این روزها محصولات بسیاری در بازار وجود دارد که وعده سفید کردن دندان را می دهند. یکی از همین محصولات لاک سفید کننده دندان است که به میزان قابل توجهی موجب سفیدی و درخشندگی دندان ها می شود و کمک می کند جرم های انباشه روی دندان ها از بین برود. سفید کردن دندان ها یکی از محبوب ترین درمان های دندانپزشکی زیبایی است که بسیار سریع، غیرتهاجمی و مقرون به صرفه برای خلق لبخندی درخشان قابل دسترس است. ای روش ها هم برای مردان و هم برای زنان به طور یکسانی ارزشمند است که روش های خانگی آن به صورت کیت ها، قلم و … در داروخانه وجود دارد. مواد سفید کننده دندان تاثیر قابل توجهی در روشنایی و سفیدی لبخند شما  خواهد داشت. اگر دوست دارید در مورد لاک دندان و اثربخشی آن بر دندان ها بیشتر بدانید، پیشنهاد می کنیم در ادامه همراه ما باشید.

 

لاک سفید کننده دندان

لاک سفید کننده دندان چیست؟

این محصول مانند دیگر محصولات سفیدکننده خانگی حاوی موادی همچون پراکسید کاربامید، پراکسید هیدروژن یا سایر ترکیبات پر اکسید است. ژل طراحی شده داخل قلم یا لاک هنگام قرارگیری روی دندانها تجزیه می شود و به اکسیژن این اجازه را میدهد به مینای دندان ورود پیدا کند و برای روشن سازی دندان ها واکنش شود، اما تنها ویژگی که این محصول را نسبت به دیگر از راهکارهای خانگی متفاوت جلوه داده، راحتی استفاده از آنهاست. با تهیه لاک به راحتی می توانید آن را حمل و نقل کنید و استفاده از آن بسیار ساده و راحت است.

برای این که قلم سفید کننده همانند دیگر محصولات موجب درخشندگی دندان ها شود، تنها کافی است با آن ها در تماس باشد. در حالی که سایر محصولات خانگی با کمک وسایلی مانند نوار پلاستیکی و ابزار دندانپزشکی قابل استفاده است.

 

لاک سفید کننده دندان چیست

اثربخشی لاک دندان چقدر است؟

سفید کردن دندان با راهکارهای مختلفی می تواند موثر باشد. بی شک بعد از استفاده از لاک تفاوت قابل توجهی را در رنگ دندان ها مشاهده می کنید، اما میزان تاثیرگذاری آن به محصول بستگی دارد. معمولا روش های خانگی سفید کردن دندان  با روش های دندانپزشکی قابل مقایسه نیست و خیلی ها فکر می کنند می توانند با محصولات داروخانه ای نتیجه جذاب راهکارهایی همچون لمینت یا کامپوزیت دندان را مشاهده کنند.

لاک سفید کننده دندان با استفاده از یک لایه ژل سفید کننده روی دندان ها قرار می گیرد که این ژل بعد از مدتی جامد می شود و لایه ای روی دندان نقش می بندد. معمولا زمانی قلم ها موثر هستند که بلافاصله قبل از این که از روش های زیبایی دندانپزشکی استفاده کنید روی دندان ها قرار گیرند. همچنین اجرای ان بعد از غذا خوردن می تواند مفید باشد. زیرا بسیاری از غذاهای رنگی مانند قهوه، چای و … روی دندان ها لکه ایجاد می کند و هنگام استفاده از قلم نتیجه سریعی را می بینید.

 

تاثیر لاک دندان

کاربرد قلم موی سفید کننده

 خیلی ها در مورد کاربرد لاک و اثربخشی آن سوال می پرسند و نسبت به استفاده از آن تردید دارند. اغلب محصولات درخشان کننده به شکل لاک موثر هستند، اما تاثیرگذاری آن ها با یکدگیر متفاوت است و نمی توان با یک بار استفاده، دوام و ماندگار آن را مشاهده کنید.

لاک سفید کننده دندان اساسا با استفاده از یک لایه ژل سفید کننده روی دندان های شما عمل می کند. پس از استفاده، این ژل جامد می شود و روی هر دندانی قرار می گیرد. بنابراین این ماده لاک است که اثر روشن کننده دارد و می تواند باعص سفیدتر شدن دندان های شما شود، اما به مرور زمان دوباره دندان ها به حالت اولیه برمی گردد. بنابراین رعایت بهداشت دندان ها و استفاده مکرر از این محصول مرحله بعدی برای کسب رضایت کامل است.

 

کاربرد لاک سفید کننده دندان

مزایا و معایب این محصول پرمخاطب

مزایای لاک سفید کننده بسیار کاربرپسند بوده و نسبت به دیگر روش های خانگی مورد توجه افراد بیشتری قرار گرفته است. در ادامه با دیگر ویژگی ها و مزایای آن آشنا می شوید:

  • استفاده راحت و بدون دغدغه

لاک دندان نسبت به روش هایی همچون نوار دندانپزشکی بسیار متفاوت تر طراحی شده و نحوه استفاده از آن بسیار راحت است. معمولا بیشتر روش های تغییر دهنده رنگ دندان با شرایط طراحی شده اند و امکان نگهداری آن ها وجود ندارد. همچنین در صورت بروز اشتباه احتمال این که لثه را تحریک سازند، زیاد است و نیاز به تجهیزات دندانپزشکی دارند. در حالی که طراحی لاک موجب شده است بدون برخورد با لثه عملیات سفید کردن دندان انجام شود و این محصول همانند دیگر لوازم بهداشتی و آرایشی برای همیشه همراه خود داشته باشید.

