بلیچینگ دندان در خانه یکی از انواع روش‌های بلیچینگ یا همان سفیدکردن دندان‌ها است که اگر زیر نظر پزشک متخصص انجام شود و دستورات آن رعایت شود، نتایج مثبتی خواهد داشت. عامل سفیدکننده‌ای که در این روش به کار می‌رود پراکسید هیدروژن است که در خانه به دلیل اینکه دفعات بیشتری استفاده می‌شود با غلظت کمتری روی دندان‌ها قرار می‌گیرد تا سبب حساسیت نشود.

 

روش های بلیچینگ دندان در خانه 

بلیچینگ دندان یک روش جدید و پیشرفته برای سفیدکردن دندان‌هایی است که در اثر گذشت زمان و یا به دلیل استفاده از مواد غذایی دارای رنگدانه، مصرف زیاد چای، قهوه، نوشیدنی‌های حاوی قند، مصرف سیگار و دخانیات و نیز استفاده از بعضی از داروها دچار تغییر رنگ شده‌اند و نیاز به سفیدشدن دارند که بلیچینگ این مشکل را حل کرده است. در ابتدا باید  از اینکه بلیچینگ چیست و چه کاربردی دارد، آگاهی کامل داشته باشید و سپس تصمیم بگیرید آن را انجام دهید.

همان‎ طور که بیان کردیم بلیچینگ روشی برای سفیدکردن دندان است که بسیار سریع نتیجه می‌دهد. بلیچینگ دندان با دو روش قابل انجام است. یک روش آن در مطب دندانپزشکی انجام می‌شود که تمامی مراحل آن زیر نظر پزشک متخصص است و شما می‌توانید در کمترین زمان به نتیجه دلخواه خود برسید. روش دوم انجام آن در خانه می‌باشد که آن هم با مشورت پزشک و توصیه‌های آن صورت می‌گیرد. این روش برای کسانی مناسب است که به دلایل مختلفی امکان مراجعه به مطب را ندارند یا دوست دارند انجام بلیچینگ را در خانه تجربه کنند. بلیچینگ در خانه نیاز به مدت زمانی بیشتری نسبت به مطب دارد.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با آموزش بلیچینگ دندان در خانه و مزایا و معایب آن آشنا کنیم.

بلیچینگ دندان در خانه

آموزش بلیچینگ در خانه

همان‌طور که در مطالب قبلی بیان کردیم یکی از  انواع بلیچینگ، نوع خانگی آن است که نیاز به مهارت و آموزش دارد. آشنایی با مراحل آن سبب می‌شود که بتوانید بدون اینکه آسیبی به دندان‌‌ها و لثه شما برسد، آن را در خانه انجام دهید و نتایج مطلوبی هم دریافت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا انجام بلیچینگ در خانه را به صورت مرحله به مرحله بیان کنیم.

  • برای انجام بلیچینگ در خانه ابتدا باید یک جلسه به مطب مراجعه کنید تا بعد از مشورت پزشک و شنیدن توصیه‌های آن، قالب‌گیری دندان‌هایتان انجام شود. قبل از قالب‌گیری نیز اگر دندان نیاز به پالیش یا جرم‌گیری داشته باشد، پزشک ابتدا آن را انجام داده و سپس اقدام به قالب‌گیری می‌کند. این قالب‌ها برای ساخت تری‌های مخصوص دندان خودتان است که در هنگام انجام کار، مواد بلیچینگ را باید داخل آن بریزید و روی دندان‌ها قرار دهید.
  • بعد از قالب‌گیری و تحویل آن به فرد، ادامه مراحل بلیچینگ با توجه به دستورهای پزشک انجام می‌شود. توجه داشته باشید که باید به مدت دو هفته این مراحل روی دندان انجام شود تا نتیجه مطلوب به دست بیاید.
  • در خانه و در اولین مرحله باید ابتدا دندان‌های خود را مسواک کرده و نخ دندان بکشید تا هیچ‌گونه ماده‌ای روی دندان نباشد و کاملا تمیز شود.
  • در مرحله بعدی باید ماده بلیچینگ را روی دندان قرار دهید. مقدار بلیچینگ که در تری می‌ریزید و روی دندان قرار می‌دهید باید یک قطره باشد. اگر بیشتر از یک قطره باشد از تری بیرون می‌زند و روی دهان شما می‌ریزد.
  • به مدت ۲ ساعت باید تری‌ها روی دندان بماند و اگر در این زمان مقداری از آن‌ها از خارج شد، با دستمال تمیز آن را پاک کنید.
  • بعد از اتمام زمان مورد نظر تری را خارج کرده و دندان‌های خود را مسواک بزنید تا موادی روی دندان شما باقی نماند.
  • توجه داشته باشید که در هر بار استفاده فقط تری یک فک گذاشته شود و در روز بعد از تری فک بعدی استفاده نمایید. به این ترتیب شما تفاوت رنگ دندان را در دو فک مشاهده خواهید کرد.
  • بعد از دوره درمان حتما جهت بررسی به پزشک مراجعه کنید.
  • در طول دوره درمان از مصرف مواد رنگی و اسیدی اجتناب کنید.
  • اگر بعد از انجام بلیچینگ حساسیت در دندان‌ یا لثه خود احساس کردید، به پزشک مراجعه نمایید.

