قیمت کامپوزیت به نوع برند، تعداد واحد دندان و فک بستگی دارد. به طور کلی می‌توان به ازای هر واحد مبلغ ۱.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان و به ازای هر فک مبلغ ۱۵ الی ۴۰ میلیون تومان را با توجه به شرکت تولیدکننده و نوع برند کامپوزیت در نظر گرفت. در ادامه توضیحاتی بیشتر درباره قیمت این ترمیم دندان خواهیم داشت.

قیمت کامپوزیت دندان در تهران چقدر است؟

امروزه از کامپوزیت دندان برای پوشاندن عیوب دندان و درمان دندان‌های آسیب دیده، شکسته، فاصله‌دار و ترک خورده استفاده می‌کنند و نیز برای زیبایی، نظم‌دهی و سفیدشدن کامپوزیت روش مناسبی است. کامپوزیت یک ماده خمیری شکل است که  روی دندان قرار می‌گیرد و با کمک اشعه مخصوصی سفت می‌شود. مهارت و تجربه پزشک در نتیجه کار تاثیر بسزایی دارد. داشتن دندان‌های منظم و مرتب به زیباترشدن چهره کمک می‌کند و سبب لبخندی زیبا خواهد شد. امروزه با انجام این گونه روش‌ها می‌توانید دندان‌های منظمی داشته باشید.

هزینه کامپوزیت به عوامل مختلفی از جمله برند استفاده شده، تعداد واحد و فک بستگی دارد. در تهران قیمت یک واحد کامپوزیت با توجه به نوع شرکت تولیدکننده آن از ۱.۵ میلیون تا ۳.۵ میلیون تومان متغیر است. همچنین قیمت هر فک را می‌توان ۱۵ تا ۳۰ میلیون در نظر گرفت. کامپوزیت‌ها انواع گوناگونی دارند و توسط برند‌های مختلفی ساخته می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قیمت کامپوزیت با توجه به برند‌های متفاوت بپردازیم.

قیمت کامپوزیت دندان

قیمت کامپوزیت با توجه به نوع برند

هزینه کامپوزیت‌ها متغیر است و به دلیل اینکه انواع گوناگونی از آن توسط شرکت‌های مختلف ساخته می‌شوند، هزینه‌های مختلفی دارد. در ادامه هزینه آن را با توجه به کشور سازنده آن معرفی می‌کنیم.

  • قیمت کامپوزیت آمریکایی

برند‌های آمریکایی یکی از بهترین انواع کامپوزیت هستند که از مواد با کیفیتی ساخته شده‌اند. از ویژگی‌های کامپوزیت آمریکایی، مقاومت آن در برابر ضربه و آسیب دیدگی، ماندگاری و استحکام بالا، سفت شدن سریع و انطباق رنگ با دندان می‌باشد. قیمت این کامپوزیت‌ها حدود ۳.۵ میلیون تومان به ازای هر واحد می‌باشد.

  • قیمت کامپوزیت ژاپنی

کامپوزیت‌های ژاپنی کیفیت بالایی دارند و برای دندان‌هایی که آسیب زیادی دیده‌اند مناسب هستند. از ویژگی‌های آنها می‌توان به مقاومت بالا در برابر سایش، انعطاف پذیری، ثبات رنگ و داشتن ذرات نانو اشاره کرد. قیمت آن به طور میانگین ۱.۵ الی ۲ تومان به ازای هر واحد است. کامپوزیت‌های ژاپنی نسبت به دیگر انواع آن قیمت مناسبی دارد.

  • قیمت کامپوزیت سوئیسی

برند سوئیسی یکی از بهترین برند کامپوزیت می‌باشد که معروف‌ترین آن Saremco  است. این برند را می‌توان یکی از بهترین برندهای اروپایی دانست. دوام و طول عمر کامپوزیت‌های این برند به صورتی است که بالای ۵ سال عمر می‌کند.

  • قیمت کامپوزیت آلمانی

کامپوزیت آلمانی یکی از کامپوزیت های معتبر و مورد تایید پزشکان است. کامپوزیت های این برند برای دندان‌های عقب بسیار مناسب است. از ویژگی های آن می توان به مقاومت در برابر آسیب‌دیدگی، ماندگاری و عمر بالا، ثبات رنگ و تطبیق پذیری با دندان اشاره کرد. قیمت کامپوزیت با برند آلمان از ۲.۵ میلیون الی ۳.۵ میلیون تومان به ازای هر واحد می باشد.

  • قیمت کامپوزیت انگلیسی

کامپوزیت‌های انگلیسی از برندهای معروف و باکیفیت می‌باشد که برای درمان‌های ساده‌تر از آن استفاده می‌شود. از بین شرکت‌های تولیدکننده کامپوزیت انگلیسی، برند Solafil بسیار باکیفیت و پرطرفدار می‎‌باشد که از خصوصیات بسیار عالی برخوردار است و برای روکش و ترمیم دندان مناسب است. رنگ‌بندی متنوع، درصد فیلر بالا، استحکام و دوام عالی و قیمت مناسب از ویژگی‌های این کامپوزیت است. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از آن محکم کردن دندان‌های لق می‌باشد. قیمت آن ۱.۵ تومان به ازای هر واحد است.

