یکی از سوالات رایجی که برای بیماران درباره کامپوزیت دندان به‌وجود می‌‌آید، این است که بهترین برند کامپوزیت چیست؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید با بهترین برندهای این محصول و مزایا و معایب آن‌ها آشنا شده که ما در این مقاله به معرفی بهترین مارک‌های برتر تولید کننده این ماده خواهیم پرداخت؛ باما همراه باشید.

 

بهترین برند کامپوزیت

 

انواع برندهای کامپوزیت دندان

اگر به دنبال لبخند زیبا و چهره آراسته هستید می‌توانید از این ماده استفاده کنید اما در ابتدا باید بدانید کامپوزیت چیست؟ که با کلیک کردن روی آن می‌توانید اطلاعات زیادی در این باره کسب کنید. برندهای زیادی برای این ماده در بازار موجود است اما ما به بهترین آن‌ها خواهیم پرداخت:

  •  Bisco

این شرکت آمریکایی تولید کننده کامپوزیت را می‌توان یکی از بهترین برند کامپوزیت دندان در سراسر دنیا دانست. این محصولات از سیلیکات کلسیم ساخته می‌شوند و باعث شده تا لثه و دندان‌ها زیر لایه این روکش به هیچ وجه آسیبی ندیده و  انعطاف پذیری، استحکام و ماندگاری بسیار بالای خود را حفظ کنند. تمام این ویژگی‌ها در کنار هم باعث شده که ونیرهای شرکت بیسکو از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

  •  Coltene

این شرکت به دلیل سابقه طولانی خود در ساخت انواع کامپوزیت موفق به تولید کامپوزیت هایی شده که جنس آنها مشابه مینای دندان هستند. ونیرهای شرکت Coltone از جنس نانو هیبرید هستند که بهترین نوع این ماده به حساب می‌آید، می‌باشند. شباهت coltone به مینای دندان باعث شده که ظاهر روکش ها طبیعی جلوه کرده و هیچ کس متوجه تفاوت آن‌ها با دندان های طبیعی نشود. علاوه بر این، این برند کامپوزیت‌های بسیار مرغوب و خوبی را روزانه تولید و روانه بازار کرده است که قیمت آن ها نصف قیمت لمینت سرامیکی می باشد.

  •  DMG America

یکی از مزایای این مواد که توسط شرکت DMG America ساخته می شود این است که آن‌ها مقاومت بالایی در برابر ساییدگی و ضربه دارند. مزیت دیگر برند DMG America که می توان به آن اشاره کرد، خاصیت انقباض پلیمریزاسیون آن نیز است.

  • DMP dental

DMP dental از بهترین برند کامپوزیت و معتبر و پرطرفدار است که جایگاه چهارم را به خود تعلق داده است. کامپوزیت های نانو هیبریدی این شرکت دارای ویژگی‌های بسیاری بوده مانند: مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ، مقاومت در برابر ضربه و ساییدگی، فرم دهی آسان و غیر و عدم حساسیت هستند. همچنین پالت رنگ این برند بسیار متنوع بوده و دندانپزشک می‌تواند بهترین و نزدیک ترین رنگ به دندان های طبیعی شما را انتخاب کند.

  • Ivoclar vivaden

این برند، روکش هایی از جنس نانو هیبرید تولید می کند که برای ترمیم دندان های پشتی و جلویی گزینه بسیار مناسبی است. یکی از ویژگی های مثبتی که این کامپوزیت‌ها دارند در این است که به سرعت روی دندان خشک شده و به راحتی می توان به آن ها فرم دلخواه را داد، البته این پایان کار نیست و این ونیرها در برابر ضربه هم بسیار مقاوم هستند.