 

مراقبت‌های بعد از انجام بلیچینگ در خانه

بعد از انجام بلیچینگ دندان در خانه باید مواردی را رعایت کنید تا نتیجه سفیدشدن دندان‌ها حفظ شود و بتوانید مدت زمان بیشتری از داشتن دندان‌های سفید خود لذت ببرید. در ادامه شما با نکاتی در این خصوص آشنا می‌کنیم.

  • مسواک زدن روزانه و به صورت مداوم یکی از مواردی است که باید بعد از انجام بلیچینگ آن را به کار گیرید تا همیشه مواد و جرم‌های اضافی از روی دندان برداشته شود. استفاده از خمیردندان‌هایی که رنگی هستند، توصیه نمی‌شود.
  • استفاده از چای پررنگ، قهوه، نسکافه و موادی که رنگی هستند را به حداقل برسانید.
  • بعد از آشامیدن انواع آب میوه‌های رنگی مانند آب هویج، آب زرشک، آب انار و نوشیدنی‌های گازدار حتما دهان خود را بشویید و مسواک بزنید.
  • از مواد غذایی دارای رنگدانه مانند: انواع سبزیجات، انواع سس‌ها، انواع رب‌ها، شکلات، تنقلات دارای رنگ کمتر استفاده کنید.
  • از مصرف سیگار، قلیان و به طور کلی دخانیات اجتناب کنید.

مراقبت‌های بعد از بلیچینگ

 

مزایا و معایب بلیچینگ دندان در خانه

مزایا

  • انجام بلیچینگ در خانه نسبت به مطب هزینه کمتری دارد. بنابراین قیمت بلیچینگ دندان یکی از مزیت‌های انجام این کار در خانه می‌باشد.
  • با انجام بلیچینگ خانگی دیگر نیازی نیست به مطب مراجعه کنید و در خانه می‌توانید کلیه مراحل را زیر نظر دندانپزشک متخصص انجام دهید.
  • میزان سفیدی دندان‌ها در این روش با توجه به سلیقه و نظر خودتان است و اگر می‌خواهید دندان‌های سفیدتری داشته باشید، می‌توانید دفعات بیشتری این‌ کار را انجام دهید که البته باید با نظر و مشورت دندانپزشک باشد.
  • برخی افراد که نمی‌توانند ورقه‌ پلاستیکی را که در مطب برای جلوگیری از مالیده‌ شدن ژل به لثه گذاشته می‌شود را تحمل کنند، انجام بلیچینگ در خانه روش مناسبی است.

