یکی از گزینه های مهم و کاربردی برای دندانپزشکان، اپکس لوکیتور یا اپکس فایندر است که این دستگاه در زمینه درمان ریشه استفاده می شود و بدون حضور آن درمان کمی مشکل ساز خواهد شد. دستگاه لوکیتور توسط برندهای مختلفی ارائه می شود که معمولا هر کدام از برندها کیفیت و عملکرد متفاوتی دارند. به همین دلیل، خیلی از دندانپزشکان ترجیح می دهند از بهترین برند اپکس فایندر استفاده کنند و بهترین نتیجه درمان ریشه را به مراجعین مطب ارائه دهند. دندانپزشکان  به دلیل بهترین دستگاه برای اندازه گیری طول کانال، احتمال بروز خطا را کاهش می دهند و با دقت بسیار بالایی درمان را پیش می برند.

اگر نگاهی به مطب های پیشرفته دندانپزشکی بیندازید، کاملا متوجه می شوید حضور ابزار و تجهیزات مختلف در مطب به میزان روی عملکرد دندانپزشک تاثیرگذار است و هر چقدر ابزار پیشرفته تر و به روزتر باشد، کیفیت خدمات بالاتر خواهد بود و دندانپزشک بهتر می تواند برای ترمیم و بهبود آسیب های دندانی تصمیم بگیرد و قدم بردارد.

 

معرفی مارک های معروف اپکس لوکیتور

 

اهمیت استفاده از اپکس لوکیتور

خیلی ها هنوز نمی دانند اپکس لوکیتور چیست و چه کاری انجام می دهد. این دستگاه الکترونیکی در درمان اندو استفاده می شود و اندازه طول کانال ریشه را مشخص می کند. تشخیص دقیق طول ریشه در درمان آن بسیار اثربخش است و به افزایش موفقیت آن کمک شایانی می کند. بدون استفاده از این دستگاه تقریبا درمان ریشه ناممکن است یا نکات مهم در درمان احتمالا با خطا مواجه می شود.

هدف اصلی درمان ریشه پاکسازی کانال با استفاده از بهترین برند اپکس فایندر از عوامل خطرساز مانند مواد الی، باکتری ها، سموم و پروتئین های تغییر یافته است که تمام این عوامل روی سلامتی دندان و اجزای مختلف ریشه تاثیر منفی می گذارد و به مرور زمان گسترش می یابد. آماده سازی قبل از شروع درمان ریشه نیز بسیار اهمیت دارد که یکی از مهم ترین اقدامات آن تشخیص محل مناسب برای پر کردن کانال ریشه است. با توجه به ساختار ریشه، بهترین ناحیه برای پرکردن، تنگ ترین مکان کانال ریشه به نام تنگه آپیکال است که این قسمت را نمی توان با چشم مشاهده کرد. پس درمان ریشه نیاز به اندازه گیری دقیق دارد. دستگاه اپکس لوکیتور برای اولین با توسط شخصی به نام کاستر مورد استفاده قرار گرفت که در سال ۱۹۴۲ مقاومت ایده آل کانال ریشه در برابر ابزار و الکترود مشخص شد. این ابزار با اعمال جریان مستقیم، طول کانال را اندازه گیری می کند که امروزه برندهای مختلفی از این دستگاه روی کار آمده است.

 

 اپکس لوکیتور چیست

 

کاربرد این دستگاه دندانپزشکی؛ تعیین کننده کانال ریشه بیش از ۵۰ سال!

کاربرد اپکس لوکیتور بیش از ۵۰ سال است که به طور شگفت انگیزی در حوزه دندانپزشکی مشاهده می شود. این ابزار در تشخیص دقیق طول کانال بسیار اهمیت دارد و اقدامات مختلف در این قسمت مانند تغییر شکل و پر کردن تنها با دستگاه امکان پذیر است. در صورت ترسیم دقیق ساختار کانال ریشه دندان، از بروز بسیاری از آسیب ها مانند بافت های پریاپیکال و طیف وسیعی از آسیب ها جلوگیری می شود.

