی

آمالکپ سپهر ۵۰ عددی

۵۷۵,۰۰۰ تومان۱,۴۸۵,۰۰۰ تومان


آمالکپ سینالوکس 50 عددی - Cinalux Amalcap

آمالکپ سینالوکس ۵۰ عددی

۶۲۷,۲۶۴ تومان۱,۶۳۶,۸۰۰ تومان