  •  Kerr

شرکت KERR در ابتدا کار خود را با ساخت کامپوزیت های پر کننده دندان شروع کرد، اما به دلیل موفقیتی که در این زمینه کسب کرد، تصمیم گرفت به‌صورت گستره کار خود را افزایش دهد. برند KERR روکش هایی تولید می‌کند که استحکام بالایی در برابر ضربه و ساییدگی دارد و عمر کامپوزیت تولید شده در این شرکت بالا است. رنگ این برند به راحتی تغییر نکرده و دست دندانپزشک برای انتخاب مناسب ترین رنگ، باز بوده زیرا که این روکش از تنوع رنگ بسیار بالایی برخوردار است. از دیگر مزایای KERR می‌توان به سازگاری با محیط دهان و طول عمر بالای آن اشاره کرد. با وجود این ویژگی های خوب، طبیعی است که شرکت KERR جزء لیست بهترین برند کامپوزیت قرار گرفته باشد.

  • Tokuyama Dental America

از دیگر برندهای این ماده می‌توان به برند Tokuyama Dental America که یک برند ژاپنی است نیز اشاره کرد. ونیرهای ساخت این شرکت به دلایلی مانند: استحکام، تنوع رنگ و انعطاف پذیری بالای آن، شکل گیری سریع و راحت روی دندان، نحوه پولیش آسان، شفافیت زیاد و طول عمر بالا در جهان، کامپوزیت همه کاره نام گرفته است. همچنین یکی دیگر از دلایل محبوبیت برند Tokuyama Dental America قیمت بسیار مناسب و خوب آن نسبت به دیگر مارک های موجود است. البته با وجود تمام خوبی‌های این مواد عوارض کامپوزیت ممکن است به‌وجود آید که باید با مراقبت‌های فراوان از آن جلوگیری کرد.

  • SDI

برند بعدی که در لیست بهترین برند کامپوزیت معرفی می‌کنیم، یک برند آمریکایی به نام SDI است که از ویژگی هایی مانند استحکام بالا، شکل پذیری آسان، تناسب رنگ آن‌ها با سایر دندان ها و شفافیت بالا می‌توان اشاره کرد. این مواد ترمیمی و پروتز برند SDI بسیار شفاف هستند و شباهت زیادی به دندان های طبیعی شما دارند.

  •  IPS

یکی از بهترین انواع این ماده، برند IPS است که جنس آن نسبت به سایر کامپوزیت‌ها بسیار بهتر، زیباتر و شفاف تر است. این ماده موفق شده تا رضایت استفاده کنندگان را هم از نظر جنس و هم برای زیبایی جلب کند. این روکش از ذرات سرامیکی ساخته شده است و مقاومت زیادی در برابر ضربه‌های خارجی، ساییدگی و فرسایش دارد. از طرفی ظاهر آن بسیار مشابه لمینت سرامیکی بوده و شفافیت که دارد باعث شده که کسی متوجه تفاوت آن با دندان‌های طبیعی نشود.

  • سارمکو

 برند سارمکو سوئیسی می‌باشد. سوئیس یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه ساخت لوازم دندانپزشکی و کاشت دندان از جمله: ایمپلنت، لمینت و کامپوزیت است. کامپوزیت دندان برند سارمکو اکثرا میکرو هیبریدی بوده و با داشتن مزیت‌هایی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه‌ای که وارد می‌شود، سازگاری با لثه و دهان و عدم حساسیت، ماندگاری و شفافیت بالا و چسبیدن سریع به مینای دندان در لیست بهترین برند کامپوزیت دنیا قرار بگیرد.

 

بهترین برند کامپوزیت دندان چه ویژگی‌هایی دارد؟

 

بهترین برند کامپوزیت دندان چه ویژگی‌هایی دارد؟

قبل از مطالعه ویژگی‌های بهترین برند کامپوزیت بهتر است  بدانید که یک دندانپزشک متخصص با در نظر گرفتن شرایط دهان و دندان بیمار، برند و نوع کامپوزیت مناسب را به او پیشنهاد می‌کند. با مطالعه مواردی که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم با ویژگی‌های برند آشنا خواهید شد:

  • داشتن ظاهری زیبا و طبیعی

  کیفیت بالای این مواد بر طبیعی و زیباتر شدن نتیجه درمان تاثیر مستقیمی دارد و شباهت زیادی به مینای دندان خواهند داشت.

  • سفت شدن سریع پس از تاباندن نور لیزر

سفت شدن سریع پس از تاباندن نور لیزر، یکی از ویژگی‌های خوب کامپوزیت‌های مرغوب و کیفیت بالا است که باعث می‌شود فرد بتواند بلافاصله پس از پایان نصب آن‌ها غذا خورده و در گاز گرفتن و جویدن مشکلی نداشته باشد.