معایب 

  • انجام بلیچینگ در خانه درست است که روش خوبی و مقرون به صرفه است ولی باید دقت زیادی در حین کار داشته باشید. حتی اگر شما ماده بلیچینگ را از بهترین برندهای آن تهیه کنید ولی اگر نتوانید به درستی از آن استفاده نمایید، سبب می‌شود به لثه و دندان‌های خود آسیب جدی وارد کنید.
  • وقتی در خانه در حال انجام بلیچینگ هستید، توصیه‌ها و دستورهای پزشک را با دقت انجام دهید.
  • در خانه مسئولیت درمان بر عهده خودتان است و دندانپزشک بر کار شما نظارت ندارد. بنابراین بسیار با دقت این کار را انجام دهید.
  • انجام بلیچینگ در خانه نسبت به مطب به مدت زمان و دفعات بیشتری نیاز دارد تا نتیجه دلخواه نمایان شود.
  • روش خانگی برای کسانی که دندان‌های زردی دارند موثر است ولی برای افرادی که دندان‌های آنها قهوه‌ای و به رنگ تیره است مناسب نیست و نتیجه خوبی نخواهد داد.
  • بعضی از محصولات ممکن است برای مینای دندان ضرر داشته باشد و باعث از بین رفتن آن شود. بنابراین برای انجام بلیچینگ در خانه دقت کنید که از برندهای باکیفیت و زیر نظر پزشک متخصص استفاده نمایید.
  • انجام بلیچینگ در خانه برای کسانی که می‌خواهند سریع به نتیجه برسند، گزینه مناسبی نمی‌باشد.

 

آیا انجام بلیچینگ در خانه عوارض دارد؟

هر درمانی ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. انجام بلیچینگ در خانه به طور کلی عوارضی ندارد و اگر با دقت انجام شود، می‌توانید نتایج مثبت آن را مشاهده کنید. مگر اینکه در صورت اشتباه و دقت نکردن به توصیه‌های پزشک، دچار حساسیت در لثه و دندان‌ها شوید. ولی اگر همه مواردی که پزشک گوشزد کرده است را رعایت کنید، انجام آن در خانه عوارضی نخواهد داشت. انجام بلیچینگ دندان در خانه به دلیل اینکه از ماده سفیدکننده دندان با غلظت پایین استفاده می‌شود، ایمن است. اگر سفیدکردن دندان‌ها زیر نظر دندانپزشک باشد به هیچ وجه آسیبی به لثه و دندان نمی‌رسد. چنانچه مشکل حساسیت دندانی نداشته باشید این روش بسیار موثر است. انجام بلیچینگ در خانه سبب می‌شود تا علاوه بر اینکه در زمان دلخواه خود می‌توانید اقدام به انجام آن کنید، در هزینه خود نیز صرفه‌جویی نمایید. توصیه ما این است که حتما با مشورت دندانپزشک متخصص این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین مزایای بلیچینگ در مطب، سرعت انجام آن و نظارت دندانپزشک است و فرد در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه دلخواه خود می‌رسد. ولی هزینه بالاتری نسبت به انجام آن در خانه دارد. بلیچینگ در خانه نیاز به زمان بیشتری دارد تا به نتیجه برسید و هزینه کمتری دارد.

مزایا و معایب بلیچینگ دندان در خانه

 

خرید آنلاین انواع برندهای بلیچینگ و تجهیزات دندانپزشکی از دنتی دنتال

در این مقاله درباره بلیچینگ دندان در خانه مطالبی را بیان کردیم. همچنین در مورد مراقبت بعد از بلیچینگ در خانه و مزایا و معایب آن توضیحاتی ارائه دادیم. در ادامه به شما پیشنهاد می‌دهیم برای خرید ابزار دندانپزشکی و نیز انواع مواد بلیچینگ از برندهای معتبر و خرید آن با قیمت‌ مناسب و کیفیت عالی به سایت دنتی دنتال مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید از دیگر تجهیزات دندانپزشکی در این مجموعه دیدن فرمایید. این مجموعه محصولات خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

فروشگاه آنلاین دنتی دنتال از قدیمی‌ترین مراکز اینترنتی می‌باشد که با ارائه محصولات اورجینال و باکیفیت موفق شده نظر پزشکان و مجموعه‌های دندانپزشکی را به خود جلب کند. این فروشگاه محصولات خود را با ضمانت اصل ارائه می‌دهد. دنتی دنتال با پایبندی به سه اصل پرداخت هزینه در محل، ضمانت ۷ روزه بازگشت کالا و تضمین اصل بودن محصولات خود موفق شده تا به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تبدیل شود.

با خرید از  دنتی دنتال اطمینان، آسودگی و آرامش در خرید را تجربه می‌کنید.