انواع مارک کامپوزیت دندان را می‌توانید با تحقیق از بین مارک‌ها و برندهای معتبر انتخاب نمایید. امروزه شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید کامپوزیت با کیفیت با هم رقابت دارند. مارک بیسکو، سارمکو، آی پی اس، ایوکلار، اس دی آی، میکرو و بسیاری از برندهای دیگر از انواع مارک‌های کامپوزیت می‌باشند.

معرفی انواع  برندهای کامپوزیت دندان

دندان عضوی از بدن است که نگهداری و مراقبت از آن بسیار مهم است و اولین چیزی که در زیبایی  چهره تاثیر دارد دندان‌ها می‌باشند. دندان‌های زیبا و منظم سبب می‌شوند چهره جوان‌تری داشته باشید و برعکس دندان‌های نامرتب تاثیر عکس بر روی چهره می‌گذارند. بنابراین باید به آن رسیدگی شود تا از بین نروند. یکی از روش‌هایی که می‌توانید به وسیله آن دندان‌های خود را زیباتر کنید، کامپوزیت است. در توضیح اینکه کامپوزیت چیست و چه کاربردی دارد باید بگوییم که یک روش ترمیمی برای دندان‌های آسیب‌دیده است و نیز برای زیبایی و سفید شدن دندان نیز کاربرد دارد.

کامپوزیت‌ها برای درمان شکستگی، اصلاح ارتفاع دندان، فاصله بین دندان‌ها و رنگ دندان‌ استفاده می‌شود. کامپوزیت در واقع همان خمیری است که برای پرکردن دندان‌ها از آن استفاده می‌کنند که می‌تواند با توجه به سلیقه همرنگ دندان‌ها یا سفیدتر باشد. یک لایه نازک از خمیر را روی سطح دندان‌ها قرار می‌دهند و سپس به آن فرم می‌دهند. در پایان با استفاده از اشعه نوری آبی کار تثبیت می‌شود و سبب سفت شدن و سخت شدن خمیر می‌‌شوند. با استفاده از یک برند خوب کامپوزیت و نیز انجام آن توسط یک پزشک ماهر می‌توانید دندان‌های منظم و زیبایی داشته باشید.

کامپوزیت‌ مارک و برندهای مختلفی دارند که در ادامه انواع مارک کامپوزیت را معرفی می‌کنیم.

انواع مارک کامپوزیت دندان

انواع مارک کامپوزیت  دندان کدامند؟

یکی از نگرانی‌های افرادی که قصد انجام کامپوزیت دارند، نوع و برند آن است. برندها و مارک‌های مختلفی در بازار موجود است  که هر کدام در این زمینه با هم رقابت میکنند. این برندها از مواد عالی و باکیفیتی تولید شده‌اند که با سبب زیبایی طبیعی دندان می‌شود و حساسیت برای فرد ایجاد نمی‌کنند.

در ادامه به معرفی انواع برند کامپوزیت می پردازیم.

  • Bisco

یکی از شرکت هایی که در زمینه تولید کامپوزیت دندان فعالیت دارد شرکتBisco  است که از شرکت های معتبر آمریکایی می‌باشد. دلیل معروف بودن این شرکت این است که در تولید کامپوزیت‌های خود از ماده‌ای به نام سیلیکات کلسیم استفاده میکنند تا سلامتی لثه و دندان‌ها در زیر کامپوزیت حفظ شود. همچنین با استفاده از موادی که جنس آن بر پایه شیشه یا همان هیدروکسید کلسیم است فرم‌دهی آن نیز راحت‌تر می‌شود.

  • Coltene

شرکتColtene  یکی دیگر از شرکت‌هایی که در زمینه تولید ونیر‌های کامپوزیتی بسیار موفق بوده و توانسته است کامپوزیت‌های با کیفیتی را با قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه کند. از ویژگی‌های این کامپوزیت مواد نانو هیبریدی می‌باشد که استفاده از آن به شبیه تر شدن این مواد به مینای دندان کمک می‌کند.

  • DMG America

یکی از برند‌های معروفی که در زمینه تولید کامپوزیت، فعالیت دارد برند DMG است. کامپوزیت‌هایی که در این شرکت تولید میشوند مقاومت بالایی در برابر ضربه و ساییدگی دارند و ماندگاری آن بسیار بالا است.

