اگر در مورد اثربخشی پودر سفید کننده دندان شنیده اید و به این فکر می کنید که آیا چنین چیزی وجود دارد و می‌تواند دندان های شما را سفید و براق کند پس این مطلب حتماً همراه ما باشید ما در این مطلب تصمیم داریم در مورد پودر سفید کننده و مزایا و معایب آن صحبت کنیم و به ایمنی و میزان اثربخشی استفاده از این دسته مواد سفید کننده دندان بپردازیم.

لبخند شما یکی از اولین چیزهایی است که هنگام قرار ملاقات و صحبت کردن، افراد متوجه آن می شود. امروزه همه ما می دانیم داشتن دندان های صاف و سفید فقط برای افراد مشهور نیست، زیرا با وجود پیشرفت های دندانپزشکی زیبایی روش های مختلف برای سفید کردن دندان ها روی کار آمده که تقریباً هر فرد علاقه مند به لبخندی درخشان می تواند از آنها استفاده کند.

معرفی پودر سفید کننده دندان

پودر سفید کننده دندان چیست؟

بسیاری از افراد به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و مصرف زیاد نوشیدنی های همچون چای نوشابه قهوه و سیگار کشیدن با تغییر رنگ دندان هایشان مواجه هستند که این تغییر رنگ روی زیبایی چهره تاثیر منفی می گذارد به همین دلیل تصمیم میگیرن به سراغ روش‌های زیبایی دندانپزشکی برود اما آیا تمام افراد می توانند با پرداخت هزینه های زیاد این کار را انجام دهند مسلماً خیر امروزه روش های ساده تر و ایمن تری برای سفید کردن دندان ها در خانه وجود دارد که یکی از همین راهکارها پودر سفید کننده است با کمک محصولات خانگی سفید کننده دندان به راحتی میتوان دندان ها را دود چند درجه روشنتر کرد و جرم روی قرار گرفته آنها را کنار زد

 البته از آنجا که برندهای مختلف در زمینه تولید پودر فعالیت دارند نمی‌توان به طور کلی میزان اثر بخشی آن را تشخیص داد در واقع هر پودری با توجه به کیفیت و برند انتخابی اثربخشی متفاوتی دارد و به یک میزان می تواند روی سفید کردن دندان ها موثر واقع شود همچنین شرایط فرد بر مشاهده نتیجه ای آن تاثیر مستقیم می‌گذرد هرچقدر دندانهای فرد که در تر باشد مسلماً این روش تاثیر کمتری خواهد داشت.

 

پودر سفیدکننده دندان چیست

 

کاربرد پودر معجزه آسای دندان

کاربرد پودر سفید کننده دندان با توجه به مواد ساخت آن مشخص میشود معمولاً این محصول از متریال های موثر بر تغییر رنگ دندان طراحی می شود و با جذب مواد غذایی انباشته شده روی دندان و باکتری‌ها به تمیز کردن آن می پردازدهمچنین با ماله واکنشهای شیمیایی موثر لکه های سخت سرسخت روی سطح دندان را کاملا از بین میبرد و فرد متوجه درخشندگی دندان ها و لبخند زیبای خود خواهد شد

البته فراموش نکنید که سفید کردن دندان ها تنها در همین موضوع خاتمه می یابد در حالی که هنگام استفاده از روش های سفید کننده باید نکات مراقبتی و سلامت دهان را جدی بگیرید و به صورت منظم از مسواک و نخ دندان استفاده کنید.

 

کاربرد پودر سفید کننده دندان

 

نحوه استفاده از پودر سفیدکننده دندان

شما می توانید این پودر را از داروخانه ها خریداری کنید و نحوه استفاده از آن را مطابق دستورات نوشته شده پیش ببرید. معمولا این پودرها از سیلیس طراحی می شود که این ماده با خاصیت سایشی موحب حذف جرم دندان خواهد شد. با از بین رفتن لایه اولیه تغییر رنگ دندان و از بین رفتن زرد یا تیرگی آن شاهد لبخندی زیبا خواهید بود.

اما دقت داشته باشید ماده معرفی شده به دلیل خاصیت سایشی موجب ظریف شدن لایه محافظ دندان می شود و استفاده زیاد از حد به مرور زمان دندان ها را حساس می کند.

 

نحوه استفاده از پودر سفید کننده دندان

 

 مزایا و معایب استفاده از پودر درخشان کننده دندان 

حذف شگفت آور جرم دندان: مهم ترین مزیت پودر سفید کننده دندان حذف جرم های روی دندان است که این کار به سفید شدن دندان ها و زیبایی لبخند فرد تاثیر فوق العاده ای می گذارد و موجب می شود با اعتماد به نفس بالاتری با دیگر ارتباط برقرار کند. همچنین بر حفظ سلامتی دندان ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها موثر است. زیرا این محصول موجب حذف باکتری های داخل دندان نیز می شود و به رفع عفونت و کاهش بیماری های لثه می پردازد.

