دندان های سفید و درخشان یکی از کلیدهای اصلی داشتن لبخندی زیبا است و حضور دندان های سفید و روشن در چهره، شما را تا ۵ سال جوان تر می کند، اما بهترین سفید کننده دندان کدام است؟ امروزه مواد دندانپزشکی مختلفی با ادعا سفید کردن دندان عرضه می شود که انتخاب از میان آن ها کمی دشوار است. پس برای تجربه هر کدام از روش ها باید ویژگی های مختلف آن مانند راحتی، هزینه و توانایی تمیز کردن دندان ها را بررسی کنید.

معمولا محصولات و روش های سفید کننده خانگی و یا درمان هایی که داخل مطب دندانپزشکی انجام می شود  ممکن است موثر نباشد، اما این انتخاب های بدون نسخه به شما کمک می کند به سفیدترین دندان های خود نزدیک شوید. برای آشنایی با چند تا بهترین گزینه های سفیدکننده دندان در ادامه همراه باشید.

بهترین سفید کننده های دندان

سفید کننده دندان چیست؟

قبل از آشنایی با بهترین سفید کننده دندان، باید بدانید این محصولات چطور استفاده می شوند و آیا ضرر برای سلامتی دندان ها دارند یا خیر؟ سفید کردن دندان یکی از روش های موثر برای روشن کردن رنگ طبیعی دندان هاست که بدون برداشتن و آسیب رسانی دندان انجام می شود. معمولا روش های سفید کننده نمی توانند به طور کامل رنگ دندان ها را تغییر دهند، اما موجب حذف زردی و لکه های روی آن ها می شوند.

دلایل متعددی وجود دارد که تصمیم بگیرید دندان های خود را سفید کنید، اما باید بدانید رنگ دندان هر فردی متفاوت است. همانطور که رنگ مو و پوست متفاوت است، دندان های نیز متفاوت خواهند بود و تعداد کمی از افراد دارای دندان های سفید و درخشان هستند. همچنین با افزایش سن، دندان های نیز تغییر رنگ می دهند و نوشیدن برخی نوشیدنی ها مانند چای، قهوه و … باعث لکه دار شدن سطح دندان ها می شود.

سفیدکننده دندان چیست

انواع سفیدکننده های دندان؛ بهترین ها را بشناسید!

  • بلیچینگ دندان

این روش یکی از محبوب ترین روش های سفیدکننده دندان است که توسط دندانپزشک در مطب اجرا می شود. در ابتدا مواد سفیدکننده با غلظت بالایی روی دندان قرار می گیرد، سپس نور لیزر برای اثربخشی مواد روی دندان تابیده می شود. رنگ دندان ها با کمک روش بلیچینگ به عنوان بهترین سفید کننده دندان حدود ۶ درجه سفیدتر و درخشان تر می شود. اما دقت داشته باشید، رعایت نکات بهداشتی بر ماندگاری نتیجه آن بسیار موثر است.

معمولا این روش برای دندان هایی مناسب است که حساسیت بالایی ندارند و از نظر ظاهری دچار شکستگی یا ترک خوردگی نخواهند بود. همچنین انجام بلیچینگ برای خانم های باردار و کسانی که دچار بیماری های قلبی و دیابت هستند توصیه نمی شود.

انواع سفید کننده دندان

  • کیت های سفید کننده دندان

یکی دیگر از روش هایی که به عنوان بهترین سفید کننده دندان شناخته می شود، کیت های دندانی است. نحوه استفاده از کیت ها بدین گونه است که حدود ۲۰ دقیقه روی دندان قرار می گیرد و تمام دندان ها را به یک اندازه سفید می کند. برای استفاده از این روش نیازی به تجهیزات حرفه ای نیست، تنها کافی است قبل از شروع دندان های خود را به خوبی مسواک بزنید و سپس قالب دندان پر شده از ژل سفید کننده را روی دندان های خود قرار دهید. بعد از ۲۰ دقیقه نیز قالب را خارج کنید و دندان های خود را مسواک بزنید. معمولا انجام این کار را طی چند روز متوالی پیشنهاد می دهند.

  • نوار سفید کننده؛ محصول پرطرفدار این روزها

نوارهای سفید کننده به اشکال مختلف توسط برندهای متنوعی در بازار ارائه می شود و هر کدام دارای کیفیت و متریال های مختلفی است. این روش نیز مانند دیگر روش ها از ژل سفید کننده بهره مند است و برای انتخاب بهترین سفید کننده دندان از این ایده، بهتر است کمی در مورد ویژگی محصولات مختلف تحقیق کنید. برای استفاده از نوار، ابتدا  بایددندان های خود را با مسواک تمیز کنید و سپس هنگام قرارگیری نوار روی فک بالا و پایین دندان های خود را کاملا خشک کنید، زیرا برای اثربخشی، بهتر است رطوبت دندان ها کم شود.

