با جدیدترین روش ترمیم دندان آشنا هستید؟ امروزه روش های جدیدی برای ترمیم دندان به وجود آمده است. از جمله ترمیم دندان با لیزر، باندینگ دندان،پر کردن دندان‌ها بدون آسیب‌دیدگی،اینله و آنله دندان، ایمپلنت دندان و روکش از جمله جدیدترین روش های ترمیمی هستند. 

۴ مورد از محبوبترین و جدیدترین روش ترمیم دندان 

بدون شک می‌دانید دورانی که افراد مجبور بودند بقیه عمر خود را با نارضایتی از ظاهر دندان‌های خود زندگی کنند و احساس شرم داشته باشند، گذشته است و هیچ مشکلی وجود ندارد که با درمان‌ها و ابزار دندانپزشکی رفع نشود. از شکستگی گرفته تا نامرتب بودن دندان‌ها، برای هر اتفاقی راهکار وجود دارد.

 

محبوب ترین روش ترمیمی دندان

 

  • باندینگ دندان؛ ترمیم کننده هم رنگ دندان‌ها

باندینگ دندان از جمله جدیدترین روش ترمیم دندان است که برای ترمیم حفره‌های کوچک، تغییر رنگ دندان و دندان‌های کمی ترک خورده یا شکسته استفاده می‌شود. این متریال بلافاصله بعد از تمیز کردن ناحیه آسیب دیده روی دندان قرار می‌گیرد، سپس با استفاده از نور لیزر استحکام خود را به‌دست می‌آورد. بعد از سفت شدن ماده ترمیمی، با کمک تجهیزات دندانپزشکی صیقلی می‌شود.

 

باندینگ دندان

 

  • پر کردن دندان‌ها، تمیزی خاص بدون آسیب‌دیدگی

پر کردن دندان‌ها یکی از رایج‌ترین روش‌های ترمیمی دندان است که از گذشته تاکنون، دندان‌های سوراخ شده را درمان می‌کند. این روش باعث مهر و موم کردن سوراخ حاصل از پوسیدگی می‌شود که قبل از آن، دندانپزشک ناحیه تحت درمان را بی حس می‌کند و تمام قسمت‌های پوسیده را می‌تراشد. زمانی که متریال‌های مختلف پرکننده مانند رزین، چینی یا آمالگام، سوراخ ایجاد شده را پر می‌کند، دندانپزشک منتظر می‌ماند که ماده پر کننده سفت شود.

نکته! از پر کردن دندان می‌توان برای حفره‌های کوچک استفاده کرد و برای رفع آسیب‌دیدگی های گسترده‌تر، دیگر روش‌های ترمیم کننده پیشنهاد می‌شود.

به‌طور کلی، روش‌های ترمیم کننده به دو دسته مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شوند. پر کردن و باندینگ دندان روش‌های ترمیم دندان مستقیم هستند که مستقیماً روی ناحیه مشکل دار اعمال می‌شوند و هر دو بعد از بررسی دندان توسط دندانپزشک قابل اجرا هستند. برخلاف روش‌های ترمیم کننده مستقیم، مواد مورد استفاده برای روش‌های غیرمستقیم، مستقیماً روی دندان‌ها قرار نمی‌گیرند. ترمیم‌های غیر مستقیم دندان براساس قالبی از دندان‌های بیمار ساخته می‌شوند و سپس به‌صورت جامد روی دندان‌ها قرار می‌گیرند.

  • اینله و آنله دندان 

اینله و آنله دندان یکی از روش‌های ترمیم غیرمستقیم است که برای دندان‌های به‌شدت آسیب دیده در اثر پوسیدگی استفاده می‌شود. در این روش به‌صورت سنتی، از متریال هایی همچون فلز، رزین، کامپوزیت و… بنا شده است که اینله برای پر کردن حفره مرکزی دندان و آنله برای ترمیم دندان‌هایی که ساختار بیرونی شدن آسیب دیده کاربردی است. 