اپکس لوکیتور سالیان بسیاری است که جایگزین رادیوگرافی شده است. اما هر دو ابزار کاربردهای متفاوتی در دندانپزشکی دارند و برای درمان ریشه به صورت مکمل هم دیگر عمل می کنند. در واقع هر دو دارای درصد خطا هستند و برای رسیدن به نتیجه دقیق تر خوب است از دو دستگاه برای ترسیم آناتومی دندان و فک بیمار استفاده نمود.

کاربرد اپکس لوکیتور

 

ویژگی های بهترین مارک اپکس لوکیتور

دستگاه اپکس فایندر ابزاری الکترونیکی است که با ویژگی های مختلف دیگر مانند قابل حمل بودن، دستی و ظاهر مناسب طراحی می شود و به دندانپزشک کمک می کند دقت و مهارت درمان ریشه را افزایش دهد و با سرعت بالاتری روند درمانی را پیش ببرد. به همین دلیل، دانستن ویژگی های مهم این دستگاه هنگام خرید به انتخاب بهتر کمک می کند. در موارد زیر با ویژگی های مهم برای انتخاب بهترین برند اپکس فایندر آشنا می شوید که بهتر است هنگام خرید آن را در نظر بگیرید:

  • احتمال خطا در شرایط مرطوب مانند خون و عفونت های داخلی بسیار کم باشد.
  • نیازی به تنظیم های مختلف قبل از استفاده وجود نداشته باشد و دستگاه باید به عملکرد دندانپزشک سرعت بخشد.
  • مدت زمان شارژ و دشارژ شدن باتری دستگاه بسیار اهمیت دارد و این موضوع نباید در روند کاری دندانپزشک اختلال ایجاد کند. همچنین در مواقعی که میزان باتری کم است، هیچ مشکلی در دقت اندازه گیری دستگاه ایجاد نشود.
  • دستگاه انتخابی نباید هیچ خطری برای بیمار داشته و کاملا ایمن شده ارائه شده باشد.

 

بهترین مارک اپکس لوکیتور

 

بهترین مارک اپکس لوکیتور؛ ۴ تا از خوشنام ترین ها

دستگاه اندازه گیری کانال ریشه در مدل های مختلف طراحی می شود و برندهای متفاوتی برای خرید آن وجود دارد. قبل از این دستگاه دندانپزشکان از راهکارهای مختلفی مانند رادیوگرافی و حس لامسه برای تشخیص کانال ریشه استفاده می کردند که هیچ گاه تشخیص دقیق صورت نمی گرفت. اما این روزها با حضور اپکس لوکیتور تعیین محل دقیق کانال ریشه و تنگه اپیکالی به راحتی امکان پذیر است که این دستگاه با ارسال جریان الکتریکی بسیار کم ساختار کانال ریشه به راحتی ترسیم می شود. البته دقت هر دستگاهی با دیگری متفاوت است و انتخاب مدل مناسب با درصد اطمینان بالا بسیار اهمیت دارد. پس کاملا منطقی است که دندانپزشکان به دنبال خرید بهترین برند اپکس فایندر باشند و تصمیم بگیرند دقت و مهارت کار خود را ارتقا دهند.

 

بهترین مارک اپکس لوکیتور

 

در ادامه با چند نمونه از اپکس فایندرهای پرطرفدار آشنا می شوید و ویژگی هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • اپکس لوکیتور موریتا ROOZ ZX

یکی از برندهای پرطرفدار دندانپزشکان موریتا است که دستگاه های اندازه گیری کانال ریشه آن دقت و مهارت بی نظیری دارد و جالب است بدانید این برند به عنوان اولین مخترعان این تکنولوژی شناخته می شود. بنابراین خیالتان بابت تجربه و حرفه ای بودن این برند راحت است، اما برای خرید دستگاه باید هزینه بالایی پرداخت کنید و بعد از فرسوده شدن قطعات دستگاه باید هزینه زیادی برای تعمیر یا تعویض قطعات در نظر بگیرید.