  • DMP Dental

DMP Dental از شرکت‌هایی است که در تولید کامپوزیت شهرت زیادی دارد. کامپوزیت‌های این شرکت نیز مانند کامپوزیت‌های DMG America در برابر ساییدگی و ضربه مقاومت بالایی دارد. همچنین کیفیت و مرغوبیت آن به گونه‌ای است که سبب تغییر رنگ نمی‌شود و قابلیت فرم‌دهی بسیار آسانی دارد. این ویژگی‌ها سبب محبوبیت کامپوزیت‌های این برند شده است.

  • Kerr

یکی دیگر از انواع مارک کامپوزیت برند محبوب و باکیفیت Kerr می‌باشد. این شرکت فعالیت خود را با تولید کامپوزیت‌های پرکننده برای پوسیدگی‌های دندان آغاز کرد و به دلیل کیفیت عالی، دوام بالا و مرغوبیت آن مورد استقبال دندانپزشکان قرار گرفت. بعد از آن این شرکت اقدام به تولید رزین‌های کامپوزیتی با ویژگی‌هایی از قبیل انطباق رنگ با دندان طبیعی، سفت شدن سریع، مقاومت و استحکام بالا در برابر آسیب دیدگی و ساییدگی، سازگاری بالای این مواد با لثه و دندان برای ترمیم ایراد‌های ظاهری دهان کرده است. این ویژگی‌ها و خصوصیات این مارک محبوبیت این برند شده است.

  • SDI

یکی دیگر از شرکت‌های آمریکایی که در زمینه تولید کامپوزیت فعالیت دارد SDI می‌باشد. از ویژگی‌های کامپوزیت‌هایی که تولید می‌کند می‌توان به شفافیت زیاد و مشابه با دندان های طبیعی، مقاومت و استحکام بالای کامپوزیت، قابلیت فرم دهی و انطباق رنگ با دندان‌های اصلی اشاره کرد. در صورت نگهداری و مراقبت صحیح، عمر کامپوزیت تولید شده این شرکت زیاد است و می‌توانید به مدت چندین سال بدون نیاز به ترمیم از آن استفاده کنید.

  • IPS

IPS یک شرکت آمریکایی در زمینه تولید کامپوزیت می‌باشد که کامپوزیت‌هایی با خواص فیزیکی فوق‌العاده ای تولید می‌کند که در آن ذرات سرامیکی به کار گرفته شده است. استفاده از این کامپوزیت‌ها باعث ایجاد ظاهری شبیه به لمینت‌های سرامیکی می‌شود. همچنین استحکام و مقاومت بالای آن سبب شده که در بین برند‌های خود جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. IPS را می‌توان به عنوان یکی از بهترین برند کامپوزیت معرفی کرد.

  • Ivoclar Vivaden

این شرکت نیز در زمینه تولید کامپوزیت‌های نانو هیبریدی بسیار موفق عمل کرده است. از ویژگی‌های این برند می‌توان به قابلیت فرم دهی آسان و سریع، سفت شدن سریع آن روی دندان‌ها و مقاومت بالای آن در برابر ضربه و آسیب دیدگی اشاره کرد.

  • Cosmedent

شرکت آمریکایی Cosmedent  یکی از با کیفیت‌ترین انواع مارک کامپوزیت دندان را تولید می‌کند. از  ویژگی‌های این برند عبارت است از فرم دهی بالای آن در افزایش میزان زیبایی دندان‌ها، قابلیت پالیش‌پذیری، دوام و مقاومت بالا. اگر نگهداری و مراقبت از این کامپوزیت به درستی انجام شود می‌توان به مدت ۵ سال بدون نیاز به ترمیم از آن استفاده کرد. همچنین این شرکت اقدام به تولید دو نوع کامپوزیت به نام‌های نانوفیل و میکروفیل با قیمت مناسب کرده است.

  • Saremco

این برند توسط یک شرکت سوئیسی معتبر تولید شده است که به دلیل جنس خاص آن سازگاری بسیار بالایی با بافت دهان دارد و امکان آلرژی را در دندان و لثه به حداقل می‌رساند. کامپوزیت‌های این برند به دلیل سفت شدن سریع، استحکام و دوام بالا و نیز قوی بودن چسب کامپوزیت مورد استقبال قرار گرفته است.