برای استفاده از این روش، لازم است دو بار به دندانپزشک مراجعه کنید. زیرا در اولین ویزیت، بافت پوسیده دندان برداشته، سپس دندان تمیز و ضدعفونی می‌شود و در آخر دندانپزشک برای قرار دادن آنله و آماده سازی آن، باید قالبی از دندان‌ها بسازد. طی دو جلسه درمانی نیز، روش ترمیمی موقت روی دندان قرار می‌گیرد.

 

اینله و آنله دندان

 

  • روکش دندان، درمان ساختار کلی

روکش دندان‌ها از جمله جدیدترین روش ترمیم کننده دندان است که دندان‌های به‌شدت آسیب دیده را بخوبی درمان می‌کند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که کل ساختار دندان را دوباره می‌سازند. علاوه بر این، این روش دندان‌ها از آسیب بیش از حد در برابر عفونت محافظت می‌کند. 

قرار دادن تاج دندان به دو روش امکان پذیر است. در اولین روش، دندانپزشک بافت آسیب دیده دندان را برمی دارد، سپس دندان را تمیز و سطح آن را برای قرارگیری روکش زبر می‌کند. دندان آماده شده درون قالب دندان قرار می‌گیرد که روکش دائمی مطابق با آن ساخته شود.

طی مرحله ساخت روکش، روکش موقت روی تاج دندان قرار می‌گیرد.

 

روکش دندان

 

  • ایمپلنت، ساخت دندان واقعی

ایمپلنت دندان همان ریشه دندان است که امکان جایگزین کردن کامل دندان را محیا می سازد. این روش به عنوان بهترین و جدیدترین روش ترمیم دندان شناخته که از بخش های مختلفی تشکیل می شود و مهم ترین آن، قرارگیری ریشه دندان در استخوان فک است. ایمپلنت زمانی کاربردی است که استخوان فک کاملا سالم و توانایی نگهداری ایمپلنت را داشته باشد.

ایمپلنت دندان از نمونه های پرکاربرد ترمیمی است که به عنوان جدیدترین روش ترمیمی دندان شناخته می شود و بسیار شبیه دندان های طبیعی است. با کمک این روش می توان به بهبود عملیات گفتار و جویدن پرداخت و برای مدت های طولانی، حتی تا پایان عمر دوام دارد.

البته خوب است بدانید روش ایمپلنت تنها با کمک دانش و مهارت دندانپزشکی در این زمینه و خرید تجهیزات دندانپزشکی باکیفیت و به روز انجام می شود و نیاز به پیش زمینه های منحصر به فردی دارد.

 

ایمپلنت دندان

خرید مواد ترمیمی از دنتی دنتال، انتخابی شایسته

مواد ترمیمی یکی از مهم‌ترین متریال هایی است که در حوزه دندانپزشکی استفاده می‌شود و نقش مهمی در بهبود ساختار دندان‌ها دارد. اگر تصمیم دارید، روش ترمیمی دندان را با بهتری مواد و ابزار انجام دهید و دندانپزشکی هستید که به‌سلامتی و ارائه بهترین خدمات فکر می‌کنید، خرید مواد ترمیمی از فروشگاه معتبر را هرگز فراموش نکنید.

این روزها فروشگاه‌های مختلفی در زمینه تجهیزات دندانپزشکی فعالیت دارند، اما فروشگاهی مطمئن است که کیفیت محصولات خود را تضمین کند و کسب رضایت مشتریان را اولویت قرار دهد. میان فروشگاه‌های مختلف، فروشگاه اینترنتی دنتی دنتال یکی از بهترین مجموعه‌های موجود در کشور است که تمام تلاش خود را برای ارائه محصولات با کیفیت و درجه انجام می‌دهد و تضمین کننده اصل بودن آن هاست. همچین برای کسب بالاترین درجه رضایت، تجهیزات دندانپزشکی را با ۷ روز ضمانت بازگشت به فروش می‌رساند. پس دندانپزشکان عزیزی که دوست دارند جدیدترین روش ترمیم دندان ارائه شود، بهتر است از بهترین فروشگاه برای تهیه متریال با کیفیت کمک بگیرند.

برای کسب آگاهی بیشتر و اطمینان کامل کافی است به صفحه محصولات دنتی دنتال سری بزنید و از جذابیت متریال‌های متنوع به شوق بیایید.