بهترین رنگ کامپوزیت سفیدترین رنگ آن است که به رنگ هالیوودی معروف می‌باشد. در بین رنگ‌های کامپوزیت A1 و B1 به دلیل اینکه یکی از روشن‌ترین و سفیدترین رنگ‌ها می‌باشند، بسیار پرطرفدار هستند و جزو بهترین رنگ شناخته شده‌اند. این رنگ‌ها نسبت به دیگر رنگ‌های کامپوزیت قیمت بالاتری دارند. رنگ‌ XL نیز که توسط برند آمریکایی Kerr تولید شده است، به دلیل طبیعی بودن و نزدیک بودن آن به رنگ دندان، جزو بهترین رنگ‌های کامپوزیت می‌باشد.

بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان کدام است؟

داشتن دندان‌های زیبا برای هر فردی اهمیت دارد. دندان‌های منظم و مرتب سبب می‌شود که اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. یکی از روش‌هایی که می‌توانید به وسیله آن دندان‌های منظم و زیبایی داشته باشید، کامپوزیت می‌باشد. برای اینکه یک کامپوزیت باکیفیت داشته باشید باید ابتدا بدانید که کامپوزیت چیست، چه کاربردی دارد و بهترین رنگ ‌آن کدام است.

کامپوزیت یکی از روش‌هایی است که برای پوشاندن عیوب دندان مانند: ترک‌خوردگی، شکستگی، تطبیق فاصله بین دندان و ترمیم دندان کاربرد دارد. همچنین برای نظم‌دهی، سفیدشدن و زیبایی دندان‌ها از کامپوزیت استفاده می‌کنند. برای انجام یک کامپوزیتی که از نتیجه کار رضایت داشته باشید، باید آن را از بین برندهای معتبر و باکیفیت انتخاب کنید و نیز کار پزشک متخصص و انتخاب درست رنگ کامپوزیت نیز بسیار مهم می‌باشد. انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت از مهم‌ترین عواملی است که روی زیبایی دندان شما تاثیر فوق‌العاده‌ای می‌گذارد. در ادامه این مقاله به معرفی انواع رنگ کامپوزیت و بررسی بیشتر آن می‌پردازیم.

بهترین رنگ کامپوزیت دندان

معرفی انواع رنگ کامپوزیت دندان 

برای داشتن دندان‌های منظم و زیبا که جذابیت چهره شما را دو چندان کند، کامپوزیت روش مناسبی است. انتخاب رنگ کامپوزیت از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر رنگ کامپوزیت را درست انتخاب نکنید، دندان‌های زیبایی نخواهید داشت. در انتخاب رنگ حتما به رنگ پوست و نظر پزشک متخصص توجه کنید تا بعد از انجام کار پشیمان نشوید و احساس رضایت داشته باشید. در ادامه به معرفی انواع کامپوزیت با توجه به رنگ آن می‌پردازیم.

رنگ‌های کامپوزیت به ۴ گروه دسته‌بندی می‌شوند که هر کدام با شماره ۱ تا ۴ نشان داده می‌شوند.

  • A1 تا A4: رنگ‌های قهوه‌ای مایل به قرمز
  • B1 تا B4: رنگ‌های زرد مایل به قرمز
  • C1 تا C4: رنگ‌ خاکستری
  • D1 تا D4: رنگ خاکستری مایل به قرمز

هر کدام از این رنگ‌ها طیف وسیعی از رنگ‌های روشن‌تر و تیره‌تر را شامل می‌شوند و تنوع در سایه رنگ‌ها سبب می‌شود که دندانپزشک، بتواند بهترین و مناسب‌ترین رنگ را برای فرد انتخاب نماید. رنگ‌های دیگری نیز نیز وجود دارند که شرکت‌های برند تولیدکننده کشورهای مختلف اقدام به ساخت آنها کرده‌اند. برخی از آنها عبارتند از: رنگ کامپوزیت XL ساخته شده توسط شرکت آمریکایی Kerr که جزو رنگ‌های خیلی سفید نیست و بسیار طبیعی می‌باشد و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

رنگ BW که برندی ژاپنی است و کاملا سفیدرنگ است، درخشندگی بسیاری دارد و به همین دلیل در دسته رنگ‌های هالیوودی قرار می‌گیرد. این برند به دلیل مرغوبیتی که دارد و نیز به دلیل مقاومت آن در برابر سایش، چسبندگی مناسب و سازگاری با بافت دهان، در بیشتر کلینیک‌های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کدام رنگ کامپوزیت بهتر است؟