معمولا مدل موریتا امکانات عالی مانند اتصال به اندومتر دارد و دندانپزشکان زیادی را به خود علاقه مند کرده است، اما قیمت گران آن خرید را برای دندانپزشکان کمی سخت می کند.

 

اپکس لوکیتور موریتا ROOZ ZX

 

  • اپکس لوکیتور VDW –Raypex

این برند یکی دیگر از مارک های پیشنهادی برای خرید بهترین مارک اپکس لوکیتور است که بسیاری از دندانپزشکان آن را در لیست خرید تجهیزات دندانپزشکی خود قرار می دهند. عملکرد و کیفیت دستگاه عالی و جز برندهای آلمانی کاملا شناخته شده است.

دستگاه های اندازه گیری ریشه دندان VDW نیز مانند برند قبلی قیمت بالایی دارد و میان دندانپزشکان بسیار رایج و پرطرفدار است.

  • اپکس لوکیتور فارماترون پارکل

برند فارماترون پارکل یکی از برندهای معروف آمریکایی است که از نظر کیفیت و طراحی حرف اول را می زند و ظاهر بسیار خاص آن خیلی از دندانپزشکان را شگفت زده کرده است. این برند ابتدا در تولید محصولات اولیه خود از چراغ های دیود دار استفاده کرد که روشن شدن چراغ شباهت بسیاری با چراغ های فازمتر داشت. اما امروزه طراحی دستگاه های اندازه گیری کانال ریشه این برند بسیار متفاوت و زیبا شده و عملکرد آن ها بسیار ساده است. همچنین امکان تهیه دستگاه های قیمت مناسب از این برند وجود دارد و گزینه های انتخابی مختلف یکی دیگر از مزایای این برند شناخته می شود. تنها عیب دستگاه های فارماترون پارکل خالی شدن زودهنگام باتری است.

 

• اپکس لوکیتور فارماترون پارکل

 

  • اپکس لوکیتور NSK؛ بسیار مشهور و خوشنام

یکی دیگر از گزینه های جذاب و پرطرفدار برای انتخاب بهترین برند اپکس لوکیتور، NSK است که کیفیت محصولات آن بالاست و مدل های جدید آن با نام ipex در بازار شناخته می شود. به گفته دندانپزشکان، نمونه های جدید این برند کیفیت نمونه های قدیمی را ندارد و ضعیف تر طراحی شده اند.

 

اپکس لوکیتور NSK

 

خرید از  فروشگاه اینترنتی دنتی دنتال؛ انتخابی مطمئن

خرید اپکس فایندر برای دندانپزشکانی که در زمینه درمان ریشه فعالیت دارند و نسبت به تشخیص درست و دقیق حساس هستند، بسیار مهم و حیاتی است، اما انتخاب میان دستگاه های مختلفی کمی سخت است و تشخیص اصالت کالا و اطمینان نسبت به کیفیت و عملکرد آن برای دندانپزشکان کار ساده ای نیست. از طرفی، این دستگاه باید در مطب دندانپزشکان حرفه ای حضور پر رنگی داشته باشد و به بهترین صورت استفاده شود.

تنها راهکار برای تهیه بهترین برند اپکس فایندر، انتخاب فروشگاه معتبر و شناخته شده است، فروشگاهی که بهترین پیشنهادها را برای خرید ارائه دهد و کیفیت محصولات خود را تضمین کند. میان فروشگاه های مختلف، فروشگاه آنلاین دنتی دنتال یکی از بهترین و باتجربه ترین فروشگاه در کل کشور است که زمینه ارائه محصولات و ابزارهای دندانپزشکی فعالیت می کند و اصل بودن آن ها را ضمانت می کند. همچنین بهترین شرایط را برای خرید مخاطبین ارائه می دهد. کافی است به صفحه محصولات این مجموعه مراجعه کنید، بدون شک از تنوع و کیفیت خدمات به شوق می آیید.