  • امکان استفاده برای تمام دندان ها

اجرای برخی روش ها مانند پروتز دندان و روکش به دلیل گرانقیمت بودن برای تمام دندان ها ممکن نیست. در حالی که لاک یا همان قلم دندان انعطاف پذیری بالایی دارد و می توان از آن برای تمام دندان ها استفاده کرد و از سفیدی تک تک دندان ها لذت برد.

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه

لاک سفید کننده دندان نسبت به روش های گرانقیمت مانند بیلیچینگ ، هزینه کمتری دارد و موجب می شود در خانه با کمترین هزینه و حداقل ترین امکانات از این روش زیباسازی استفاده کنید. اگرچه روش های خانگی اثربخشی روش های دندانپزشکی را ندارند، اما می توان گزینه ایده آل و راحت تر را انتخاب کرد و با رعایت نکات بهداشتی باز هم به نتیجه قابل قبولی دسترسی پیدا نمود.

  • تمرکز به نواحی ضروری

با کمک قلم این محصول می توان روی نواحی مورد نیاز به پاکسازی عمیق، تمرکز بیشتری داشته باشید. زیرا قلم یا لاک سفید کننده به صورت نوک باریکی طراحی شده که دسترسی به شکاف میان دندان ها را ممکن می سازد و نسبت به دیگر روش ها به راحتی می توان از تحریک پذیری لثه پیشگیری نمود.

هر روش در کنار داشت مزایا، معایبی نیز به همراه دارد. حال خوب است با معایب لاک سفید کننده دندان نیز آشنا شوید:

  • آسیب دیدگی مینای دندان

دقت داشته باشید استفاده بیش از حد از لاک دندان می تواند آسیب زننده باشد. آسیب دیدگی مینای دندان یکی از معایب رایج این روش است که در صورت استفاده بیش از حد اتفاق می افتد. البته این مشکل میان سفید کننده های حاوی پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید بیشتر مشاهده می شود. پس هنگام استفاده از محصول شرایط را کامل بررسی و مطابق دستورات آن عمل کنید.

  • طراحی قلم موی نامناسب لاک

برخی محصولات سفید کننده دندان دارای طراحی نامناسب است و مخاطبین به خوبی نمی توانند از قلم آن روی دندان استفاده کنند. به همین دلیل ممکن است تمام قسمت های دندان به خوبی سفید نشود.

همچنین احساس بد فرد نسبت به ژل روی دندان ها یکی دیگر موضوعات رایج میان مخاطبین است که بعد از یک بار استفاده از خرید آن احساس پشیمانی می کنند.

  • آسیب دیدگی لثه

برای تهیه لاک سفید کننده دندان باید به مواد تشکیل دهنده آن توجه ویژه داشته باشید. زیرا برخی محصولات بدلیل داشتن مواد نامناسب موجب آسیب پذیری لثه می شوند و ممکن است سلامت دهان و دندان را به خطر اندازند.

 

مزایا و معایب لاک سفید کننده دندان

دیگر روش های سفید کردن دندانپزشکی  

برای سفید کردن می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. به خاطر عدم رعایت نکات بهداشتی، مسواک نزدن مرتب و خوردن برخی مواد غذایی رنگ دندان ها به زرد متمایل می شود که این موضوع روی زیبایی چهره و لبخند اثرگذار است. اما خوشبختانه راهکارهای مختلف سفید کننده و مواد ترمیمی در دسترس است که در دو دسته بندی کلی قرار می گیرند:

روش های خانگی:

این دسته از سفید کننده ها شامل روش های مختلفی مانند خمیردندان، تری ها، روغن های خانگی، نوارها و لاک ها می شود که قدرت بالایی در تمیز کردن لکه ها و تغییر رنگ دندان ها ندارند.

روش های دندانپزشکی:

از جمله رایج ترین روش های سفید کردن دندان می توان بلیچینگ، کامپوزیت، لمینت، پروتز دندان و روکش اشاره کرد که نسبت به لاک سفید کننده دندان اثربخشی فوق العاده ای دارند. همچنین فرد برای مدت طولانی تر از زیبایی و لبخندی جذاب بهره مند می شود.

روش های سفید کردن دندانپزشکی

خرید لاک سفید کننده از دنتی دنتال؛ لبخند زیبای خود را بسازید!

اگر دوست دارید تغییر نامحسوسی داشته باشید و رنگ دندان هایتان کمی سفیدتر شود، لاک یا قلم یکی از بهترین پیشنهادها  برای درخشندگی دندان هاست که می توانید بهترین نوع آن را از فروشگاه آنلاین دنتی دنتال خریداری کنید. فروشگاه دنتی دنتال یکی از بهترین و با سابقه ترین فروشگاه های موجود در سراسر کشور است که محصولات اصل را ارائه می دهد و کیفیت آن ها را تضمین می کند.

کافی است نگاهی به صفحه محصولات این فروشگاه بیندازید، خودتان از جذابیت و تنوع محصولات دندانپزشکی این مجموعه لذت خواهید برد.