اینکه بگوییم کدام یک از رنگ‌های کامپوزیت بهتر است، بستگی به سلیقه فردی دارد. نمی‌توان یک دستورالعمل کلی برای انتخاب بهترین رنگ آن ارائه داد، زیرا ممکن است هر شخصی یک رنگ از کامپوزیت را نسبت به دیگری ترجیح دهد. ولی در کل باید بگوییم از بین رنگ‌های کامپوزیت رنگی بهتر است که با رنگ پوست و رنگ دندان‌های مجاور تطابق داشته باشد و در اصطلاح به چهره فرد بیاید. بنابراین بهترین رنگ باید بر اساس ظاهر هر فرد انتخاب شود، تا طبیعی به نظر برسد. هر یک از طیف‌های رنگی می‌تواند برای افراد مختلف، نتیجه متفاوتی را ارائه دهد. اگر پوست تیره‌ای دارید، بهتر است سراغ رنگ‌های خیلی سفید نروید تا دندان‌هایتان غیرطبیعی به نظر نرسد. سن نیز یکی از عواملی است که می‌تواند در انتخاب رنگ مناسب کامپوزیت تاثیرگذار باشد. به دلیل تنوع رنگ‌ها افرادی که تصمیم به انجام کامپوزیت دارند، باید به این موارد دقت کنند تا بعدا پشیمان نشوند. همچنین در مورد انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت حتما با پزشک متخصص مشورت نمایند. زیرا پزشک می‌تواند به فرد در انتخاب رنگ کمک زیادی کند.

پرطرفدارترین رنگ کامپوزیت

در بین سلبریتی‌ها و افراد مشهور سایه رنگ A1 بسیار پرطرفدار است که این رنگ جزو روشن‌ترین و سفیدترین رنگ‌ها می‌باشد. افراد عادی نباید فقط به این دلیل که هنرمندان از این رنگ استفاده می‌کنند، رنگ کامپوزیت دندان‌های خود را A1 انتخاب کنند. زیرا ممکن است به رنگ پوست یا چهره آنها نیاید و در آخر دندان‌هایشان نمایش بسیار مصنوعی داشته باشد. بنابراین همان طور که قبلا هم بیان کردیم برای انتخاب کامپوزیت دندان، حتما با پزشک خود مشورت کنید و عوامل دیگر را نیز در نظر بگیرید.

دومین رنگ پرطرفدار در بین افراد سایه رنگ  B1است که آن هم جزو سفیدترین رنگ‌ها می‌باشد ولی نسبت به A1 سفیدی کمتری دارد. این رنگ نیز به رنگ هالیوودی معروف است. بنابراین سفیدترین رنگ‌های کامپوزیت به عنوان پرطرفدارترین آنها می‌باشند.

به طور کلی پرطرفدار‌ترین رنگ‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند رنگ‌‌های A1، A2، A3، B1، B2، B3، C3 و BW از برند شفو ژاپنی می‌باشند. توجه داشته باشید در انتخاب رنگ، علاوه بر اینکه به عواملی که بیان کردیم باید دقت کنید، قیمت کامپوزیت را نیز باید در نظر بگیرید و هزینه آن را با توجه به نوع برند و رنگ انتخاب شده و نیز دستمزد پزشک تخمین بزنید. بعضی از رنگ‌ها از گران‌ترین رنگ‌های کامپوزیت می‌باشند.

best of composite

تغییر رنگ روکش دندان

تغییر رنگ دندان در زمان طولانی مدت اتفاق می‌افتد ولی می‌توانید با رعایت چند نکته و مراقبت‌های بعد از کامپوزیت از تغییر رنگ آن جلوگیری کنید. رنگ کامپوزیت دندان به مرور زمان تغییر میکند. خوراکی‌های رنگی مانند چای، قهوه، انواع سس‌های رنگی، بعضی سبزیجات و میوه‌ها و استفاده از دخانیات سبب تغییر رنگ روکش خواهند شد و با ایجاد لکه‌های زرد یا قهوه‌ای روکش روی دندان را تغییر می‌دهند و در نهایت باعث کاهش عمر کامپوزیت می‌شوند. جنس و کیفیت کامپوزیت در دوام و تغییر رنگ آن بسیار موثر است. کامپوزیت‌هایی که بدون کیفیت هستند در برابر تغییر رنگ و زرد شدن مقاومت پایینی دارند. برای اینکه تغییر رنگ در روکش دندان ایجاد نشود به نکات زیر توجه فرمایید.

  • از یک برند معتبر، رنگ کامپوزیت دندان خود را انتخاب نمایید.
  • بعد نوشیدن و خوردن خوراکی‌های رنگی حتما مسواک بزنید.
  • از مصرف آدامس و تخمه خودداری کنید.
  • استفاده مداوم از نخ دندان را فراموش نکنید.
  • پالیش یا جرمگیری هر ۶ ماه یکبار انجام شود تا از عوارض کامپوزیت مانند تغییر رنگ دندان جلوگیری کند.
  • استفاده از دهان شویه در جلوگیری از تغییر رنگ دندان در کامپوزیت موثر است. حتما در انتخاب دهان شویه با دندانپزشک خود مشورت کنید.
  • انتخاب یک خمیر‌دندان مناسب نیز در پیشگیری از تغییر رنگ دندان کامپوزیت شده اهمیت دارد.

