پلاگر دندانپزشکی یکی از ابزارهایی است که برای پرکردن و نیز مسطح کردن مواد ترمیمی در داخل کانال ریشه بعد از آندو به کار می‌رود و نقش مهمی را در درمان‌های دندانپزشکی ایفا می‌کند. این وسیله با طراحی سر تیز و صاف آن، در مدل‌ها و سایزهای متنوعی تولید شده‌ است که برای متراکم کردن گوتاپرکا در فرآیند آندو کاربرد دارد و نیز ابزاری برای تراکم جانبی است.

پلاگر دندانپزشکی و کاربرد آن

ابزارهای دندانپزشکی بسیار متنوع هستند و کاربردهای فراوانی برای درمان بیماری‌های دهان و دندان دارند. پزشک بدون این تجهیزات نمی‌تواند به تشخیص و درمان بیماری بپردازد و روند درمان نیز دچار مشکل خواهد شد. وسایل دندانپزشکی سایز و اندازه‌های گوناگونی دارند که با توجه به شرایط دهان و دندان بیمار از آن استفاده می‌شود. این ابزارها باید از جنس محکم و مقاومی تولید شوند تا در برابر شکستن و خمیدگی مداوم باشد و در حین درمان مشکلی به وجود نیاورند.

plugge جز فایل های دستی هستند که صاف و نوکدار می باشند و درست به مانند دیگر فایل ها دارای سایزبندی متفاوتی هستند. این وسیله برای متراکم کردن گوتا پرکا کاربرد دارد و به دندانپزشک کمک می‌کند تا زمان پرکردن دندان آندو شده با مواد ترمیمی دقت بیشتری داشته باشد و سطح آن را صاف و متناسب با اطراف دندان کند. وقتی دندانی از بین می‌رود، فضای خالی ایجاد شده سبب فرورفتگی و تغییر دندان‌ها می‌شود. برای اینکه این قسمت پر شود دندانپزشک از پلاگرها استفاده می‌کند و طی مراحلی با کمک این ابزار تمامی فضای دندان را با مواد ترمیمی پر می‌کند. این وسیله در اندازه‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام با توجه به سایز ریشه دندان استفاده می‌شود. همچنین این ابزار برای پرکردن تراکم جانبی نیز کاربرد دارد. در ادامه درباره مشخصات و کاربرد پلاگر دندانپزشکی مطالب بیشتری را بیان می‌کنیم.

پلاگر دندانپزشکی

مشخصات پلاگر دندانپزشکی

هر یک از وسایلی که در دندانپزشکی استفاده می‌شوند، ویژگی‌هایی دارند که شناخت آن بسیار مهم است و در روند درمان بیماری تاثیر بسزایی خواهد داشت. این ویژگی‌ها سبب می‌شود که پزشک با توجه به کاربرد آنها اقدام به درمان کند. اگر این نوع لوازم از جنس مقاوم و برندهای باکیفیت انتخاب شوند، در نتیجه کار پزشک موثر خواهند بود. پلاگرها نیز از وسایل بسیار مهم در این حیطه هستند که می‌توان از ویژگی‌های آن به موارد زیر اشاره کرد:

  • این ابزار دندانپزشکی از جنس استیل یا نیکل تیتانیوم ساخته شده است تا از مقاومت بالایی برخوردار باشد و دچار زنگ‌زدگی نشود.
  • پلاگر در سایزهای مختلفی از ۱۵ تا ۴۰ و با طول ۲۴ یا ۲۵ میلی‌متر طراحی و تولید شده‌اند که دندانپزشک با توجه به نوع دندان می‌تواند از اندازه‌های متفاوت آن استفاده کند.
  • این وسیله قابل استریل می‌باشد و بعد از هر بار استفاده می‌توان آن را ضدعفونی کرد. دوام و جنس محکم آن از دیگر ویژگی‌هایی است که سبب طول‌ عمر این ابزار کارآمد در دندانپزشکی می‌شود.
  • استهلاک پایین این وسیله از دیگر مشخصات آن می‌باشد.
  • انعطاف‌پذیری پلاگرها از نکات بسیار مهمی است که سبب سهولت کار پزشک می‌شود.
  • برندهای مختلفی نسبت به تولید آن اقدام کرده‌اند که با قیمت مناسب و جنس باکیفیت آن را ارائه می‌دهند. ست پلاگر دنتال دیوایس یکی از انواع برندهای موفق در این زمینه می‌باشد که جنسی باکیفیت را تولید کرده است. دندانپزشکان می‌توانند از این نوع پلاگر در درمان بیماران خود کمک بگیرند.