برندهای کامپوزیت

مهم ترین ویژگی های کامپوزیت دندان برند

بعد از اینکه با انواع برندهای کامپوزیت دندان آشنا شدید، باید بگوییم که ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد این کامپوزیت‌ها آنها را تبدیل به بهترین برند در این زمینه کرده است. از مهم‌ترنی ویژگی‌های آنها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • داشتن ظاهری زیبا و طبیعی بعد از انجام کامپوزیت
  • سفت شدن سریع کامپوزیت بعد از تاباندن نور لیزر
  • فرم‌دهی آسان در هنگام انجام کامپوزیت
  • سازگاری جنس مواد کامپوزیت با دندان، لثه و بافت دهان
  • مقاومت و دوام بالا در برابر ساییده شدن
  • قابلیت ترمیم در مواقع ضروری
  • عدم ایجاد آلرژی و حساسیت در لثه، دهان و دندان

مزیت استفاده از کامپوزیت برند چیست؟

استفاده از کامپوزیت با کیفیت در نتیجه درمان تاثیر مثبتی خواهد داشت. اگر در این زمینه از برند‌های مرغوب و نیز پزشک متخصص در این حرفه استفاده شود، نتیجه رضایت‌بخش خواهد بود. همچنین باید مراقبت‌های بعد  کامپوزیت را به درستی و به صورت صحیح انجام دهید تا کامپوزیت دندانی شما دوام بیشتری داشته باشد. بهترین مارک‌های کامپوزیت را می‌توانید از بین برندهای آمریکایی و ژاپنی انتخاب نمایید. استفاده از کامپوزیت مزیت‎‌هایی دارد که مهم‌ترین آن عبارتند از:

  • زیبایی دندان

استفاده از یک برند خوب کامپوزیت می‌تواند دندان‌های زیباتری را به شما هدیه دهد. این نکته را باید یادآوری کنیم که در کنار یک برند با کیفیت مهارت دندانپزشک نیز بسیار مهم است و هر دوی آنها مکمل یکدیگر هستند. رنگ آن را نیز می‌توانید با توجه به رنگ پوست خود و یا رنگ دندان‌های طبیعی خود انتخاب نمایید. بعضی افراد دوست دارند که دندان‌هایی به رنگ طبیعی داشته باشند و برخی دیگر دندان‌های سفیدتری را ترجیح می‌دهند. بهتر است در انتخاب رنگ کامپوزیت با پزشک خود مشورت کنید.

  • ماندگاری و عمر بالا

اگر چه قیمت کامپوزیت برند نسبت به دیگر انواع آن گران‌تر است ولی مزیت و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد و سبب می‌شود کامپوزیت نیاز به ترمیم در فاصله زمانی کوتاه نداشته باشد. استفاده از مواد باکیفیت از بین برند‌های کامپوزیت در دوام و ماندگار آن تاثیر بسزایی دارد و باعث می‌شود کامپوزیت‌ها طول عمر بیشتری داشته باشند.

  • صرفه جویی در هزینه‌ها

وقتی از مواد باکیفیت و مرغوب برند‌های معروف استفاده کنید و نیز یک پزشک حرفه‌ای کامپوزیت را به درستی انجام دهد، فرد نیاز به ترمیم یا تعویض زود هنگام نخواهد داشت. در نتیجه کامپوزیت‌ها در برابر ضربه احتمالی یا مواد آسیب‌پذیر مقاومت بیشتری خواهند داشت و از هزینه‌های اضافی پیشگیری می‌شود. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هرگونه مواد ترمیمی و پروتز و نیز انواع کامپوزیت‌‌ها را که برای استفاده در دهان و دندان به کار می‌برید از فروشگاه‌های معتبر و نیز با مشورت پزشک خریداری نمایید.

مزایای استفاده از برندهای کامپوزیت

 

خرید آنلاین انواع کامپوزیت مارک و تجهیزات دندانپزشکی از دنتی دنتال

در این مقاله به بررسی انواع مارک کامپوزیت پرداختیم و برندهای معروف و محبوب آن را معرفی کردیم. در ادامه به شما پیشنهاد می‌دهیم برای خرید کامپوزیت‌های برند و با کیفیت به سایت دنتی دنتال مراجعه نمایید و کامپوزیت مورد نظر خود را خریداری نمایید. همچنین می‌توانید از تجهیزات و ابزار دندانپزشکی این مجموعه دیدن فرمایید.

فروشگاه آنلاین دنتی دنتال از قدیمی‌ترین مراکز اینترنتی می‌باشد که با ارائه محصولات اورجینال و باکیفیت موفق شده نظر پزشکان و مجموعه‌های دندانپزشکی را به خود جلب کند. این فروشگاه محصولات خود را با ضمانت اصل ارائه می‌دهد. دنتی دنتال با پایبندی به سه اصل پرداخت هزینه در محل، ضمانت ۷ روزه بازگشت کالا و تضمین اصل بودن محصولات خود موفق شده تا به یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران تبدیل شود.

با خرید از دنتی دنتال اطمینان، آسودگی و آرامش در خرید را تجربه می‌کنید.