آیا تغییر رنگ کامپوزیت امکان پذیر است؟

اگر به دلایل مختلفی که بیان کردیم رنگ کامپوزیت تغییر کند می‌توانید آن را با استفاده از پالیش یا جرم‌گیری به رنگ اولیه برگردانید. ولی در صورتی که تغییر رنگ آن بسیار زیاد باشد ناچار به تعویض کامپوزیت می‌شوید. هزینه تعویض کامپوزیت با توجه به نیاز دندان متفاوت می‌باشد. کامپوزیت‌ها در اثر عوامل دیگری مانند باکتری‌های موجود در دهان و بزاق نیز سبب تغییر رنگ می‌شوند و ناچار باید آنها را تعویض کرد. بلیچینگ دندان نیز یکی دیگر از روش‌های سفید کردن کامپوزیت به جای تعویض آن می‌باشد. بهتر است برای اینکه دندان‌های شما در اثر تغییر رنگ، نیازی به تعویض نداشته باشد مواردی را که برای مراقبت و نگهداری از کامپوزیت بیان کردیم را رعایت کنید و نیز حتما قبل از انتخاب  رنگ دقت لازم را داشته باشید و آن را با توجه به رنگ پوست و رنگ چشم خود انتخاب کنید.

تغییر رنگ کامپوزیت

اشتباهات رایج در زمان انتخاب رنگ کامپوزیت

برای اینکه بهترین رنگ کامپوزیت را انتخاب کنید و در زمان انتخاب اشتباه نکنید، اولین توصیه ما این است که حتما با پزشک خود مشورت نمایید. بعد از اینکه رنگ مورد نظر خود را انتخاب کردید باید بدانید وقتی کامپوزیت‌ها کنار هم قرار میگیرند دو یا سه برابر روشن تر خواهد شد سپس می‌توانید مقدار درخشندگی و سفیدی آن را ببینید. برخی افراد به اشتباه درجه رنگ کامپوزیت را نسبت به دندان‌های طبیعی خود چندین برابر روشن‌تر و سفیدتر انتخاب میکنند در صورتی که امکان دارد انتخاب این رنگ در نتیجه کار سبب شود که دندان‌های آنها بسیار مصنوعی جلوه کند. مورد دیگری که بیشتر افراد به آن دقت نمی‌کنند این است، توجه به سفیدی رنگ چشم می‌باشد که تضاد بین رنگ کامپوزیت دندان و سفیدی چشم آن را بسیار مصنوعی و غیر طبیعی نشان می‌دهد.

همچنین کسانی که علاقه دارند رنگ کامپوزیت دندان آنها رنگ روشن‌تر و سفید‌تری داشته باشد توصیه می‌کنیم قبل از انجام کامپوزیت با انتخاب یک روش مناسب تمامی دندان‌های شما را سفید کنند و در صورت تمایل رنگ سفید را انتخاب نمایند. نکته مهم این است که مسئله فقط سفید شدن دندان نمی‌باشد زمانی دندان‌های زیبا و چهره جذاب خواهید داشت که رنگ دندان‌ها با سایر اجزای صورتتان تناسب داشته باشد.

خرید آنلاین بهترین رنگ کامپوزیت و تجهیزات دندانپزشکی از دنتی دنتال

در این مقاله به بررسی بهترین رنگ کامپوزیت پرداختیم و انواع رنگ‌های آن را معرفی کردیم. در ادامه به شما پیشنهاد می‌دهیم برای خرید کامپوزیت‌های برند با بهترین رنگ‌ و کیفیت به سایت دنتی دنتال مراجعه نمایید و خرید خود را با توجه به سلیقه‌ای که دارید، انجام دهید. همچنین می‌توانید از تجهیزات و ابزار دندانپزشکی این مجموعه دیدن فرمایید.

فروشگاه آنلاین دنتی دنتال از قدیمی‌ترین مراکز اینترنتی می‌باشد که با ارائه محصولات اورجینال و باکیفیت موفق شده نظر پزشکان و مجموعه‌های دندانپزشکی را به خود جلب کند. این فروشگاه محصولات خود را با ضمانت اصل ارائه می‌دهد. دنتی دنتال با پایبندی به سه اصل پرداخت هزینه در محل، ضمانت ۷ روزه بازگشت کالا و تضمین اصل بودن محصولات خود موفق شده تا به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تبدیل شود. در صورت خرید مواد ترمیمی و پروتز به صورت آنلاین از تخفیفات دنتی دنتال برخوردار می‌شوید و جنس باکیفیتی را با قیمت مناسب تحویل می‌گیرید.

با خرید از دنتی دنتال اطمینان، آسودگی و آرامش در خرید را تجربه می‌کنید.