نقش پلاگر در انجام گوتاپرکا

یکی از کاربردهای پلاگر دندانپزشکی که قبلا هم به آن اشاره کردیم، فشرده‌سازی و متراکم‌کردن گوتاپرکا است. این ماده خود نوعی جلبک دریایی است که در آندو یا عصب‌کشی از آن استفاده می‌شود. زمانی که دندان نیاز به عصب‌کشی داشته باشد، دندانپزشک با ابزار و وسایل مورد نیاز، کانال ریشه دندان را کاملا پاک‌سازی کرده و بعد از خارج کردن پالپ یا عصب، باید دوباره کالنال ریشه را پر کند. برای پرکردن کانال ریشه از گوتاپرکا استفاده می‌کند و آن را با ماده‌ای به نام سیلر ترکیب کرده و داخل کانال ریشه قرار می‌دهد. در این زمان برای متراکم‌کردن این مواد از پلاگر آندو استفاده می‌شود که با توجه به اندازه کانال ریشه دندان و طول آن از سایزها و مدل‌های این وسیله بسیار مهم در دندانپزشکی کمک گرفته می‌شود.

dental plager

نقش پلاگر در تراکم جانبی

پلاگر برای پرکردن تراکم جانبی نیز نقش مهمی دارد. به این منظور که برای اصلاح فضای بین دندان‌ها یا جلوگیری از فرورفتگی دندان استفاده می‌شود. بنابراین پرکردن تراکم جانبی به منظور ایجاد یک سطح صاف در اطراف دندان‌ها می‌باشد. زمانی که دندانی از بین ‌می‌رود فضای خالی آن سبب جابه‌جایی دندان‌های کناری خواهد شد و نتیجه آن تغییر شکل و فرورفتگی دندان‌ها است. در این زمان برای جلوگیری از این اتفاق، از پلاگرها برای پرکردن فضای خالی و ایجاد تراکم جانبی بین دندان‌ها استفاده می‌شود که این کار از جابه‌جایی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. در ادامه برای آشنایی بیشتر نقش پلاگر در تراکم جانبی، مراحل آن را توضیح می‌دهیم.

  • انتخاب یک Master cone با توجه به آخرین فایل استفاده شده و به کارگیری آن در یک شرایط مرطوب
  • خشک‌کردن کانال توسط Paper Point و پوشش دیواره کانال توسط سیلر اندو.
  • قرار دادن مخروط اصلی در کانال تا اینکه به WL یا نیم میلی‌متر به WLبرسد.
  • متراکم‌کردن لترال با استفاده از بزرگ‌ترین پلاگر
  • وارد کردن مخروط جانبی با توجه به پلاگر تا زمانی که سطح دوم متراکم شود و لترال نیز تراکم داشته باشد.
  • تکرار عملیات ورود و متراکم کردن تا زمان پرکردن مواد آندو
  • حذف گوتاپرکای اضافی در پالپ با استفاده از بخش گرم پلاگر به منظور تراکم عمودی
  • حفظ فشار اعمال شده بر گوتاپرکا باقی مانده با استفاده از بخش سرد و صاف پلاگر

تمامی مراحل فوق تا زمانی انجام می‌شود که فضای آندو کاملا پر و متراکم شود و با تشخیص دندانپزشک و بعد از اطمینان از عدم مشکل، کار به اتمام می‌رسد. اسپریدر های دندانپزشکی هم در این روش کاربرد دارند و برای آشنایی با اسپریدر دندانپزشکی به این مطلب مراجعه کنید.