جذاب لبخندی گیرا و جذاب: همیشه دندان های سفید و بدون لکه به جذب افراد و برقراری ارتباط کمک می کند و موجب زیبایی چهره می شود. همچنین دیگر نیازی نیست بدلیل زردی دندان ها از لبخند زدن و صحبت کردن امتناع کنیم و با لبخندی گیرا و سرشار از اطمینان وارد معاشرت با دیگران می شویم.

استفاده راحت و ایمن: روش های خانگی سفید کردن دندان برخلاف روش های سفید کردن دندانپزشکی نیاز به مراجعه مداوم به دندانپزشکی ندارند و با دردسر کمتری قابل استفاده است. شما می توانید با کمک این محصول در خانه به رفع جرم های زشت روی دندان بپردازید و برای خلق لبخندی زیبا قدمی مفید بردارید.

راهکاری مقرون به صرفه: معمولا برای روش های دندانپزشکی مانند مواد پروتز و کامپوزیت هزینه بالایی باید پرداخت کنید. در حالی که پودر سفید کننده قیمت مناسبی دارد و موجب اتلاف وقت و پول شما نخواهد شد.

 

مزایای پودر سفید کننده دندان

 

حال خوب است برای کسب آگاهی کامل و تصمیم گیری درست با معایب پودر سفید کننده دندان نیز آشنا شوید:

آسیب دیدگی لثه: در صورت عدم استفاده درست و رعایت نکردن نکات و دستورات لازم احتمال این که لثه تان آسیب ببیند زیاد است. پس سعی کنید هنگام استفاده از پودر و مسواک زدن فشاری به لثه وارد نکنید.

شکستگی و ترک خوردن دندان: در صورت استفاده مداوم از پودر دندان ها به مرور زمان آسیب می بینند و استحکام خود را از دست می دهند. بنابراین هیچ گاه بیش از حد توصیه شده از پودر استفاده نکنید.

خیلی ها به اشتباع تصور می کنند هر چقدر از پودر استفاده کنند، دندان هایشان سفید تر می شود، در حالی که احتمال ترک خوردگی و شکنندگی دندان افزایش می یابد.

حساسیت دندان ها: استفاده زیاد از پودر علاوه بر شکنندگی دندان ها روی حساسیت آن نیز اثرگذار است و به طور جدی به مینا دندان آسیب وارد می کند.

دیگر روش های سفید کردن دندان؛ از خانگی تا پیشرفته

  • نوار و ژل های سفید کننده

این محصول نیز مانند پودر سفید کننده دندان موجب تغییر رنگ و سفید شدن دندان می شود. تنها تفاوت آن با پودر ساختار و مواد برکار رفته در ساخت آن است. نوارها از جنس پلاستیک نازک هستند که ماده شیمیایی به نام پراکسید روی آن قرار گرفته است و موجب درخشندگی دندان ها می شود.

  • قلم موی دندان

قلم سفید کننده دندان یکی دیگر از محصولات محبوب زیبایی لبخند است که از مواد شیمیایی تشکیل می شود و به صورت لاک روی دندان قرار می گیرد. معمولا متریال موجب در لاک سفید کننده دندان شامل گلیسیرین، کربومر، کاربینول، کاربامید پروکساید و … است که در کمترین زمان رنگ دندان ها را سفید می کند.

  • کامپوزیت دندان

کامپوزیت جز روش های دندانپزشکی است که با روکشی جدید و درخشان و اجرای آن روی دندان ها، لبخندی فوق العاده را می سازد. این روش طرفداران بسیاری دارد و در کنار قیمت بالا، اثر عالی روی سفید کردن دندان ها می گذارد.

 

روش های سفیدکننده دندان

 

خرید پودر سفید کننده دندان از فروشگاه آنلاین دنتی دنتال

برای تهیه پودر سفید کننده دندان بهتر است به دنبال فروشگاهی معتبر و مطمئن باشید؛ فروشگاهی که محصولات خود را تضمین کند و بهترین شرایط برای خرید در اختیار شما قرار دهد. یکی از بهترین فروشگاه در کل کشور، فروشگاه اینترنتی دنتی دنتال است که تمام تلاش خود را برای ارائه محصولات و تجهیزات دندانپزشکی اصل انجام می دهد و برای خرید مطمئن امکان بازگشت کالا بعد از یک هفته در صورت عدم رضایت در نظر گرفته است.

پس چه شرایطی از این بهتر؟ تا دیر نشده برای ساخت لبخندی درخشان تصمیم بگیرید!