مدت زمانی باقی ماندن نوار روی دندان ها حدود ۳۰ دقیقه است که طی این مدت سعی کنید به نور دست نزنید و با دهانتان نقش بکشید تا میزان بزاق دهانتان کم شود. برای مشاهده نتیجه عالی از این روش هر روز آن را دو بار تکرار کنید و طی دو هفته به صورت متوالی انجام دهید. اما در صورت بروز هر گونه حساسیت، بهتر است دیگر از نوار استفاده نکنید و به دنبال دیگر روش ها به عنوان بهترین روش سفید کننده دندان باشید.

نوار سفیدکننده دندان

  • ژل های سفید کننده، جدیدترین روش

ژل های سفید کننده دندان جدیدترین روش این روزهاست که از موادی همچون تری یونیورسال ساخته می شود. با این حال، بسیاری از دندانپزشکان استفاده از این مدل سفید کننده را به منظور آسیب دیدگی لثه پیشنهاد نمی کنند.

  • خمیر دندان های سفید کننده

این دسته از خمیر دندان ها نسبت به خمیر دندان های معمولی برای از بین بردن لکه ها و پلاک های روی دندان طراحی شده اند و برای دسترسی به این هدف، دارای عوامل سفید کننده ملایم هستند. شما می توانید از این محصول در کنار دیگر روش های سفیدکننده خانگی استفاده کنید و نتایج بهتری را شاهد باشید.

 

خمیر دندان سفید کننده

  • قلم های سفید کننده دندان

این کیت مانند قلم مو طراحی شده است که به راحتی می توان ژل سفید کننده را روی دندان قرار داد. قلم های سفید کننده یا همان لاک دندان به دلیل راحتی استفاده مورد توجه خیلی ها قرار گرفته است و با استفاده از آن می توان قسمت های غیرقابل دسترس را خیلی سریع سفید و تمیز کرد.

قلم سفید کننده دندان

چگونه بهترین سفید کننده دندان را انتخاب کنیم؟

بهتر است برای استفاده از موادهای سفید کننده از دندانپزشک معتبر خود مشورت بگیرید و با کمک تجویزهای او بهترین راهکار را انجام دهید. در این شرایط احتمال آسیب دیدگی لثه و دندان ها کاهش پیدا می کند و با برنامه دقیق تری به هدف خود می رسید. همچنین در صورت لزوم ابتدا از مواد ترمیمی برای درمان مشکلات و آسیب دیدگی های دندان استفاده کنید.

یکی از متریال های پرکاربرد در سفیدکننده های دندان هیدروژن پراکسید یا همان آب اکسیژنه است که استفاده از آن بدون مشورت دندانپزشک می تواند به دندان ها آسیب جدی وارد کند. زیرا این ماده توانایی از بین بردن لایه پروتئینی دندان را دارد و استفاده بیش از حد از آن ممکن است مینای دندان را ضعیف کند.

دیگر نکته ای که برای استفاده از سفیدکننده های دندان وجود دارد، رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان است. علاوه براین داشتن رژیم غذایی مناسب و مصرف کمتر نوشیدنی هایی همچون چای و قهوه می تواند به سفید ماندن دندان هایتان کمک شایانی کند.

انتخاب بهترین سفید کننده دندان

نکات مهم بعد از سفید کردن دندان ها

بهتر است بعد از اجرای بهترین سفید کننده دندان نکات گفته شده در موارد زیر را رعایت کنید:

  • روزانه دو بار مسواک بزنید و نخ دندان بکشید.
  • برای رفع باکتری ها مسواک زدن روزانه بسیار ضروری است.
  • از خوردن غذاها و نوشیدنی های تیرهرنگ پرهیز کنید.
  • بعد از نوشیدن قهوه یا چای حتما دهان خود را با آب بشویید.
  • برای کاهش سطح اسید دهان، غذاهای پرفیبر بخورید.
  • قبل از مسواک زدن از یک شستشوی سفید کننده استفاده کنید.
  • سیگار نکشید و از محصولات تنباکو استفاده نکنید.

نکات مهم سفید کردن دندان

خرید  مواد سفید کننده از فروشگاه اینترنتی دنتی دنتال

برای خرید بهترین سفید کننده دندان کافی است مجموعه ای معتبر و شناخته شده ای را انتخاب کنید و با کمک آن بهترین محصول ایده آل خود را خریداری کنید. میان فروشگاه های مختلف موجود در کل کشور، فروشگاه آنلاین دنتی دنتال یکی از بهترین و محبوب ترین فروشگاه ها در زمینه تجهیزات دندانپزشکی است که توانسته بهترین و با کیفیت ترین محصولات را ارائه دهد و با ایجاد بهترین شرایط خرید، رضایت مخاطبین را کسب کند. شما هم می توانید محصول سفید کننده خود را از این فروشگاه تهیه کنید و در صورت عدم رضایت، امکان بازگشت آن به مدت ۷ روز وجود دارد.

پس چه شرایطی از این بهتر …!