قیمت انواع پلاگر در دندانپزشکی

عوامل زیادی روی قیمت وسایل دندانپزشکی از جمله پلاگرها تاثیرگذار هستند. قیمت پلاگر دندانپزشکی نیز به موارد متعددی بستگی دارد. برندی که این تجهیزات را تولید کرده، از مهم‌ترین مواردی است که بر روی قیمت تاثیر می‌گذارد. زیرا برندها محصولات خود را از جنس باکیفیت تولید می‌کنند، بنابراین در درمان بیماری نقش مهمی را ایفا کرده و قیمت بالاتری نسبت به دیگر انواع خود خواهند داشت. عوامل دیگری مانند سایز، اندازه نیز می‌تواند در قیمت پلاگرها تفاوت ایجاد کند.

برای خرید این وسیله کاربردی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید تا جنس باکیفیتی را تهیه کرده و در کار درمان و نتیجه آن موفق شوید. ست هند پلاگر مایی فر دنتال دیوایس از جمله انواع این ابزار است که قیمت مناسبی دارد و از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد. این تجهیزات در دندانپزشکی را می‌توانید از فروشگاه دنتی دنتال به صورت آنلاین با قیمت مناسب خریداری کرده و در سریع‎‌ترین زمان در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

 

مزایای استفاده از پلاگر دندانپزشکی

پلاگرها نیز مانند دیگر تجهیزات دندانپزشکی مزایای بسیاری دارند و استفاده از آن به دندانپزشک کمک بسیاری در روند درمان خواهد کرد.

  • دندانپزشک با استفاده از پلاگرهای دندانپزشکی می‌تواند فرآیند پرکردن دندان را با جزئیات بهتری انجام دهد. در نتیجه تمام قسمت‌های آسیب‌دیده عصب دندان کاملا با استفاده از ماده گوتا پرکا به کمک پلاگرها پر خواهد شد و در نتیجه هیچ مشکلی در رابطه با پوسیدگی به وجود نخواهد آمد.
  • این وسیله فضای خالی دندان را پر کرده و به صورت صاف و یکنواخت مواد ترمیمی را در روی دندان پخش می‌کند.
  • پلاگرها قابل شستشو هستند و عمر و دوام بالایی دارند.

dentalplager

 

خرید آنلاین انواع پلاگرهای دندانپزشکی از دنتی دنتال

در این مقاله به معرفی پلاگر دندانپزشکی پرداختیم و کاربرد و ویژگی‌های آن را بیان کردیم. در ادامه پیشنهاد می‌دهیم برای خرید ابزار دندانپزشکی و نیز انواع این پلاگر‌ها از برندهای باکیفیت در سایز و اندازه‌های مختلف به دنتی دنتال مراجعه نمایید و لوازم مورد نیاز خود را با قیمت‌ مناسب و کیفیت عالی انتخاب نمایید. ست پلاگر دنتال دیوایس و پلاگر رنگی دنتال دیوایس یکی از برندهای معتبری است که توسط دنتی دنتال به فروش می‌رسد. این مجموعه محصولات خود را با کیفیت عالی و قیمت مناسب ارائه می‌دهد.

فروشگاه آنلاین دنتی دنتال از قدیمی‌ترین مراکز اینترنتی می‌باشد که با ارائه محصولات اورجینال و باکیفیت موفق شده نظر پزشکان و مجموعه‌های دندانپزشکی را به خود جلب کند. این فروشگاه محصولات خود را با ضمانت اصل ارائه می‌دهد. دنتی دنتال با پایبندی به سه اصل پرداخت هزینه در محل، ضمانت ۷ روزه بازگشت کالا و تضمین اصل بودن محصولات خود موفق شده تا به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تبدیل شود.

با خرید لوازم مورد نیاز دندانپزشکی از دنتی دنتال اطمینان، آسودگی و آرامش در خرید را تجربه می‌کنید.

محصولات


ست پلاگر دنتال

ست پلاگر دنتال دیوایس

۴۰۰,۰۰۰ تومان


ست هند پلاگر دنتال دیوایس

ست هند پلاگر دنتال دیوایس

۹۹۰,۰۰۰ تومان


پلاگر رنگی دنتال دیوایس

پلاگر رنگی دنتال دیوایس

۷۲۰,۰۰۰ تومان