  • قابلیت فرم دهی آسان

از مواردی که در زیبایی نتیجه درمان می‌تواند تأثیرگذار باشد، قابلیت فرم‌دهی این مواد می‌باشد. فرم و شکل پذیری راحت و آسان آن موجب می‌شود که دندانپزشک متخصص بتواند به راحتی آن را متناسب با حالت دندان‌های بیمار فرم داده و نتیجه طبیعی‌تر و زیباتری حاصل شود.

  • سازگاری مواد  با دندان و بافت‌های نرم دهان

استفاده از مواد نامرغوب و با کیفیت بسیار پایین می‌تواند باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در فرد انجام دهنده این عمل شود پس بهتر است از بهترین برند کامپوزیت استفاده شود. به همین دلیل بسیار مهم است که دندانپزشک متخصص از برندهای معتبر و کامپوزیت‌های مرغوب و خوب استفاده کند تا پس از تماس مواد با دندان و بافت‌های نرم دهان، بیمار واکنش‌های آلرژیک نشان نداده و احساس وجود شیء خارجی پیدا نکند.

  • مقاومت در برابر ساییده شدن

از ویژگی‌های کامپوزیت خوب داشتن مقاومت بالا در برابر سایش بر اثر مواردی مانند برخورد دندان‌ها با یکدیگر است. البته مراقبت های بعد کامپوزیت نیز بسیار مهم هستند که باید هر فرد آن‌را رعایت کند.

  • قابلیت ترمیم

این مواد دارای قابلیت ترمیم هستند. استفاده از مواد باکیفیت بالا که دارای قابلیت پلیش، فرم دهی و تنوع در سایه رنگ هستند، در صورت آسیب‌دیدن کامپوزیت، امکان ترمیم راحت‌تر و آسان‌تری را برای فرد فراهم می‌کند.

  • داشتن استحکام بالا

بالا بودن میزان استحکام مواد کامپوزیتی به عواملی از قبیل نوع و جنس ذرات سازنده و تکنولوژی‌هایی که برای ساخت آن به کار می‌برند، بستگی خواهد داشت. هرچه در ساخت این مواد از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر و مواد مناسب‌تر و باکیفیت بهتری استفاده شود، در انتها کامپوزیت مرغوب‌تر و با کیفیت بالاتری تولید می‌شود.

 

خرید بهترین برند کامپوزیت از فروشگاه آنلاین دنتی دنتال

 

خرید بهترین برند کامپوزیت از فروشگاه آنلاین دنتی دنتال

مواد کامپوزیت یکی از مواد مهم در دندانپزشکی است که باید حتما باکیفیت باشد و باید از بهترین برند کامپوزیت استفاده شود و خرید این مواد قبل از شروع درمان توسط دندانپزشک متخصص حتمی و ضروری بوده و بدون آن درمان دندان‌های پوسیده امکان‌پذیر نیست و ممکن است مرغوب نبودن این ماده باعث عوارض بعد از انجام آن شود. دندانپزشک ماهر تمام تلاش خود را برای تهیه ابزار و مواد مرغوب و خوب به کار می‌گیرد تا بهترین خدمت را به بیماری که  به او مراجعه می‌کند ارائه دهد. برای رسیدن به چنین هدفی انتخاب فروشگاه معتبر، مطمئن و مناسب دارای اهمیت است؛ فروشگاهی که کیفیت مواد و ابزارهای دندانپزشکی را تضمین کند. میان فروشگاه‌های آنلاین مختلفی که در سراسر کشور است، فروشگاه تجهیزات دندانپزشکی دنتی دنتال یکی از با تجربه‌ترین و ماهرترین فروشگاه های آنلاین در این زمینه بوده که از برترین برندهای کامپوزیت استفاده می‌کند تا رضایت کامل مخاطبین را به‌دست آورد. برای خرید ابزار دندانپزشکی با قیمت مناسب می‌توانید به این فروشگاه آنلاین مراجعه کنید.