  • قیمت کامپوزیت چینی

افرادی که به دنبال هزینه کمتر کامپوزیت هستند، برند چینی برای آنان انتخاب بسیار مناسبی است. کامپوزیت‌های چینی با کیفیت متفاوتی در بازار عرضه می‌شوند. اسپیدنت نام برند چینی است که هم کیفیت خوبی دارد و هم قیمت آن مناسب می‌باشد. هر واحد از کامپوزیت اسپیدنت ۱.۵ میلیون می‌باشد و دیگر انواع برندای چینی را می‌توانید با توجه به کیفیت آن از یک میلیون به بالا در نظر بگیرید.

قیمت کامپوزیت چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت کامپوزیت دندان با توجه به نوع برند ساخته شده محاسبه می‌شود. عوامل مختلفی که بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارند به شرح زیر می‌باشند:

  • تعداد واحد کامپوزیت

از مهم‌ترین مواردی که بر هزینه کامپوزیت تاثیرگذار است، تعداد واحد‌های آن می‌باشد. واحد به معنای این است که اگر ۳ دندان شما نیاز به ترمیم و استفاده از کامپوزیت داشته باشد، یعنی ۳ واحد کامپوزیت مورد نیاز است و با افزایش تعداد دندان‌ها بر تعداد واحد‌ها اضافه می‌شود. بنابراین محاسبه این واحد‌ها با توجه به تعداد دندان‌های مورد نیاز تخمین زده می‌شود.

  • برند کامپوزیت

برند‌های مختلفی اقدام به تولید کامپوزیت دندان کرده‌اند که بهترین آنها را می‌توانید از بین کشور‌های آمریکا، ژاپن، سوئیس و آلمان انتخاب کنید. قیمت هر کدام از این برند‌ها بر روی قیمت کامپوزیت تاثیر می‌گذارد و با توجه به ویژگی‌های تولید شده آن متغیر می‌باشد.

  • هزینه کار دندانپزشک

از عوامل تاثیرگذار دیگر روی قیمت کامپوزیت می‌توان به دستمزد پزشک اشاره کرد. دستمزد پزشکان با یکدیگر متفاوت است و دندانپزشک با توجه به تخصص، تجربه و روش کاری که دارد، هزینه خود را دریافت می‌کند. توجه داشته باشید اگر پزشک تشخیص دهد که قبل از کامپوزیت دندان به دلیل پوسیدگی یا هر مشکل دیگری نیاز به ترمیم داشته باشد هزینه بیشتری باید پرداخت نمایید.

قیمت کامپوزیت هر فک

قیمت هر فک با توجه به برند‌های سازنده آن حساب می‌شود. برای تعیین قیمت هر واحد از کامپوزیت، علاوه بر جنس برند انتخاب شده، تعداد واحد نیز در هزینه محاسبه می‌شود ولی در هزینه فک، تعداد مهم نمی‌باشد و هر فکی جداگانه حساب می‌شود. جنس برند در تعیین قیمت هر فک نقش بسزایی دارد و شما می‌توانید با توجه به انتخابی که در مورد مارک یا برند کامپوزیت دارید و نیز بودجه خود قیمت درخواستی را به پزشک اطلاع  دهید و پزشک نیز با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارید شما را در انتخاب آن راهنمایی می‌کند. به طور معمول از مبلغ ۱۵ میلیون به بالا می‌توانید برای هر فک در نظر بگیرید.

محاسبه قیمت کامپوزیت

علت تفاوت قیمت کامپوزیت

از مهم‌ترین علت تفاوت هزینه کامپوزیت می‌توان به عدم تراشیدن مینای دندان اشاره کرد. برای انجام کامپوزیت نیازی به تراشیدن دندان نیست و به همین دلیل است که بیشتر افراد کامپوزیت را به لمینت ترجیح می‌دهند. مورد دیگری که باید به آن اشاره کرد میزان مقاومت و استحکام کامپوزیت در برابر لکه و تغییر رنگ است. این دلایل، تفاوت قیمت کامپوزیت را نسبت به لمینت نشان می‌دهد و موارد دیگری مانند نوع برند انتخاب شده، تعداد واحد، استفاده از کامپوزیت برای هر فک، هزینه پزشک و کلینیک انتخاب شده علت تفاوت هزینه کامپوزیت با یکدیگر است. همچنین هزینه کامپوزیت دندان خرگوشی که یکی از جدیدترین خدمات کامپوزیت می‌باشد، نسبت به دیگر دندان‌ها بیشتر است.

 

سوالات متداول

  • ماندگاری کامپوزیت چقدر است؟

ماندگاری و دوام کامپوزیت به عواملی مانند: برند کامپوزیت، تخصص دندانپزشک، نوع و جنس دندان‌ها و مراقبت‌های بعد از کامپوزیت بستگی دارد. به طور کلی ماندگاری کامپوزیت با توجه به مواردی که گفته شده از ۴ تا ۱۰ سال متغیر است.

  • کامپوزیت دندان چند جلسه طول می‌کشد؟

کامپوزیت به علت عدم نیاز به قالب‌گیری در همان جلسه اول انجام خواهد شد و در صورتی که از نظر شما یا پزشک نیاز به تغییر داشته باشد، به یک جلسه دیگر برای بررسی و اصلاح آن نیاز خواهید داشت.

  • آیا کامپوزیت سبب بوی بد دهان می‌شود؟

کامپوزیت به طور کلی سبب بوی بد دهان نمی‌شود، مگر در مواردی که درست و صحیح کار نشود. پالیش یا جرم‌گیری کردن نامنظم، عدم استفاده از نخ دندان و در نتیجه ماندن موادغذایی در بین دندان‌ها سبب بوی بد دهان بعد از کامپوزیت خواهد شد.

  • برای کامپوزیت نیاز به تراش دندان است؟

برای انجام کامپوزیت نیازی به تراش دندان نمی‌باشد و تنها در صورت نیاز و تشخیص پزشک برای یک یا چند واحد، دندان کمی تراش داده می‌شود.

  • آیا مواد غذایی رنگی سبب رنگ گرفتن دندان می‌شود؟

خوردن مواد غذایی رنگی به طور مداوم مانند: قهوه، چای، نوشابه و نیز استفاده از سیگار و دخانیات سبب تغییر رنگ کامپوزیت می‌شود که در صورت رعایت بهداشت و استفاده از دوبار مسواک‌زدن در روز، می‌توانید از تغییر رنگ آن جلوگیری کنید. همچنین استفاده از کامپوزیت‌هایی از برندهای باکیفیت این تغییر رنگ را کاهش می‌دهد.

  • برای نگهداری کامپوزیت چه مواردی باید رعایت شود؟

برای نگهداری از کامپوزیت، باید به طور مداوم از نخ دندان و مسواک استفاده کنید. شش ماه یکبار برای انجام پالیش یا همان جرم‌گیری به پزشک مراجعه نمایید و از خوردن تخمه و مواد غذایی سفت خودداری نمایید.

  • معایب و مزایای کامپوزیت چیست؟

از مزایا و معایب کامپوزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مزایا:

مزایای کامپوزیت بیشتر از معایب آن است. از کامپوزیت می‌توان برای اصلاح طرح لبخند، ترمیم دندان‌ها و سفیدکردن دندان استفاده کرد. با استفاده از کامپوزیت می‌توان دندان‌های آسیب‌دیده را ترمیم کرد و فاصله بین دندان‌ها و نیز ترک و شکستگی را برطرف کرد. قیمت کامپوزیت دندان نیز نسبت به لمینت ارزان‌تر است و این یکی دیگر از مزایای آن است.

  • معایب:

از معایب کامپوزیت می‌توان به درد و حساسیت لثه و دندان، تغییر رنگ و مصنوعی جلوه کردن آن اشاره کرد که همه اینها را می‌توانید با استفاده از انتخاب یک برند معتبر و انجام کار توسط پزشک متخصص و باتجربه به حداقل برسانید.

 

خرید آنلاین انواع برند کامپوزیت و تجهیزات دندانپزشکی از دنتی دنتال

در این مقاله به بررسی قیمت کامپوزیت پرداختیم و قیمت برندهای معروف و محبوب را بیان کردیم. در ادامه به شما پیشنهاد می‌دهیم برای خرید کامپوزیت‌های برند با قیمت‌های مناسب و با کیفیت به سایت دنتی دنتال مراجعه نمایید و کامپوزیت مورد نظر خود را خریداری نمایید. همچنین می‌توانید از تجهیزات و ابزار دندانپزشکی این مجموعه دیدن فرمایید. این مجموعه محصولات خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

فروشگاه آنلاین دنتی دنتال از قدیمی‌ترین مراکز اینترنتی می‌باشد که با ارائه محصولات اورجینال و باکیفیت موفق شده نظر پزشکان و مجموعه‌های دندانپزشکی را به خود جلب کند. این فروشگاه محصولات خود را با ضمانت اصل ارائه می‌دهد. دنتی دنتال با پایبندی به سه اصل پرداخت هزینه در محل، ضمانت ۷ روزه بازگشت کالا و تضمین اصل بودن محصولات خود موفق شده تا به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تبدیل شود.

با خرید از دنتی دنتال اطمینان، آسودگی و آرامش در خرید را تجربه می‌کنید.